PIMAX 4k - Gogle VR z ekranem 4k


#1

Pojawiły sie google z ekranem zbudowanym o rozdzielczości 4k o rozdzielczośći 3840x2160

Killer Oculusów I HTC Vive.

Podobno posiadaja jakies opatentowany ekran

110 stopni FOV, soczewki 53mm duże asferyczne

Cena tylko 350$

https://www.youtube.com/watch?v=0h2Djdt7QMY

<LINK_TEXT text=“http://www.gearbest.com/pc-headset/pp_4 … d=13825636”>http://www.gearbest.com/pc-headset/pp_423476.html?lkid=13825636</LINK_TEXT>


#2

Też chciałem założyć temat o tych goglach, przedtem zrobiłem mały “risercz” . Okazuje się że ekran ma odświeżanie na poziomie 30hz co przy ruchu głową wywołuje rozmazanie obrazu, do tego sam obraz nie jest w natywnej rozdzielczości 4k lecz jest upscalowany podobnie jak ma to miejsce w konsolach.



Update



Trochę pogmatwałem :slight_smile: ekran ma 60hz w 4k co jest spoko, ale gogle są podłączone przez hdmi 1.4b przez co korzystamy z 4k w 24hz albo upscalowany 1080p w 60hz. Jednym złączem zrypali całe gogle…


#3

motion-to-photon latency maja 18ms czyli podobnie jak oculus i vive czyli latencja bardzo dobra. mogli wsadzic hdmi 2.0 to by mialo to sens

w 1.4 bedzie chyba max 30 klatek na sekunde. troche mało do dynamiki ale do spokojniejszych rzeczy typu filmy moze byc ok.

wogle narazie zadna karta graficzna nie ciagnie super gier w 4k. nawet gtx1080



[size=85][color=green]Dodano po 2 minutach 11 sekundach:[/size]

Na allegro ktoś już je sprzedaje w polsce używane. za ok 1700zł można prosić tą osobę o recencje na łamach forum


#4

Albo szukać odważnego forumowicza, który zakupi :stuck_out_tongue:


#5

Witajcie braci VR :slight_smile: hehe… Pimax 4k zakupiony z dealsmachine i w przyszym tygodniu powinien być. Wziąłem go głównie z myślą o filmach i pracy z wieloma kartami pod Virtual Desktop. Jeżeli chodzi o gry, to raczej te mało dynamiczne przez HDMI 1.4B. Po recenzjach wierzę że będzie bardzo czytelny obraz bez screen door, ale przede wszystkim brak God Rays. Wkurza mnie to w Vive i musi chwila minąć zanim mózg zaczyna je w miarę ignorować. Te odblaski świetlne degradują też kontrast i kolory. Chciałbym być w grupie szczęśliwców którzy tego nie widzą, czy im nie przeszkadza. Także wracając do Primax 4k, myślę że Filmy i net to bedzie czysta przyjemność :slight_smile:


#6

Witaj Mario Sky



Z niecierpliwością czekam na recenzje :slight_smile: daj znać jak wygląda czytelność tekstu, oglądanie filmów i w jakim programie je odtwarzasz.


#7

Właśnie wysłali sprzęt i będzie we wtorek 18-go:) . Z programów jakie używam do tych celów to virtual desktop, cmoar vr cinema pro i cineveo vr.


#8


I co, masz już je? Jak się sprawują?


#9

Gogle przyszły już we wtorek… Do tej pory nie miałem nawet czasu i możliwości technicznych ich podłączenia. Dzisiaj wieczorem będą pierwsze testy :slight_smile: Interesuje mnie oczywiście ich rozdzielczość w praktyce i brak odblasków. Dzisiaj skupię się nad tym i oczywiście dam znać :slight_smile:. Na ten moment mogę powiedzieć parę słów o budowie i wadze. Kask jest mniejszy od Vive i na pewno lżejszy. Jakość wykonania jest dobra (porównywalna z Vive). Jedynie boczne uchwyty są z tandetnego materiału i nie wyglądają solidnie. Wydaje mi się że soczewki w Primaxie są większe niż w Vive, ale to porównam wieczorem.


#10

Vive ma soczewki fresnella. a pimax ma klasyczne. Przez te fresnelowe soweczki chyba są właśnie te good rays. takie promienie świetlne.

Zainstaluj sobie tridef 3d i odpal jakas grę w 4k i w steoroskpii. musisz gre ustawic w proporcjach ekranu 4:3 lub 8:9 cos takiego


#11

jak odpala z tridefa to rozdzielczość 4k, tridef podzieli na pół…



Mario Sky, zarzuć jakieś fotki w wolnej chwili :wink:


#12

Przeciez przy ekranie 4k na oko masz 1920x1080pixeli wiec jak tyle ustawi w grze a tridef doda stereoskopie to i tak bedzie lepsza jakosc niz na vive i okulusie ktory daje 1280px na oko wiec racja wiekszej rozdzielczosci niz 1920pixeli w poziomie nie ma co ustawiac. Ale wtedy ekran komputera musi byc ustawiony na 4k a bez monitora 4k nie wiem czy to jest możliwe


#13

Nie. Grę odpala w 4k (3840x2048), tridef podzieli na pół i wyjdzie 1920x2048 na oko, bo wysokość nam się nie dzieli.


#14

Chyba nigdy nie odpalałeś tridefa. Do trideefa musisz dostarczyć materiał który idzie na jedno oko. Tridef z tego robi 2 ekrany i dodaje stereoskopie. Czyli materiał źródłowy jest w szerokości 1920 a tridef zrobi z tego 3840. Ale google przeciez oferuja na oko obraz zblizony do kwadratu wiec dobrze gra jakby chodziła w 1920x1440. Tridef zrobi z tego 3840x1440 . Warunek pulpit windowsa musi być w takiej rozdzielczości też ustawiony (3840x1440).

Google maja przesył po hdmi wiec trinus czy riftcat nie potrzebny


#15

Radeko ma racje. Dlatego do Tridefa najlepiej byłoby podać gre w proporcjach 4:3 lub 5:4, a to przy wyższych rozdzielczościach wymaga użycia (wymuszenia) customowej rozdzielczości, co może sprawić problem w niektórych grach.


#16

zapraszam panowowie do lictacji mam takie cacko na sprzedaż :slight_smile: zbieram na Rofta Cv1 jendak mimo tego ze Pimax daje duzo frajdy http://allegro.pl/show_item.php?item=6574055348#thumb/1


#17

@tomito86 Napisz nam kilka słów o tym produkcie, tak ze swojego punktu widzenia :slight_smile:


#18

Zrobil na mnie naprawde wielkie wrażenie, porównujac jakos wyswietlanego obrazu z oculusem dk2 widze kolosalna roznice w koncu nie musze patrzec przez “rajstopy”, w porownaniu do Vive jest tez wyraźnie lepiej :slight_smile: ostatnio sie troche wkurzylem bo Warthunder wypuscil jakas poprawke i nie moge juz grac na VR ale cała reszta ze Steam VR działa bardzo fajnie. Wykonanie na 5+ jak na chinską naśladowczą firmę :wink: słuchawki 3D działaja ekstra :slight_smile: zapakowane 1000 razy lepiej niz Oculus Cv1, najwieksze wrazenie robią przy filmach w wysokiej jakosci


#19

A jak sprawa z okularnikami? Czy mniejsze okulary się mieszczą? Ostatnie pytanie, jakie masz podzespoły, bo nie wiem czy warto licytować, bo wymagania jedno, a czy pójdzie to drugie


#20

Nie ma potrzeby uzywania okularow mozna sobie wszystko ustawic na apce producenta





Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk