Też chciałem założyć temat o tych goglach, przedtem zrobiłem mały “risercz” . Okazuje się że ekran ma odświeżanie na poziomie 30hz co przy ruchu głową wywołuje rozmazanie obrazu, do tego sam obraz nie jest w natywnej rozdzielczości 4k lecz jest upscalowany podobnie jak ma to miejsce w konsolach.
Update
Trochę pogmatwałem ekran ma 60hz w 4k co jest spoko, ale gogle są podłączone przez hdmi 1.4b przez co korzystamy z 4k w 24hz albo upscalowany 1080p w 60hz. Jednym złączem zrypali całe gogle…
Witajcie braci VR hehe… Pimax 4k zakupiony z dealsmachine i w przyszym tygodniu powinien być. Wziąłem go głównie z myślą o filmach i pracy z wieloma kartami pod Virtual Desktop. Jeżeli chodzi o gry, to raczej te mało dynamiczne przez HDMI 1.4B. Po recenzjach wierzę że będzie bardzo czytelny obraz bez screen door, ale przede wszystkim brak God Rays. Wkurza mnie to w Vive i musi chwila minąć zanim mózg zaczyna je w miarę ignorować. Te odblaski świetlne degradują też kontrast i kolory. Chciałbym być w grupie szczęśliwców którzy tego nie widzą, czy im nie przeszkadza. Także wracając do Primax 4k, myślę że Filmy i net to bedzie czysta przyjemność
Gogle przyszły już we wtorek… Do tej pory nie miałem nawet czasu i możliwości technicznych ich podłączenia. Dzisiaj wieczorem będą pierwsze testy Interesuje mnie oczywiście ich rozdzielczość w praktyce i brak odblasków. Dzisiaj skupię się nad tym i oczywiście dam znać . Na ten moment mogę powiedzieć parę słów o budowie i wadze. Kask jest mniejszy od Vive i na pewno lżejszy. Jakość wykonania jest dobra (porównywalna z Vive). Jedynie boczne uchwyty są z tandetnego materiału i nie wyglądają solidnie. Wydaje mi się że soczewki w Primaxie są większe niż w Vive, ale to porównam wieczorem.
Przeciez przy ekranie 4k na oko masz 1920x1080pixeli wiec jak tyle ustawi w grze a tridef doda stereoskopie to i tak bedzie lepsza jakosc niz na vive i okulusie ktory daje 1280px na oko wiec racja wiekszej rozdzielczosci niz 1920pixeli w poziomie nie ma co ustawiac. Ale wtedy ekran komputera musi byc ustawiony na 4k a bez monitora 4k nie wiem czy to jest możliwe
Chyba nigdy nie odpalałeś tridefa. Do trideefa musisz dostarczyć materiał który idzie na jedno oko. Tridef z tego robi 2 ekrany i dodaje stereoskopie. Czyli materiał źródłowy jest w szerokości 1920 a tridef zrobi z tego 3840. Ale google przeciez oferuja na oko obraz zblizony do kwadratu wiec dobrze gra jakby chodziła w 1920x1440. Tridef zrobi z tego 3840x1440 . Warunek pulpit windowsa musi być w takiej rozdzielczości też ustawiony (3840x1440).
Google maja przesył po hdmi wiec trinus czy riftcat nie potrzebny
Radeko ma racje. Dlatego do Tridefa najlepiej byłoby podać gre w proporcjach 4:3 lub 5:4, a to przy wyższych rozdzielczościach wymaga użycia (wymuszenia) customowej rozdzielczości, co może sprawić problem w niektórych grach.
Zrobil na mnie naprawde wielkie wrażenie, porównujac jakos wyswietlanego obrazu z oculusem dk2 widze kolosalna roznice w koncu nie musze patrzec przez “rajstopy”, w porownaniu do Vive jest tez wyraźnie lepiej ostatnio sie troche wkurzylem bo Warthunder wypuscil jakas poprawke i nie moge juz grac na VR ale cała reszta ze Steam VR działa bardzo fajnie. Wykonanie na 5+ jak na chinską naśladowczą firmę słuchawki 3D działaja ekstra zapakowane 1000 razy lepiej niz Oculus Cv1, najwieksze wrazenie robią przy filmach w wysokiej jakosci
A jak sprawa z okularnikami? Czy mniejsze okulary się mieszczą? Ostatnie pytanie, jakie masz podzespoły, bo nie wiem czy warto licytować, bo wymagania jedno, a czy pójdzie to drugie