LG G3

Dyskusja na temat modeli telefonów nadających sie do VR lub nie. Zastanawiasz się co kupic? Nie wiesz jaki model? Zajrzyj do tego działu.
Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
Płeć:

Re: LG G3

Nieprzeczytany post autor: zygyt12 » sob 20 lut 2016, 19:10

Zastanawiam się czy lepszym wyborem nie byłby samsung S5 ze względu na USB 3.0 Wyświetlacz ma oczywiście gorszy.
Ja na swoim G3 poradziłem sobie z temperaturą. Zrobiłem tą przeróbkę jak na filmiku, ustawiłem kernel na performance, i obniżyłem taktowanie cpu na
1036 max. Dzięki temu można grać płynnie bez wysokiej temperatury. W przyszłym tygodniu kupuję kartę sieciową 5Ghz i zobaczę jak będzie z transferem.

Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
Płeć:

Re: LG G3

Nieprzeczytany post autor: zygyt12 » ndz 21 lut 2016, 20:15

Jeżeli ktoś z was posiada również G3-kę to spróbujcie zainstalować sterowniki od LG jakich się używa podczas flashowania telefonu...
http://18d5a.wpc.azureedge.net/8018D5A/ ... 0120120425
To są sterowniki potrzebne do programu LG FLASH TOOL
Ja dzisiaj wrzuciłem fabryczne oprogramowanie po nieudanym eksperymencie z romem CyanogenMod 13 . Przed flashowaniem trzeba było wrzucić do systemu te właśnie sterowniki i przyznaje bez bicia że kopara mi opadła. Trinus działa teraz jak złoto. Spokojnie mogę przesyłać obraz w rozdzielczości 1280*1024. Fps'y bardzo wysokie. Nie wiem tylko czy taki pozytywny efekt dała ponowna instalacja oprogramowania w telefonie czy te właśnie stery.

Awatar użytkownika
puls200
Użytkownik
Użytkownik
3
Posty: 7
Rejestracja: pn 15 lut 2016, 15:05
Gogle Mobile VR: VRIZZMO Volt
Telefon do VR: LG G3

Re: LG G3

Nieprzeczytany post autor: puls200 » śr 24 lut 2016, 23:07

Czekam na swoje gogle i będę się bawił, trochę obawiam się robić roota bo jestem zielony w tych sprawach a cegły bym nie chciał mieć.

Awatar użytkownika
enslavedeagle
Użytkownik
Użytkownik
2
Posty: 4
Rejestracja: czw 24 mar 2016, 22:47
Gogle Mobile VR: DaVinci VR
Telefon do VR: LG G3 D855 16 GB
Płeć:

Re: LG G3

Nieprzeczytany post autor: enslavedeagle » czw 24 mar 2016, 22:59

Wybaczcie odświeżenie starego już tematu, ale postanowiłem podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami związanymi z użyciem LG G3 do gry w wirtualnej rzeczywistości. ;)

LG G3 zakupiłem za 660 zł z jakiegoś lombardu na Allegro. Wersja z 2 GB RAM i 16 GB pamięci, przyjechał do mnie już zrootowany i z romem Cloudy G3. Trochę czasu minęło, zanim udało mi się przystosować TrinusVR do swoich gogli (DaVinci VR) i potrzeb. :)

Niestety jakość nie była zadowalająca. Nie mogłem osiągnąć nawet 30 FPS na tetheringu przez USB. Postanowiłem wypróbować niektóre ze sposobów podanych przez zygyt12 - używając apki Trickster Mod ustawiłem zarządców CPU i GPU w swoim telefonie na "performance". Taktowanie procesora zostawiłem domyślne, ale myślę, że dla ukojenia "grzałki" zmniejszę nieco później maksymalną jego wartość.

Obecnie w Skyrim z Fake3D na 1024x768 mam całkiem niezłą wydajność - między 48 a 60 FPS w telefonie, oczywiście stałe 60 na kompie.
Używam:
  • TrinusVR w wersji 2.0.6,
  • 5-metrowego kabla (aktywnego!) USB 2.0,
  • Zwykły kabel MicroUSB od chińskiej ładowarki,
  • Gogli DaVinci VR,
  • CyanogenMod 12.1,
  • Zainstalowane sterowniki podane przez zygyt12,
  • Ważnym elementem jest pozamykanie zbędnych aplikacji zarówno na telefonie, jak i na telefonie.
W chwili obecnej jestem bardzo zadowolony z działania mojego małego zestawu. :) Poniżej dorzucam jeszcze specyfikację mojego kompa.
  • CPU Intel Core i5-4670
  • GPU EVGA GTX 960 4GB SSC
  • RAM Kingston HyperX Beast 8 GB DDR3 1600 MHz CL9
  • MOBO Asus B85M-G
  • PSU no-name "Allahu Akbar" 500W (przejściowy ;))
  • OS Windows 10

Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
Płeć:

Re: LG G3

Nieprzeczytany post autor: zygyt12 » pt 25 mar 2016, 23:19

Jeżeli chodzi o custom romy to jestem sceptycznie do nich nastawiony. Jakiś czas temu wrzuciłem na swój fon cyanogenmod 13, katastrofa.
Max 30 fps. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego taki niski wynik na niby odchudzonym sofcie.
Spróbuj zrobić jeszcze jeden trik. Jak ustawisz sobie geometrie obrazu pod gogle,szczególnie wysokość i szerokość obrazu,wyciągnij telefon z gogli i zobacz ile tak naprawde powierzchni ekranu używasz. Ja np. jak tel leży na boku,wykorzystuje okolo 71% powierzchni pionowej(tej 1440).Mierzyłem suwmiarką:) Grając np. w skyrim mam pełne pole widzenia w pionie(cały hud jest widoczny)ale ustawioną rozdziałkę 1280*1024. Nie daje 1440 ponieważ i tak dpi wyświetlacza tego nie ogarnie a niepotrzebnie zapychał bym transfer po usb2.0. Jak wrzucam 1024 pikseli na te 71% powierzchni to mam idealna geometrie gry i trinus nie musi mocno skalować obrazu.I jakość jest taka sama jak bym wrzucił 1440 na pełny ekran.Pic polega na tym żeby dopasować przesyłaną rozdzielczość do używanej powierzchni ekranu.U mnie przynajmniej to działa a zapewniam że z halucynkami już skończyłem.

Awatar użytkownika
enslavedeagle
Użytkownik
Użytkownik
2
Posty: 4
Rejestracja: czw 24 mar 2016, 22:47
Gogle Mobile VR: DaVinci VR
Telefon do VR: LG G3 D855 16 GB
Płeć:

Re: LG G3

Nieprzeczytany post autor: enslavedeagle » ndz 27 mar 2016, 20:38

zygyt12 pisze:Jeżeli chodzi o custom romy to jestem sceptycznie do nich nastawiony. Jakiś czas temu wrzuciłem na swój fon cyanogenmod 13, katastrofa.
Max 30 fps. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego taki niski wynik na niby odchudzonym sofcie.
Mam pytanko. Używasz teraz stockowego Marshmallowa czy Lollipopa?

Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
Płeć:

Re: LG G3

Nieprzeczytany post autor: zygyt12 » ndz 27 mar 2016, 20:46

Do wczoraj używałem stockowego marshmallowa. Nie narzekałem. Dzisiaj potestuję rom od grupy Exodus. Dam znaka jak odczucia.

Awatar użytkownika
enslavedeagle
Użytkownik
Użytkownik
2
Posty: 4
Rejestracja: czw 24 mar 2016, 22:47
Gogle Mobile VR: DaVinci VR
Telefon do VR: LG G3 D855 16 GB
Płeć:

Re: LG G3

Nieprzeczytany post autor: enslavedeagle » ndz 27 mar 2016, 22:05

zygyt12 pisze:Do wczoraj używałem stockowego marshmallowa. Nie narzekałem. Dzisiaj potestuję rom od grupy Exodus. Dam znaka jak odczucia.
A mógłbyś mi podać linka, z którego będę mógł pobrać zipa ze stockowym Marshmallowem? Wszędzie wciskają albo w pliku kdz (instalacja Flash Toolem mi staje na 10%) albo ZIP jest na jakimś super-wolnym hostingu bez dodatkowych mirrorów.

Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
Płeć:

Re: LG G3

Nieprzeczytany post autor: zygyt12 » ndz 27 mar 2016, 22:58

ja korzystałem z tutoriala pod tym linkiem.Trzeba flashować tak jak jest opisane. Ważne żeby odłączyć się od neta. Mi flashowanie stanęło na 60% i musiałem czekać około 15 minut na dalszy postęp.. Myślałem że zawału dostane.
http://forum.android.com.pl/topic/26328 ... lash-tool/

Awatar użytkownika
enslavedeagle
Użytkownik
Użytkownik
2
Posty: 4
Rejestracja: czw 24 mar 2016, 22:47
Gogle Mobile VR: DaVinci VR
Telefon do VR: LG G3 D855 16 GB
Płeć:

Re: LG G3

Nieprzeczytany post autor: enslavedeagle » pn 28 mar 2016, 02:36

zygyt12 pisze:ja korzystałem z tutoriala pod tym linkiem.Trzeba flashować tak jak jest opisane. Ważne żeby odłączyć się od neta. Mi flashowanie stanęło na 60% i musiałem czekać około 15 minut na dalszy postęp.. Myślałem że zawału dostane.
http://forum.android.com.pl/topic/26328 ... lash-tool/

Udało mi się sflashować tym LG Flash Toolem. Pomogła zmiana portu USB lub zwykły przypadek. Od razu też sobie go zrootowałem.

Postanowiłem też zrobić tę modyfikację z filmiku, który podałeś wcześniej - pasta na procesor, Gelid Extreme + downclock do 2,0 GHz. Temperatury praktycznie nie przekraczają 60 stopni :) Teraz muszę tylko rozgryźć, czemu Trinus nie chce przesyłać z komputera więcej, niż w 30 FPS - ale wydaje mi się, że to kwestia działania TriDefa. Jutro wytestuję z Fake3D. Cieszę się jednak, że teraz mogę bezproblemowo grać w 1280x1024 i bez obaw, że od temperatur zaraz spłoną moje kartonowe gogle. ;)

ODPOWIEDZ