Jak podłączyć PS Move do PC [prostszy/lepszy sposób]


#1

Dzięki pracy na forum mtbs3d.com, możliwe jest podłączenie Move’a do PC w prostszy sposób. W dalszym ciągu możliwe jest połączenie za pomocą MotioninJoya, a jak to zrobić dowiecie się z mojego poprzedniego poradnika. Ja polecam jednak sposób z natywnym parowaniem. Mniej błędów i do połączenia dwóch kontrolerów wystarczy nam jeden dongle.



Instrukcja:

  1. Instalujemy Cl Eye driver https://codelaboratories.com/downloads. Z jego pomocą będziemy mogli też używać PS Eye jako kamery internetowej.
  2. Parujemy Move’a z PC <LINK_TEXT text=“https://github.com/HipsterSloth/psmove- … Windows%29”>https://github.com/HipsterSloth/psmove-unity5/wiki/PSMove-Setup-(Windows)</LINK_TEXT>. Jedyna część, która może nam przysporzyć kłopotów. Tyle dobrze, że jak raz sparujemy urządzenie to wystarczy nacisnąć przycisk PS i już połączone. Sporo może też zależeć od dongla bluetooth, zadziałało na Asus BT400 i Esperanza EA101.
  3. Instalujemy FreePIE http://andersmalmgren.github.io/FreePIE/

    3a. Ściągamy paczkę i wypakowujemy do folderu z FreePie (sprawdź czy nowa wersja nie ma już wsparcia dla Move’a w standardzie) <LINK_TEXT text=“https://onedrive.live.com/redir?resid=1 … file%2czip”>https://onedrive.live.com/redir?resid=1B6016647434F932!15674&authkey=!AC7x1npu6dJl0A0&ithint=file%2Czip</LINK_TEXT>

    4*. Ściągamy i uruchamiamy skrypt <LINK_TEXT text=“https://onedrive.live.com/redir?resid=1 … =file%2cpy”>https://onedrive.live.com/redir?resid=1B6016647434F932!15235&authkey=!ACYt7xyF3YVX8jo&ithint=file%2Cpy</LINK_TEXT> (Nie zapomnijcie “oddokować” hydre 0 i 1 z klawiatury numerycznej. Niektóre gry tego wymagają, ale jeżeli wam to przeszkadza to usuńcie ten fragment. Jako joysticki ustawiłem gałki od x360. Możecie to usunąć albo ustawić jakiś inny kontroler np. pilot z joystickiem do VR albo Navigation controller i przyczepic ten kontroler do Move’a np taśmą :slight_smile: )

    5* Instalujemy to: https://github.com/betavr/steamvr_driver_hydra/wiki i podmieniamy plik sixense_fake.dll lub sixense_fake_x64.dll w folderze ze Steam. To pozwoli nam korzystać z naszej fake Hydry w aplikacjach ze SteamVR razem z Riftcatem lub Oclususem Riftem.



    Sterowanie:

    -Trzymając KWADRAT symulujemy ruchy joysticka na danym kontrolerze.

    -Żyroskop resetujemy naciskając przycisk PS

    -Pozycje resetujemy naciskając przycisk PS przez 3 sec

    -Kontroler wyłączamy trzymając PS przez 10 sec



    Troubleshooting:

    -Move nie działa prawidłowo gdy świeci na różowo. Żeby tego uniknąć uruchamiajcie skrypt z kontrolerami maksymalnie zbliżonymi do kamery

    -W razie pochrzanienia czegoś z parowaniem wciśnijcie szpilkę z tyłu kontrolera. To pozwoli go zresetować.

    -Kontroler działa najlepiej w ciemności. W nasłonecznionym pokoju będą problemy z działaniem.

    -Aby zmniejszyć drift żyroskopu należy zainstalować CL Eye SDK w wersji developerskiej https://codelaboratories.com/downloads i skalibrować kontrolery za pomocą calibration tool <LINK_TEXT text=“https://onedrive.live.com/redir?resid=1 … file%2czip”>https://onedrive.live.com/redir?resid=1B6016647434F932!15682&authkey=!ALD0chO0PdFIkwU&ithint=file%2Czip</LINK_TEXT>. Następnie kopiujemy plik settings.cfg z folderu z calibration tool do folderu z FreePie.



    [bbvideo=560,315]https://youtu.be/iEMsqeoCgas[/bbvideo]

#2

Testowałeś coś z SteamVR? Bo zastanawia mnie, bo mamy fake dll z freepie i fake dll z sterowników. Chyba, że te dwa dll to to samo.


#3

Nie testowałem bo mam Lumie 535 :wink: Ale obstawiam, że dll z FreePIE będzie potrzebne.


#4

No i fajnie. Mam znajomego co sprzedaje za kilka dni będę miał move sztuk 2 i PS eye używane. Czy da się programować kolor czy to losowe?

@Edit: Programować kolor w momencie używania jak Wiilota


#5

Kolor przydziela się w zależności od otoczenia, soft dobiera sam, by jak najlepiej widzieć orba



Kolory możesz sobie ustawiać, ale jak chcesz się pobawić , a nie używać :wink:


#6

Ok poszperam jeszcze. Myślałem nad implementacją np. reprezentacji ilości zdrowia.


#7

Po co? W Googlach i tak tego nie widzisz, do każdej gry potrzebny inny kod, i ta kwestia że orb jest używany przez kamerę do śledzenia położenia


#8

W sumie racja. Ale myślałem w momencie używania jak np. Wiilota


#9

Ogólnie to cała zabawa dzieje się tutaj: <LINK_TEXT text=“http://www.mtbs3d.com/phpBB/viewtopic.p … &start=160”>http://www.mtbs3d.com/phpBB/viewtopic.php?f=139&t=18265&start=160</LINK_TEXT>. zelmon64 ostatnio coś tam kombinował z ustawianiem kolorów, więc jak chcesz to możesz kombinować


#10

Okej, mam PS Move i PS Eye. Kamerka działa ale przy parowaniu mam problem. Mój komputer[ani siostry] nie wykrywał i co najzabawniejsze to na kompie co 15 sekund odłącza na chwilę i po chwili się naprawia. Nie wiem co to powoduję ale na kompie siostry tego nie ma. Używam Esperanza EA101


#11

On się podłącza i odłącza bo ciągle Windows go paruje. Ja ostatnio na świeżym systemie musiałem z 15 razy parować i to na kilka prób, zajęło mi z 20 minut, ale teraz bez problemu trzyma.


#12

Okej wszystko zrobione ale w SteamVR mam problemy z Driftingiem


#13

Na mtbs walczymy z tymi problemami, zmieniamy API. Wejdź w topic który linkował gladiusz i z ostatniego postu zelmon64 pobierz nowe dll (był tam też gdzieś post z instrukcjami co zrobić krok po kroku)


#14

Oke poszperam. Najlepiej było by jak ktoś zrobi bezpośrednie sterowniki do SteamVR.


#15

Bezpośrednie sterowniki są już w przygotowaniu tutaj: <LINK_TEXT text=“https://github.com/cboulay/PSMoveServic … -Questions”>https://github.com/cboulay/PSMoveService/wiki/Frequently-Asked-Questions</LINK_TEXT>

W planach nowe parowanie, wsparcie dla kilku kamerek, co da machanie kontrolerami w 360 stopniach i wsparcie dla Freetrack lub Freepie, dzięki czemu można będzie używać move’a do headtrackingu. Projektem zajmują się najwięksi wymiatacze jeśli chodzi o ten kontroler więc jest na co czekać :wink:

[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=vtc0Ixgu_2w[/bbvideo]


#16

Dzieki wielkie.

Zrobiłeś super rzecz, jeszcze tego nie wypróbowałem, ale niebawem spróbuję.

Myślałeś może, żeby do poruszania się ustawić kontroler move przywiązany do nogi?

A tak btw mógłbyś dać linka żebym mogł nauczyć się tego języka, którego użyłeś do FreePie?


#17

Ja jak robiłem na to skrypt pod wieśka 3 to właśnie w ten sposób wykorzystałem.


#18

A gdzie jest ten skrypt z nogą?

Ja pobrałem tylko ten z pierwszego posta.

A tak btw jak mój komputer sam w sobie ma bluethooth to też potrzebuje tej esperanzy, czy mg podłączyć w inny sposób?


#19

Możesz użyć Bluetootha jakiego posiadasz, powinien zadziałać (teoria mówi, że powinien to być min. Bluetooth 2.0 + EDR).


#20

Jak konkretnie mam to zrobić?

Próbowałem nacisnąć przycisk PS i po prostu wyszukać urządzenia na komputerze ale nie znalazł.

Kontroler był wcześniej podłączany do PS3. Czy to może być powodem?