[Poradnik] Przygotowanie środowiska Unity pod VR

Cześć! Dzisiaj zajmiemy się programem Unity 3D i przygotowaniem jego pod tworzenie aplikacji dla naszego Cardboard.



Potrzebne rzeczy:

[list]

  • Unity w [highlight=yellow]wersji >5[/highlight] - silnik gier 3D lub 2D
  • [/list]
    [list]
  • Android SDK - link - http://developer.android.com/sdk/index.html#Other
  • [/list]
    [list]
  • Wiedza o programowaniu w Unity
  • [/list]
    [list]
  • Internet
  • [/list]
    [list]
  • Czas
  • [/list]

    Android SDK to program, który jest wymagany do zrobienia Buildu pod Androida.



    Zacznijmy może od początku, od stworzenia nowego projektu 3D nazwijcie go jak chcecie, mam nadzieję, że z instalacją Unity sobie poradzicie.







    Ścieżkę wybierzcie np. w Moich dokumentach, na pulpicie, ale w innym folderze niż tym, który zaraz stworzymy. Następnie stwórzmy nowy folder, najlepiej na pulpicie. W nim stwórzmy kolejny folder ja go nazwałem SDK. W nim umieścimy sobie następujące pliki:

    [list]

  • SDK Cardboarda dla Unity - link bezpośredni - <LINK_TEXT text=“https://github.com/googlesamples/cardbo … e?raw=true”>https://github.com/googlesamples/cardboard-unity/blob/master/CardboardSDKForUnity.unitypackage?raw=true</LINK_TEXT>
  • [/list]

    [list]

  • Demo aplikacji Cardboarda - link bezpośredni - <LINK_TEXT text=“https://github.com/googlesamples/cardbo … e?raw=true”>https://github.com/googlesamples/cardboard-unity/blob/master/CardboardDemoForUnity.unitypackage?raw=true</LINK_TEXT>
  • [/list]

    Wyjaśnijmy sobie co pobieramy, pierwszym plikiem czyli SDK Cardboarda dla Unity jest po prostu obszar roboczy. Następny plik to nic innego niż demo, na początku otwórzmy plik wchodząc w zakładkę Assets > Import Package > Custom Package. Wyszukajmy plik CardboardSDKForUnity. Kliknijmy na niego dwukrotnie, teraz pojawi się nam takie okno:







    Kliknijmy Import.



    Po załadowaniu możemy importować drugi pobrany plik, powtarzając tą samą czynność. Następnie w edytorze, otwórzmy folder Cardboard







    Następnie folder DemoScene, a w nim klikamy dwukrotnie na ikonkę Unity, podpisaną jako DemoScene. Zakładka Game powinna wyglądać tak:







    I powinien się wydawać taki głos, podobny do takiego jaki wydawał droid BB-8 w Gwiezdnych Wojnach.



    Pozostało nam tylko skompilować grę. Do tego jest potrzebny Android SDK, do którego link dodałem kilka linijek wcześniej. Wejdźmy w linijkę File > Build Settings.







    Wybieramy Android i klikamy Player Settings, w którym jako Company Name dajemy nazwę naszej firmy, jako Product Name dajemy nazwę naszej gry. W linijce Bundle Identifier







    Uzupełniamy w taki sposób:



    com.Company.ProductName



    com. < Tutaj zostawiamy



    Company - podajemy nazwę, którą uzupełniliśmy w CompanyName, jeśli nasza nazwa ma spacje usuwamy ją i następny człon tej nazwy rozpoczynamy od dużej litery czyli z Jestem tutaj na JestemTutaj.



    ProductName - analogicznie do Company, z tym że dajemy nazwę z “ProductName”, a wytyczne zachowujemy.



    W zakładce Resolution and Presentation zaznaczamy tylko Landscape Left.



    Kliknijmy w kwadracik oznaczony Default Icon i wybierzmy jakąś gotową grafikę lub ją zaimportujmy do Unity przeciągając jakąś grafikę do Folderu Cardboard w programie. Program powinien ją automatycznie znaleźć. Możemy kliknąć Build. Tam podajemy ścieżkę zapisu, ja wybrałem ten nasz stworzony folder, czekamy aż wszystko nam się załaduje. Ostatecznie plik apk wrzucamy na telefon, a potem go instalujemy.



    Dziękuję za przeczytanie.



    Zabrania się publikowania fragmentów lub całości poradnika oraz kopiowania na inne strony bez zgody autora.

    [size=150][font=fantasy]I. Konwersja gry w Unity pod grę VR dla gogli Oculus:


    1. Wejść na:

      https://developer3.oculus.com/downloads/







      i ściągnąć odpowiednie dla parametrów swojego sprzętu oprogramowanie Oculus SDK,a następnie rozpakować je i uruchomić. Jeśli będziemy mieć podłączone gogle do komputera powinien pokazać się ekran:








    2. Następnie wejść w File >> Build Settings (ustawienia projektu):







      wybrać platformę PC, MAC & Linux Standalone, następnie przejść do ustawień Player Settings i w Inspektorze w sekcji Other Setting zaznaczyć Virtual Reality Supported










    3. Teraz możesz upewnić się, że gogle Oculus Rift są podłączone i rozpocząć testowanie gry w VR :wink:





      II. Rozpoczęcie tworzenia gry w Unity pod Oculus’a:
    4. Wejść na:

      <LINK_TEXT text=“https://developer3.oculus.com/downloads … r_Unity_5/”>https://developer3.oculus.com/downloads/game-engines/1.8.0/Oculus_Utilities_for_Unity_5/</LINK_TEXT>







      i pobrać Oculus Utilities for Unity 5, po czym rozpakować plik i uruchomić aplikację.

      Voilà, mamy środowisko gotowe do pisania aplikacji VR uruchamianej w goglach Oculus Rift :slight_smile:.[/font][/size]