Cześć! Dzisiaj zajmiemy się programem Unity 3D i przygotowaniem jego pod tworzenie aplikacji dla naszego Cardboard.
Potrzebne rzeczy:
[list]
Android SDK to program, który jest wymagany do zrobienia Buildu pod Androida.
Zacznijmy może od początku, od stworzenia nowego projektu 3D nazwijcie go jak chcecie, mam nadzieję, że z instalacją Unity sobie poradzicie.
Ścieżkę wybierzcie np. w Moich dokumentach, na pulpicie, ale w innym folderze niż tym, który zaraz stworzymy. Następnie stwórzmy nowy folder, najlepiej na pulpicie. W nim stwórzmy kolejny folder ja go nazwałem
[list]
[list]
Wyjaśnijmy sobie co pobieramy, pierwszym plikiem czyli SDK Cardboarda dla Unity jest po prostu obszar roboczy. Następny plik to nic innego niż demo, na początku otwórzmy plik wchodząc w zakładkę Assets > Import Package > Custom Package. Wyszukajmy plik CardboardSDKForUnity. Kliknijmy na niego dwukrotnie, teraz pojawi się nam takie okno:
Kliknijmy Import.
Po załadowaniu możemy importować drugi pobrany plik, powtarzając tą samą czynność. Następnie w edytorze, otwórzmy folder Cardboard
Następnie folder DemoScene, a w nim klikamy dwukrotnie na ikonkę Unity, podpisaną jako DemoScene. Zakładka Game powinna wyglądać tak:
I powinien się wydawać taki głos, podobny do takiego jaki wydawał droid BB-8 w Gwiezdnych Wojnach.
Pozostało nam tylko skompilować grę. Do tego jest potrzebny Android SDK, do którego link dodałem kilka linijek wcześniej. Wejdźmy w linijkę File > Build Settings.
Wybieramy Android i klikamy Player Settings, w którym jako Company Name dajemy nazwę naszej firmy, jako Product Name dajemy nazwę naszej gry. W linijce Bundle Identifier
Uzupełniamy w taki sposób:
com.Company.ProductName
com. < Tutaj zostawiamy
Company - podajemy nazwę, którą uzupełniliśmy w CompanyName, jeśli nasza nazwa ma spacje usuwamy ją i następny człon tej nazwy rozpoczynamy od dużej litery czyli z Jestem tutaj na JestemTutaj.
ProductName - analogicznie do Company, z tym że dajemy nazwę z “ProductName”, a wytyczne zachowujemy.
W zakładce Resolution and Presentation zaznaczamy tylko Landscape Left.
Kliknijmy w kwadracik oznaczony Default Icon i wybierzmy jakąś gotową grafikę lub ją zaimportujmy do Unity przeciągając jakąś grafikę do Folderu Cardboard w programie. Program powinien ją automatycznie znaleźć. Możemy kliknąć Build. Tam podajemy ścieżkę zapisu, ja wybrałem ten nasz stworzony folder, czekamy aż wszystko nam się załaduje. Ostatecznie plik apk wrzucamy na telefon, a potem go instalujemy.
Dziękuję za przeczytanie.
Zabrania się publikowania fragmentów lub całości poradnika oraz kopiowania na inne strony bez zgody autora.