Aby móc zagrać w każdą grę z PC-ta ,która nie jest przystosowana domyślnie do trybu 3d(googli VR). Potrzebujemy tak zwany 3d injector.
Na rynku są 3 rozwiązania.
Vorpx http://www.vorpx.com/ obsługuje gry DirectX 9-11. Program płatny
obłsugiwane gry: http://www.vorpx.com/supported-games/
(przeznaczony domyślnie dla Oculusa oraz Vive) ,nie obsługuje googli smarfonowych
Tridef 3d obsługuje gry DirectX 9-11. Program płatny
https://www.tridef.com/cart/product.php?productid=3
Obsługiwane gry: https://www.tridef.com/user-guide/supported-games
Można wykorzystać Oculusa lub Vive poprzez aplikacje Virtual Desktop http://store.steampowered.com/app/382110/
Można też wykorzystać Trinusa VR lub RiftCat i streaming obrazu do googli ze smarfonem.
Vireio perception. Obsługuje tylko gry directx 9( wersja 2.1.6) Directx11 obsluguje wersja 4.0 alpha Program darmowy.
obsługiwane gry <LINK_TEXT text=“https://docs.google.com/document/d/1TYp … 6rgQw/edit”>https://docs.google.com/document/d/1TYpoqSjWvftbB7Z-Do02f1FXYg64DmgmT2Pqry6rgQw/edit</LINK_TEXT>
Można też wykorzystać Trinusa VR lub RiftCat i streaming obrazu do googli ze smarfonem.
Chyba też obsluguje Oculusa. Nie wiem jak z Vive.
Może mi ktoś wyjaśnić czym się rózni tryb 3d oferowany przez te aplikacje z trybem Fake 3d generowanym przez samego trinusa lub RiftCat?
Fake 3D to tylko przesunięcie tego samego obrazu. Powyższe aplikacje rebderują prawdziwe 3D, ponieważ obraz jest ciut pod innym kątem.
Sprawdź jeszcze, czy Vireo przypadkiem nie miało już update do wyższego DX, bo ostatnio widziałem coś takiego na ich stronie
Tak znalazłem że vireio perception 4.0 alpha ma obslugę directx 11
vireo percetpion 2.1.6 tylko obsługuje directx9 ale każda nawet nowa gra jest kompatybilna chyba wstecz z directx9
Troszkę protestowałem moje google FiitVr i wiem co nie co.
Fake3d w trinusie (po polsku dublowanie).To nie jest zadne przesuniecie, ani nie ma to efektu 3d.
Jest poprostu obraz skopiowany. Każde oko widzi to samo. Filmy jak i gry w tym tym trybie są płaskie. Nie mają efektu stereoskopowego. Nie mają głębi.
Teraz krótki poradnik jak uzyskać głębię 3d w grach pc-towych.Każda gra jest obsługiwana nawet nie zrobiony pod vr. FarCry , wiedzmin, Gtav. Co sobie zamarzycie.
- Włączamy trinusa i odpalamy przesył obrazu do telefonu. Tryb fake 3d musi być wyłaczony. Czyli dublowanie na disabled. Rozdzielczość pulpitu w komputerze musi być ustawiona na proporcje 4:3 . Im wyższa rozdzielczość tym lepiej.
- Odpalamy program TRIDEF 3d. I poprzez ten program uruchamiamy dowolną grę. Gra musi pozwalać na grę w trybie okienkowym. Jak bedzie na fullscreen to przesył przez trinusa nie bedzie działał
Pojawią się 2 ekrany steroskopowe z gry.
- zakładamy google i cieszymy się grą
[size=85][color=green]Dodano po 21 minutach 14 sekundach:[/size]
Chcecie obejrzeć jak taka gra przerobiona TRIDEF-em może wyglądać? Proszę bardzo.
Odpalcie ten film w aplikacji youtube na komórce i włóżcie telefon do googli i już.
Polecam efekt deszczu na szybie w project cars. Wyglada obłędnie.
Project Cars youtube 3d sbs
Project cars 2
Just cause 3
ustawcie najwyższa rozdzielczość w playerze yotube na komorcę (project cars 1080p, just cause 3 1440)
No tak tylko u mnie TRIDEF umożliwia przejście na 3d tylko na pełnym ekranie a wtedy przesył z trinusa nie działa.
@Arko zmień tryb przechwytywania obrazu, z tego co pamiętam któryś obsługiwał full screena (chyba tryb “Compatible”).
Niestety nie pomogło. Próbuje odpalić BioShocka w 3d. Obraz rozdzielany jest tylko na pełnym ekranie a Trainus nie wyświetla wtedy obrazu.
testowałeś każdy tryb?
Tak. Już brakuje mi pomysłu a gra fajna .
Chyba to jednak sterowniki. BioShock 2 śmiga w 3d i to w okienku (właśnie to sprawdziłem).
Też miałem ten problem. Proponuje zmniejszyć okno gry dwukrotnie. U mnie załapało i śmiga aż miło.