WOW. Nowy HMD HP 2,160 × 2,160 full RGB, startuje pod konieć kwietnia za 600$ :)

W końcu coś konkretnego. Chyba jednak nie zakupię pimax 5K+…
Ciekawe co pokarze Oculus S?

Nie rzuciły mi się w oczy zmiany w trackingu. Jak obecnie ma się kwestia poruszania kontrolerami np za głową?

Tracking bez zmian więc należy się spodziewać drobnych problemów ze śledzeniem kontrolerów. Miałem WMR Dell i ogólnie dało się z tym żyć (mało sytuacji w których wymagane było używanie kontrolerów np. za głową).

Bardzo dobrą informacją są zastosowane panele. Dla mnie to kwestia decydująca - rozdzielczość, SDE. FOV praktycznie bez zmian za to podobno ulepszona optyka (większy sweet spot) i komfort użytkowania.

Mam wrażenie że nadchodzące HMD nowej generacji musza się na coś zdecydować. Albo duży PPI, brak SDE i mały FOV tak jak tutaj albo duży FOV, zauważalne SDE i mniejsze PPI jak Pimax. Możliwe że dopiero kolejna generacja będzie miała i jedno i drugie.

Zamierzałem kupić pimax 5K+ lecz odwlekałem decyzję ze względu na brak kompletnego zestawu z kontrolerami i sensorami. Dodatkowo forum pimaxa pełne jest przypadków z niesprawnym sprzętem i problemami technicznymi przy uruchomieniu HMD. Fatalne wsparcie serwisowe i podejście do klienta.

Ogólnie liczyłem na to że niedługo pojawi się na rynku coś o lepszej specyfikacji sprzętowej niż obecna generacja VR. Wydaje się że nowy HP Reverb będzie dobrym wyborem na przestrzeni nadchodzących 2-3 lat. Nie bez znaczenia jest tu również marka producenta (głównie w stosunku do Pimax’a).

Tak jak wspomniałem ciekawe co pokaże Oculus Rift S na GDC?
Osobiście niestety nie spodziewam się lepszych a przynajmniej analogicznych wyświetlaczy jak w HP. Tak więc wybór kolejnych gogli wydaje się dla mnie przesądzony.

Fajnie że technologia VR idzie do przodu (szkoda że nie szybciej :wink: ) a nam dane jest w tym uczestniczyć.

Pozdrawiam.

No to Oculus pokazał swoje nowe dziecko - Rift S…
Nie spodziewałem się aż tak słabych parametrów. Obstawiałem 2x1600x1440 a tu taka niespodzianka:

Display:

  • Resolution: 1,280 × 1,440 per eye (2,560 × 1,440 total)
  • Type: Single fast-switch LCD
  • Refresh Rate: 80Hz

Aż żal patrzeć.
Oculus - pionier w technologii VR dziś obstawia tyły…