Cześć. Chciałbym zacząć od rzeczy, na które trzeba się przygotować zaczynając tworzenie aplikacji w ogóle, chodzi mi głównie o to, że program Android Studio lubi czasami coś odwalić, czasami się wysypie*[sup]1[/sup], jednak mimo tego, że czasami ma takie potocznie ujmując “jazdy” jest najlepszym i najpopularniejszym środowiskiem dla początkującego developera jak i developera aplikacji w ogóle. Do pracy w każdym programie potrzebna jest społeczność, która się na tym zna i której można zawsze czegoś spytać, ogólnie tworzenie aplikacji pod VR jest inne niż normalnych z normalnych przyczyn. (jeśli są nie normalne to najpopularniejsze aplikacje to aplikacje 2D, a jak jest coś 3D to jest to grą tworzoną np. w Unity). Dla pytań co do programu polecam te strony:
[list]
wysypie[sup]1[/sup] - chodzi mi o to, że program coś odwali, w sensie się samoczynnie wyłączy lub z błędu użytkownika.
Myślę, że instalację programu sobie pominiemy, istnieje wiele programów dotyczących tego zabiegu, odsyłam:
<LINK_TEXT text=“https://www.youtube.com/results?search_ … oid+studio”>https://www.youtube.com/results?search_query=instalacja+android+studio</LINK_TEXT>
Po odpaleniu programu, utworzeniu nowego projektu z Empty Activity jako activity_main możemy zacząć. (chociaż można to zrobić całkiem inną drogą, nie u wszystkich to działa bo jak ktoś się już próbował bawić w tym programie to może się nie pojawić takie okienko, śmieszne sprawy hehehuhu)
Tworzymy konto na GitHubie, z którego będziemy pobierali “obszar roboczy” dla tworzenia aplikacji VR. Pobieramy również GitHub For Desktop gdzie się logujemy. W Android Studio w zakładce VCS wybieramy Checkout from Version Control > GitHub
Tutaj podajemy swoje dane logowania konta z GitHub.
Tutaj tworzymy konto Master, ja podałem te same hasło co z GitHuba, nie wiem co się stanie jak się poda inne, raczej nic.
To okienko powinno tak wyglądać, w linijkę Git Repository URL wklejamy ten link: https://github.com/googlesamples/cardboard-java.git
W linijkę Parent Directory wklejamy ścieżkę gdzie się ma to zapisać, tworzymy folder na pulpicie, a w nim jeszcze 1 folder, a jego ścieżkę wklejamy do tej linijki.
Możemy wyłączyć program.
Włączamy program ponownie:
Pojawi się nam:
I wybieramy ten nasz ostatni projekt, potem Import Project (Eclipse ADT, Gradle, etc.) szukamy folderu, w którym pobrało nam się to środowisko (ta sama ścieżka, którą podawaliśmy, potem folder cardboard-java) i wybieramy build.gradle Klikamy OK. Czekamy aż program się włączy.
Jeśli chcemy przetestować aplikację na telefonie, podłączamy go kablem USB, odpalamy w nim Debugowanie USB, potem w programie klikamy Run, potem jeszcze raz Run w zakładce, wyskoczy nam ADB a tam lista z nazwą naszego telefonu, zatwierdzamy, na telefonie wyskoczy prośba o zezwolenie na użycie debugowania usb, czekamy na pulpicie telefonu, gdzieś w menu pojawi się ta aplikacja, którą odpalamy albo odpali się samoczynnie. Testujemy.
Jeśli jest błąd proszę mnie o tym powiadomić, dziękuję za dotrwanie do tego momentu. Jeśli będziecie mieli problemy z programem piszcie tutaj, ja chętnie odpowiem.
Przygotowanie programu jest czasochłonne, zobaczcie ile mógł poświęcić na to twórca Trinus VR, myślę, że na jego pracę będziecie patrzeć pod innym kątem i kupimy jego program
Zabrania się publikowania fragmentów lub całości poradnika i jego kopiowania na inne strony bez zgody autora.