To jest mój pierwszy post i bardzo miło mi wszystkich przywitać
Od jakiegoś czasu jestem zainteresowany VR, głównie ze względu na możliwość dość taniego startu dzięki Cardboard/RiftCat + PSmoveService.
Mam pomysł na produkt i bardzo chciałbym usłyszeć waszą opnię zanim spędzę długie wieczory nad developerką…
Jest to produkt przeznaczony do zestawów VR z kontrolerami jak Vive, czy własnie RiftCat + PSmoveService.
Produkt umożliwi następujące rzeczy:
obracanie przestrzeni vr za pomocą ruchów kontrolera. dla tych co mają rozwiązanie tylko 180 stopni będą mogli obócić się do tyłu niejako chwytając ‘przestrzeń’ kontrollerem i przesuwając.
możliwość ‘spacerowania’ po przestrzeni vr bez ograniczeń. mamy przestrzeń 2x2 metry. ale przecież developer musiał jakoś wymodelować cały świat, nie? tak samo jak wyżej, łapiesz się kontrolerami jakimś przyciskiem i chodzisz sobie po przestrzeni.
Jeśli grałeś w The Labs na planszy Longbow to będziesz mógł np. ustawić się w innym miejscu i grać. Już nie wspomnę o tym, że można podejść do skaczących ludzików na samym początku i poskakać z nimi
przeskalować obszar gry gdy jest trochę za mały. kosztem tego, że ruchy po przestrzeni będą się trochę skrócone (poza rękoma oczywiście).
np. z przestrzeni 2x2 mozna przeskalowac ruchy na 2.5. testowałem to i można się przyzwyczaić po minucie. najważniejsze aby ruchy rąk były naturalne.
Niebawem wrzucę wideo jak to działa na prototypie. Ale byłbym wdzięczny za info, czy coś takiego się by wam w ogole przydało.
Zastosowanie ciekawe, obrót przez złapanie się może się przydać, tak samo przemieszczanie bo można powiedzieć że nie potrzebujemy już możliwości teleportacji (albo przyda się w przypadku kiedy musimy przedostać się na większą odległość, bądź… Szybciej).
Skalowalny obszar napewno się przyda, bo przy psmove z polem gry jest bardzo różnie.
Pozostaje kwestia czy takie przemieszczanie nie popsuje imersji? widziałem też, że klatka SteamVR zostawała w tym samym miejscu. Mam nadzieję że da się to zmienić, bo jeszcze okaże się że większość gier będzie miała przez to spore bugi
No i pomyśl może nad trochę inną nazwą produktu, bo obecnie szukając w Google “neo VR” wyskakują gogle VR i psvr, więc może Ci być ciężko się przebić z własną nazwą
[size=85][color=green]Dodano po 1 minucie 54 sekundach:[/size]
Masz jakąś stronę projektu? Propsuje rozwiązanie, jeśli chcesz to proponuję Ci dział na forum do twojego projektu
[size=85][color=green]Dodano po 5 minutach 22 sekundach:[/size]
Stwierdziłem właśnie, że to genialny pomysł dla mobile VR. Mając pilocika od daydream, który jest śledzony w przestrzeni dostaniemy możliwość przemieszczanie się po świecie gry właśnie w opisany przez Ciebie sposób “przeciągania świata”.
hej. wielkie dzięki. jeszcze troche się wstrzymam, ale na pewno skorzystam.
tylko chcialbym zwrocic uwage, ze to jest przede wszystkim rozszerzenie mozliwosci poruszania sie poza logika gry. wiec jesli gra przewiduje, ze cos mozna zrobic po teleportacji to ja tego nie obsłużę jak dojdę tam ‘piechotą’ dzięki temu driverowi.
Ale jak widać można mieć zupełnie nową grę, jak np. zmiana miejsca strzelania z łuku, gdy już przewidzania w grze się znudzi.
Nie wspomne, ze mam jedna strzelaka, która już trochę mi się ograła, a dzięki temu, ze ‘poszedłem’ w inne miejsce znowu nabrała rumieńców.
Więc tak to działa, myslisz, ze ktos bylyb zainteresowany czyms takim? czy raczej ciekawostka?
Ciekawostka, chyba że dałbyś radę dogadać się z steam by w API można było przesuwać tę klatkę a nie tylko gracza. Wtedy to będzie miało pełnię swojego zastosowania