[size=150]UPDATE: Dostępny jest już lepszy i prostszy sposób tutaj[/size]
Dzięki temu poradnikowi będziemy mogli używać PS Move w połączeniu z innym padem jako emulacji pada do x360.
Będziemy potrzebowali do tego dongla Blutooth 2.0 (sam korzystam z Esperanza Bluetooth 2.0 koszt ok. 20zł <LINK_TEXT text=“https://mediamarkt.pl/komputery-i-table … +esperanza”>https://mediamarkt.pl/komputery-i-tablety/adapter-bluetooth-esperanza-ea101?querystring=bluetooth+esperanza</LINK_TEXT>). Po zainstalowaniu wszystkiego będziemy mogli pisać skrypty do FreePie, ponieważ wspiera on ppJoy. Link do paczki z potrzebnymi rzeczami:
<LINK_TEXT text=“https://onedrive.live.com/redir?resid=1 … file%2czip”>https://onedrive.live.com/redir?resid=1B6016647434F932!7427&authkey=!AF5H4CY5lDb0XYs&ithint=file%2Czip</LINK_TEXT>
- Podłączamy PS Eye do PC.
- Instalujemy CL Eye Driver ze strony https://codelaboratories.com/products/eye/driver/
(kosztuje 3$ ale oczywiście w internecie można wszystko znaleźć )
3.Sprawdzamy czy naszą kamerkę wykrywa w CL-Eye Test oraz w Calibration Tool
- Jeśli nie:
4a Wrzucamy plik CLEyeMulticam.dll do folderu z calibration tool i joyemu
4b Jeżeli poprzedni sposób nie działa to usuwamy CLEyeMulticam.dll i musimy zainstalować CL Eye Multicam SDK
(cena 4,99$ dostępny tutaj https://codelaboratories.com/products/eye/sdk/)
- Instalujemy Motioninjoy i podlączamy dongla bluetooth
http://wiki.ipisoft.com/Motion_in_Joy_Installation
Sterowniki Motioninjoy są dość niestabilne oraz nadpisują oryginalne sterowniki Bluetooth i co jakiś czas powodują bluescreena. Dodatkowo, jeśli chcemy korzystać z więcej niż jednego kontrolera ruchowego potrzebujemy odpowiednio więcej dongli Bluetooth. Jest to jednak najłatwiejszy sposób na sparowanie Move z PC. 2 sposób to połączenie za pomocą Windowsowego parowania, które nie zawsze kończy się sukcesem i jest bardzo problematyczne, jeśli chcemy korzystać na zmianę z PC i PS3 (a wkrótce także PS4). Tutaj poradnik jak połączyć Move z Pc w ten sposób:
<LINK_TEXT text=“https://github.com/cboulay/psmove-ue4/w … ller-Setup”>https://github.com/cboulay/psmove-ue4/wiki/Windows-Controller-Setup</LINK_TEXT>
Jeżeli korzystamy z 2 sposobu i będziemy chcieli korzystać z Dualshock 3 lub Dualshock 4 to będziemy potrzebować osobnego dongla oraz programu SCP. Możemy jednak połączyć dowolną ilość kontrolerów ruchowych do jednego dongla.
<LINK_TEXT text=“http://emulation-general.wikia.com/wiki … er_Package”>http://emulation-general.wikia.com/wiki/SCP_Driver_Package</LINK_TEXT>
- Żeby zainstalować sterowniki na Windows 8/10 musimy wyłączyć wymaganie podpisów sterowników
<LINK_TEXT text=“http://www.howtogeek.com/167723/how-to- … d-drivers/”>http://www.howtogeek.com/167723/how-to-disable-driver-signature-verification-on-64-bit-windows-8.1-so-that-you-can-install-unsigned-drivers/</LINK_TEXT>
- Jeżeli chcemy podlączyć Dualshock3 lub Navigation Controller postępujemy w ten sam sposób.
- Instalujemy ppJoy i w Configure Joystick dajemy Add
(Podczas instalacji PPJoy włączy nam tryb testu dla Windows. Po skończeniu zabawy z ppjoy można wyłączyć ten tryb, ale będziemy musieli włączyć
go na nowo przed uruchomieniem aplikacji. Używanie tego trybu bardziej naraża nas na wirusy, więc zalecany jest dobry antywirus)
- Odpalamy JoyEmu i sprawdzamy czy kontroler reaguje na ruch i wciskanie klawiszy.
- Wrzucamy zawartość folderu x360ce_x64 do folderu z plikiem .exe gry i sprawdzamy w aplikacji x360ce_x64
czy kontroler dobrze reaguje. W razie czego konfigurujemy swoje urządzenie.
Możemy również bawić się z FreePie, ale moim zdaniem x360ce daje dość duże możliwości konfiguracji. Np. możemy przypisać konkretną oś kontrolera jako przycisk. Opis osi wewnątrz pliku razem z wartością w % jaką należy ustawić, aby czułość w Axis to Button nie była zbyt dużą.
- Po zakończeniu zabawy wyłączamy JoyEmu, usuwamy kontroler ppJoy z Configure Joystick i klikamy disconnect w DS3 Tool.
UWAGA! Gdybyśmy coś pochrzanili i kontrolery nie łączyłyby się przez Bluetooth to resetujemy je wkładając igłę w dziurki z tyłu kontrolerów,
resetujemy komputer i jeszcze raz parujemy sprzęt.
P.S. Łączyć PS Move możemy również za pomocą bibliotek PS Move API. Umożliwiają nam one używanie kontrolera z pełnią funkcjonalności (np. z wibracjami) w Unity albo Unreal Engine 4. Nie wiem natomiast czy za pomocą bibliotek da się sterować w zwykłych grach. Jeżeli istnieje jakiś sposób to tylko ten program, którego osobiście nie testowałem
http://interactiondesign.se/kaliber/
Zezwalam na kopiowanie poradnika i zamieszczania paczki na inne serwisy pod warunkiem napisania skąd tekst został skopiowany i kto jest jego autorem
UPDATE Ogarnąłem w jaki sposób można emulować Razer Hydra za pomocą PS Move. Z pomocą przychodzi FreePie, jednak był z nim taki problem, że nie czytał ruchów ppJoy.
Obszedłem ten problem emulując wcześniej pada od xbox360. Spowodowało to, że czyta tylko 4 osie Move’a zamiast 6, ale moim zdaniem i tak działa całkiem nieźle.
Skrypt zrobiłem dla kombo PS Move + Dualshock 3 wykorzystując sixaxis DS3 jako ruchy drugim kontrolerem Razer Hydra. Jak to zrobić:
- Ściągamy paczkę <LINK_TEXT text=“https://onedrive.live.com/redir?resid=1 … lder%2cdll”>https://onedrive.live.com/redir?resid=1B6016647434F932!11330&authkey=!AL3WjETXbLSeGX8&ithint=folder%2Cdll</LINK_TEXT>
- Instalujemy FreePie
- Wrzucamy pliki x360ce.exe, x360ce.ini i xinput1_3.dll do folderu z FreePie
- Po podłączeniu DS3 wybieramy profil Playstation 3 w Motioninjoy i edytujemy go, ustawiając zamiast d-pada przyciski od 14-17
- Wrzucamy plik sixense_fake.dll z folderu FreePie do folderu z grą i zmieniamy jego nazwę na sixense.dll
- Uruchamiamy FreePie i uruchamiamy skrypt move_to_hydra.
- Efekty możemy sprawdzić w aplikacji Sixense Tuscany http://sixense.com/sixensetuscanydemo
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=PGKP_GW5QfU[/bbvideo]