DreamzVR 2.0

To jest jakaś kpina.

Zakupiłem gogle ponad 2 miesiace temu.

Jak tylko otworzylem opakowanie odpadł “przycisk pojemnościowy” gumy były brudne od klepu dodatkowo w znacznej czesci sie nie trzymały.

Ochrona nosa odpadła zupełnie, a “soczewki” były czymś tak ubrudzone że zamazywało to obraz próbowałem podłączyć też kontroler ale ten zdawał sie działać losowo.

Na początku 1 tydzien próbowałem wyprosić na nich kuriera i wymiane na inny egzemplarz. Co 3 dni pytałem o statu sprawy i byłem informowany ze “już lecą do mnie gogle” na zmiane z " no jutro wyjasnimy". Po 3 tygodniach napisałem że nie chce już gogli bo zdażyłem kupić 5 x tańsze konkurencji.

I teraz już bądą ponad 2 miesiace kiedy czekam na zwrot pieniędzy.

NIGDY nie zdażyło mi się napisać nigdzie posta przestrzegającego przed jakąś firma bo rozumiem że niektóre zadania logistycznie mogą być ciężkie do wykonania i trzeba niektóre rzeczy wybaczać.

Ale to co tutaj sie dzieje to jakaś kpina, stanowczo odradzam zakup tego sprzętu. Specjalnie wybrałem Polski droższy sprzęt żeby wesprzeć firmę a tu taka niespodzianka. Łatwiej było by od chińczyków zwrot uzyskać.

Dla zainteresowanych ew. podważających prawdziwość tego o czym piszę udostępnie na PW całą mailową komunikacje z firma (bo dodzwonić sie nie można skrzynka pełna).

No ta firma to chyba tak hobbystycznie miała działać, na zasadzie: “raz na miesiąc usiądziemy sobie przy stoliku i posklejamy parę googli. Jak będę miał kiedyś czas to pójdę raz na pocztę i wyślę 10 zamówień zebranych z ostatniego miesiąca. Przyszło parę zwrotów, ok kiedyś się pofatyguję odebrać paczki, bo to gdzieś tam nie wiadomo gdzie ludzie odsyłają, a nie do mojej firmy w której ktoś powinien być za dnia żeby odebrać paczki, a nie dwa awiza zostawione.”

No ja podszedłem do tematu inaczej i poprosiłem aby to ONI wysłali kuriera do mnie po zwrot bo z jakiego powodu ja miałbym za to płacić.

Po tygodniu czy tam dwóch wreszcie wysłali więc sprzęt na pewno mają. A reszta historii tak jak opisałem. Wstyd i tyle ktoś nie dojrzał do prowadzenia firmy.

Przepraszam, że tyle musiałeś czekać na załatwienie sprawy. Rzeczywiście nie zrealizowaliśmy wymiany z naszej winy. Zwrot nie został jeszcze zrealizowany, poniewaz nie otrzymaliśmy odpowiedzi na ostatniego maila sprzed 15 dni z prośbą o nr płatności. Zwroty realizujemy przez tpay najczęściej, a nie widzimy płatności przypisanej do Twoich danych. Staramy się poprawiać kwestie supportu. Niestety statycznie zawsze zdarzą się przypadki, w których sprawy potoczą się źle, a czasem bardzo źle. Wiem, że musimy eliminować takie sytuacje, jednak przy obecnej skali niestety nie trudno o błędy, które szybko wychodzą na wierzch, szczególnie w okresach silnego natężenia sprzedaży… Z drugiej strony praktycznie zawsze orzekamy na korzyść klienta, bierzemy dodatkowe koszta na siebie itd. Nawet jeśli uszkodzenie wynika z winy inpostu lub użytkownika. Budowanie jakości to jest proces, także w supporcie. Wierzę, że jeszcze w tym roku będziemy kojarzeni tylko z pozytywami w tym obszarze. Mimo wszystko sprawy idą w dobrą stronę, postęp jest stały w każdym obszarze. Nasz projekt istnieje raptem od około 9 miesięcy, wciąż jesteśmy młodym przedsiębiorstwem i musimy intensywnie pracować na każdym polu. Po prostu potrzebujemy czasu i ciągłych zmian żeby wszystko działało jak w zegarku. Cieszy mnie postęp, jednak tak duże wpadki zawsze bolą :frowning: Przepraszam raz jeszcze i obiecuję postęp.

Na ostatniego maila dostaliście odpowiedź 14 dni temu. Dzień po tym jak wysłaliście do mnie wiadomość.

Fanie że wreszcie ktoś zareagował szybko. Szkoda że dopiero po tym jak uderzyłem w stół publicznie.

Niestety nie widzę takiego maila. Napisałem wiadomosć na facebook, proszę o kontakt na priv.

Ma ktoś wersję Fresnel? Na jakich telefonach nie widzicie ramki po bokach? U mnie na 5 cali Xperia Z1 jest mocno widoczna co potwierdza większy fov na fresnelach. Na wersji standard były ledwo co widoczne, jakby “kątem” oka, więc efekt pomijalny dla zwykłego śmiertelnika :stuck_out_tongue:.



Ogólną jakość obrazu oceniam na mega plus dla Fresneli. Faktycznie jest jak by troszkę rozmyte po całości ale porównałbym to do wygładzania krawędzi w grach (antyaliasingu). Efekt rozkłada się na całą powierzchnię dzięki czemu “ziarno” ekranu (u mnie FullHD, 5 cali, 441 ppi) jest o wiele mniej przeszkadzające, przyjemniejsze dla oka. Jestem mega ciekaw jak by było przy ekranie QHD 550 ppi.

Ja korzystałem z xiaomi Mi Note 5.7 i obraz był po całości.

Zgadza się, dobre porównanie. Przy wysokim ppi prawie nie widać SDE.

To ciekawe, bo na moim SGS5 5,1" ramka jest co prawda widoczna, ale nie jakoś super mocno i generalnie nie wyrzuca mnie z imersji.

Ja bym tego nie porównał do AA. Bardziej do robienia zdjęcia telefonem z obiektywem który przecierałem tłustymi palcami a obiektywem przetartym czysta chusteczka.

W takim razie Twoje soczewki ewidentnie nie były czyste. Niestety ich dokładne wyczyszczenie i odtłuszczenie wymaga więcej pracy i uwagi niż w innej optyce tego typu. Ew. wpadało Ci gdzieś światło. Docelowo to właśnie jest efekt AA.

No wiem że były brudne, ale normalnie szmatką się nie dało tego kleju zmyc.

U mnie 5,5 cala i na wersji fresnel widać ramki po bokach.

Zastanawia mnie natomiast rzecz następująca:

Zrobiłem kalibrację soczewek (zarówno gotowym kodem qr z jak i wygenerowanym manualnie) i obraz w części aplikacji jest ostry przy minimalnym rozstawie soczewek (np. dinotrek vr), natomiast dla innych trzeba soczewki rozsunąć maksymalnie do zewnątrz (np. cinevr).

A jesteś pewien, że to ramki telefonu a nie ramki samych gogli? Jak założysz gogle bez tel to widzisz boczne krawędzie obudowy?

Ramki telefonu.

Przesuwają się jak ruszam ekranem z googlami na głowie :slight_smile:

Czy te aplikacje korzystają z Cardboard API? Ustaw jakąś kompletną głupotę w konfiguratorze QR (np. Obraz w formie małego kwadracika po lewej stronie) i uruchom obie aplikacje. Czy w obu obraz wyświetla się z tym “marginrsem” ? Wydaje mi się, że jedna z apek ignoruje (nie korzysta) z ustawień cardboard (czyli i kodu QR)

Przetestowałem fresnele na LG G3. Efekt na ekranie QHD jest super w porównaniu do FHD, ziarno ekranu praktycznie nie istnieje, w ogóle nie zwracałem na to uwagi. Zawiodłem się za to tym, że jednak 5,5 cala ekranu nie wystarcza by całkowicie zlikwidować boczne ramki. Te fresnele faktycznie mają nieziemski FOV :stuck_out_tongue:. Na 5.5 boczne ramki są troszkę widoczne, faktycznie może to już tak nie przeszkadzać jak przy 5 calach ale fakt jest faktem - 5.5 cala to za mało by całkowicie pozbyć się ramek.

No generalnie jest jak piszesz - część apek nie chce używać api cardboard (pomimo, że są odpalane wszystkie z cardboard i nawet mają widoczną konfiguracje cardboard w środku).



Z obserwacji wynika, że to głównie aplikacje na unity 3d.



Natomiast rodzi się pytanie czy istnieje jakiś sposób aby te aplikacje również odpowiednio skalowały obraz (np. domyślny plik konfiguracyjny dla unity 3d)?

Witam,

Mam dokładnie taki sam dylemat zakupowy jak kolega MrHideX. Dreamz zwykłe czy z soczewkami Fresnela?<br/> Jestem nowym użytkownikiem forum, ale temat VR nie jest mi całkiem obcy. Mam za sobą kilka godzin rozgrywki na HTC Vive. Telefon jakiego będę używał do zabawy ma ekran 2k i przekątną 5,7 cala. Tu moje pytanie, czy jakość obrazu będzie na tyle lepsza z soczewkami Fresnela że warto dopłacić ? Za Wikipedią: “Istotną zaletą soczewki Fresnela jest jej mniejsza grubość (a zatem i masa) niż soczewki tradycyjnej, co ma szczególne znaczenie w przypadku soczewek o dużych średnicach. Wadą soczewek Fresnela są zniekształcenia biegu promieni świetlnych powstające na krawędziach pierścienia.” Z powyższego wynika że jakość odbieranego obrazu może być nawet gorsza jak w standardowych soczewkach. Jakie koledzy mają doświadczenia z tematem?

Muszę przyznać, że do końca nie rozgryzłem, natomiast nasze Fresnele dają zupełnie przeciwny efekt do opisanego. Widać to szczególnie względem innych soczewek :slight_smile:



Przygotowujemy otwarcie punktów dystrybucji stacjonarnej. Z jakiej jesteś miejscowości?