Mam używam i jestem zadowolony. Posiada najlepszy dostępnie wyświetlacz (rozdzielczość), w sensie są lepsze wyświetlacze, ale na razie to najlepsza półka w rozdzielczości. Reszta czujników w komplecie.
PLUSY:
wyświetlacz 1440 x 2560 px (5.50") 534 ppi
nada się też jako aparat laserowy focus i inne bajery
możliwość zainstalowania karty microsd do 128 GB
obsługuje filmy w rozdziałce QHD
ładowanie indukcyjne (niby bajer, ale wygodne - jak se kupisz ładowarkę za 100 - masakra)
Minusy:
aktualna cena sklepowa ok 1200 zł, spory wydatek jak na start z vr, używane ok 900 zł
ten tel może służyć jako grzejnik do Twoich rąk, grzeje się masakrycznie - ale może to normalne
Podsumowując:
Szukałem tel. do vr bo mój obecny tylk dzwonił i czasami wysyłał sms. Zdecydowany byłem na Meizu M2 Note 16 GB posiada wszystko co potrzeba ale ma full hd tylko za to cena już spada do ok 700 zł.
Wychodzi na to, że za możliwość korzystania z wyświetlacza QHD przychodzi zapłacić 500 zł to sporo, dlatego rozważcie czy warto.
Ludzie narzekają, że nawet w QHD widać piksele… ja na razie nie oczekuje więcej, bo uwierzcie telefon przy takiej rozdziałce ma co robić, grzeje się jak cholerka.
Tez jestem zainteresowany tym tematem, swojego czasu myślałem nad tym telefonem, bardzo mnie ciekawi ile fpsów da się wycisnąć na TrinusVr i USB 2.0 przy rozdzielczościach 1440p, 1080p ,720p da się to w ogóle jakoś sprawdzić ? Szukałem nawet w necie czegoś na ten temat ale nic sensownego nie znalazłem. Osobiście uważam jednak że do rozdzielczości powyżej 1920x1080 to jedynie USB 3.0 lub usb-c da rade ale na ile fps można by liczyć tego tez nikt nie pisze
Bardzo interesującą sprawę dzisiaj zanotowałem w związku z wydajnością G3 używając Trinusa. Wygląda na to że winą za problemy z niskim fps’em może być wyjątkowo oszczędny ‘‘zarządca’’ pracy procesora w telefonie. Zmieniłem w kernelu zarządzanie procesorem na ‘‘performance’’ i efekty są bardziej jak zadowalające. Rewelacyjne jest to, że mogę spokojnie grać w maksymalnej jakości obrazu jaką daje
TrinusVr ( image size , image quality ). Na razie sprawdziłem tylko na rozdziałce 1024*768. Srednie fps zgłaszane przez trinus to 54. Ja jeszcze takiego wyniku nie miałem na tym smartfonie.
rozdzielczość 1024768 czyli powiedzmy 720p - 54 fps a możesz sprawdzić wyższe rozdzielczości ? i powiedzieć na jakiej gierce to testujesz i ile fps masz w tej grze na pc ? to 1024768 masz podzielone na 2 obrazy stereoskopowe czy używasz opcji fake 3d ?
Na razie sprawdzam na Dear Esther. Na PC gra leci cały czas na 60 fps. Zblokowane Afterburnerem. W Trinusie opcja fake 3d , wiec na każde oko 1024*768. Nie długo sprawdzę większe rozdziałki.
EDIT:
Nic z tego nie rozumiem,wczoraj po zabawach z kernelem telefonu latało wszystko elegancko a dzisiaj jakaś porażka totalna. 30 fps max.
Musze jeszcze pogrzebać w temacie bo na razie wychodzi na to że jakieś kity tu pociskam. Może mam walnięty kabel czy co.
To potestuj sobie jeszcze gierki z TriDef 3D - programik potrafi uruchomić większość gier w wersji stereoskopowej SBS , odpalałem tak wiedźmina 3 i gta 5, grałem na telewizorze 3d z okularami polaryzacyjnymi, wieśiek wciskał w fotel ale żeby to skonfigurować to można się mocno nawku… za to efekt warty zachodu
Ciągle testuje różne ustawienia telefonu i trinusa. USB 3.0 na pewno by się przydało ale z 2.0 tragedii nie ma. Ja gram na pełnej jakości obrazu jaki daje TrinusVr, jedynie ''quality'' jedną kreskę w dół ustawiam ostatnio.
Telefon ma duży problem z temperaturą procka, na fabrycznych ustawieniach kernela będzie ''cięło'' klatki już na początku (przynajmniej ja tak miałem) . Po zrootowaniu i przestawieniu ''governor'' procka na performance jest ok,ale przez 15 min :) Jak temperatura podbije do około 60'C zaczyna się throttling i fps'y w tel. lecą na łeb. Trzeba zrobić trik ale to wymaga rozebrania telefonu jak w tym filmiku: [url]https://www.youtube.com/watch?v=PH5wCeootNI[/url]
koleś co prawda trochę pojechał z tą pastą,lepiej założyć tam płytkę miedzianą 15*15mm o grubości 1mm, i dać delikatnie pasty.
Potem za pomocą appki ''Kernel Adiutor" obniżyć częstotliwość procesora do poziomu który zapewnia przyzwoite fps'y i fajne temperatury.
G3 ma fajny wyświetlacz ale wykorzystanie jego pełnego potencjału przy TrinusVr jest narazie nie możliwe.
EDIT:
zapomniałem o dość ważnej sprawie,ja mam w kompie grafe od AMD , więc nie mogę korzystać z protokołu przesyłania obrazu jaki daje tryb ''moonlight''.To działa tylko z grafikami Nvidia. Podobno daje niezłą poprawę w transferze obrazu z kompa na smartfony.
To są sterowniki potrzebne do programu LG FLASH TOOL
Ja dzisiaj wrzuciłem fabryczne oprogramowanie po nieudanym eksperymencie z romem CyanogenMod 13 . Przed flashowaniem trzeba było wrzucić do systemu te właśnie sterowniki i przyznaje bez bicia że kopara mi opadła. Trinus działa teraz jak złoto. Spokojnie mogę przesyłać obraz w rozdzielczości 1280*1024. Fps’y bardzo wysokie. Nie wiem tylko czy taki pozytywny efekt dała ponowna instalacja oprogramowania w telefonie czy te właśnie stery.
Wybaczcie odświeżenie starego już tematu, ale postanowiłem podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami związanymi z użyciem LG G3 do gry w wirtualnej rzeczywistości.
LG G3 zakupiłem za 660 zł z jakiegoś lombardu na Allegro. Wersja z 2 GB RAM i 16 GB pamięci, przyjechał do mnie już zrootowany i z romem Cloudy G3. Trochę czasu minęło, zanim udało mi się przystosować TrinusVR do swoich gogli (DaVinci VR) i potrzeb.
Niestety jakość nie była zadowalająca. Nie mogłem osiągnąć nawet 30 FPS na tetheringu przez USB. Postanowiłem wypróbować niektóre ze sposobów podanych przez zygyt12 - używając apki Trickster Mod ustawiłem zarządców CPU i GPU w swoim telefonie na “performance”. Taktowanie procesora zostawiłem domyślne, ale myślę, że dla ukojenia “grzałki” zmniejszę nieco później maksymalną jego wartość.
Obecnie w Skyrim z Fake3D na 1024x768 mam całkiem niezłą wydajność - między 48 a 60 FPS w telefonie, oczywiście stałe 60 na kompie.
Używam:
[list]
[*]TrinusVR w wersji 2.0.6,
[*]5-metrowego kabla (aktywnego!) USB 2.0,
[*]Zwykły kabel MicroUSB od chińskiej ładowarki,
[*]Gogli DaVinci VR,
[*]CyanogenMod 12.1,
[*]Zainstalowane sterowniki podane przez [b]zygyt12[/b],
[*]Ważnym elementem jest pozamykanie zbędnych aplikacji zarówno na telefonie, jak i na telefonie.
[/list]
W chwili obecnej jestem bardzo zadowolony z działania mojego małego zestawu. Poniżej dorzucam jeszcze specyfikację mojego kompa.
Jeżeli chodzi o custom romy to jestem sceptycznie do nich nastawiony. Jakiś czas temu wrzuciłem na swój fon cyanogenmod 13, katastrofa.
Max 30 fps. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego taki niski wynik na niby odchudzonym sofcie.
Spróbuj zrobić jeszcze jeden trik. Jak ustawisz sobie geometrie obrazu pod gogle,szczególnie wysokość i szerokość obrazu,wyciągnij telefon z gogli i zobacz ile tak naprawde powierzchni ekranu używasz. Ja np. jak tel leży na boku,wykorzystuje okolo 71% powierzchni pionowej(tej 1440).Mierzyłem suwmiarką:) Grając np. w skyrim mam pełne pole widzenia w pionie(cały hud jest widoczny)ale ustawioną rozdziałkę 1280*1024. Nie daje 1440 ponieważ i tak dpi wyświetlacza tego nie ogarnie a niepotrzebnie zapychał bym transfer po usb2.0. Jak wrzucam 1024 pikseli na te 71% powierzchni to mam idealna geometrie gry i trinus nie musi mocno skalować obrazu.I jakość jest taka sama jak bym wrzucił 1440 na pełny ekran.Pic polega na tym żeby dopasować przesyłaną rozdzielczość do używanej powierzchni ekranu.U mnie przynajmniej to działa a zapewniam że z halucynkami już skończyłem.
A mógłbyś mi podać linka, z którego będę mógł pobrać zipa ze stockowym Marshmallowem? Wszędzie wciskają albo w pliku kdz (instalacja Flash Toolem mi staje na 10%) albo ZIP jest na jakimś super-wolnym hostingu bez dodatkowych mirrorów.
ja korzystałem z tutoriala pod tym linkiem.Trzeba flashować tak jak jest opisane. Ważne żeby odłączyć się od neta. Mi flashowanie stanęło na 60% i musiałem czekać około 15 minut na dalszy postęp… Myślałem że zawału dostane.
Udało mi się sflashować tym LG Flash Toolem. Pomogła zmiana portu USB lub zwykły przypadek. Od razu też sobie go zrootowałem.
Postanowiłem też zrobić tę modyfikację z filmiku, który podałeś wcześniej - pasta na procesor, Gelid Extreme + downclock do 2,0 GHz. Temperatury praktycznie nie przekraczają 60 stopni :) Teraz muszę tylko rozgryźć, czemu Trinus nie chce przesyłać z komputera więcej, niż w 30 FPS - ale wydaje mi się, że to kwestia działania TriDefa. Jutro wytestuję z Fake3D. Cieszę się jednak, że teraz mogę bezproblemowo grać w 1280x1024 i bez obaw, że od temperatur zaraz spłoną moje kartonowe gogle. ;)