Dzisiaj na grupie pojawił się wpis z programem Riftcat (https://riftcat.com/vridge). Niewiele myśląc wziąłem się do testowania. Program ma za zadanie umożliwienie nam grania w gry dedykowane Oculus’owi przy pomocy naszych kochanych cardboard’ów. Projekt jest w fazie beta, ale działa całkiem nieźle.
Na początku zawiodłem się typem połączenia - wif-fi. Okazało się jednak, że program nie był w stanie się połączyć (aktualnie twórcy walczą z tym bug’iem), więc spróbowałem starego dobrego USB - i działało!
Przetestowałem aplikację SightLine: The Chair. Wybrałem tę aplikację, ponieważ miałem z nią styczność wcześniej na Oculus’ie. Moje wrażenia są mieszane. Aplikacja działa, ale mając w głowie doświadczenia z Oculusa… no cóż… wiele brakuje Przede wszystkim irytujące może być zjawisko tzw. driftingu, które w tej aplikacji jest dużo bardziej dokuczliwe niż w dedykowanych grach pod androida. Na szczęście większość apek pod Oculusa ma możliwość resetowania pozycji, co trochę ułatwia walkę z tym problemem. Aby możliwe było przesłanie obrazu po kablu USB 2.0 pojawia się również duży ubytek jakości - według mnie znacznie większy niż w przypadku gry na trinusie.
Niezależnie od mojego zdania polecam sprawdzić samemu i się wypowiadać. Raczej z aplikacją szybko się nie rozstanę - w końcu to kolejna, całkiem niezła plikacja pod cardboard’a, która da nam zabawę na wiele, wiele godzin
Do tego jest to projekt polski, co jeszcze bardziej mnie cieszy Zakupiłem dzisiaj pełną wersję oprogramowania ze względu na zakończenie okresu darmowego. Każdy kto założył konto przed 16 czerwca tego roku ma zniżkę 50%. Niecałe 50 zł to nie dużo, zwłaszcza że projekt ten ma potencjał i aktualnie nie widziałem niczego, co zbliżyłoby się do uzyskania VR z Vive i Ocls na urządzeniach mobilnych.
Odnośnie RIFTCAT mam trzy pytania /problemy:
- używam wersji beta i działa ogólnie fajnie ale w trybie Steam nie mogę skutecznie nic uruchomić. Niby działa, obsługuje się niemal cała funkcjonalność STEAM VR, konfiguruje pokój, ale próba odpalenia np. No limits 2 pokazuje niezgodność konfiguracji kontrolera. niby mam zainstalowany gamepad xbox i steruję nim w steam ale te demo pokazuje jako aktywny kontroler mysz i klawiaturę i raportuje to jako błąd konfiguracji. I faktycznie obraz reaguje na ruchy myszy, ruchy z żyroskopu telefonu w ogóle nie sa przekazywane mimo poprawnej pracy w samym steam. Sam steam potwierdza konfigurację gogli ale brak kontrolerów. no i w ogóle nie mogę tego obejść.
- używam wifi w trybie N na 2,4 Ghz ale jest za wolno po prostu. Testował ktoś w trybie AC na 5 GHz - jest wydajniej? W trybie USB 2.0 jest lepiej ale bardzo kapryśnie z uwagi na wypinający kabel, stąd o ile uda się zwiększyć przepustowość wolałbym bezprzewodowo, liczę na te wifi w 5Ghz…
- czy po wykupieniu pełnej wersji pojawia się jeszcze jakaś korzyść poza usunięciem limitu 10 min na sesję? niestety nie kwalifikuję się na zniżkę, rejestracja po 16.06, ale co zrobić…
Używam Samsung galaxy S4 na dreamz. Niby riftcat potwierdza jedynie częściową zgodność z tym modelem (tj. niektóre wersje źle działają, bo faktycznie mają różne procesory), ale ponieważ mój reaguje na zyroskop poprawnie, zakładam, że jednak nie tu problem i jest to do obejścia o ile rozkminię tajniki konfiguracji kontrolera…