arduino i żyroskopy - pomysł na kontroler i pytania z tym związane

Witam, ostatnimi czasy bawiąc się wiimote’ami i grając w call of duty 4 poczułem drobny niedosyt i zacząłem zastanawiać się nad zbudowaniem kontrolera do fps-ów z gotowych półproduktów (arduino oraz ew moduły).



Generalny zamysł wyszedł w ten sposób:

Wszystko oparte na arduino leonardo (gdyż bez problemu można zrobić z niego kontroler do pc, gdyż mega jest oporne do tego a nano się nie nadaje) oskryptowane w freepie.

Kupić najtańszą plastikową replikę np ak47, w środek włożyć 1 żyroskop, a 2gi zamontować na googlach (na dziś zamówione dreamzy^^)

w kolbie zamontować przełącznik który będzie zamieniał żyroskop z domyślnego na googlach na ten w broni (efekt strzelania z biodra oraz celowania) , + do tego kilka bajerów typu wyciągany magazynek aby przeładować , póki go nie wsadzimy to w grze nie strzelimy.

Jako ewentualny pojemnik na baterie(lub ewentualne przyłącze zasilacza) i miejsce przeciągnięcia kabli(broń-nogi-głowa) poszła by brytyjska kamizelka taktyczna (za ok 20 zł z allegro)

Do tego arduino nano z żyroskopem mpu6050 do wykrycia ruchu nóg (zamontowane np na udzie, komunikowało by się z leonardo tylko wysyłając informację o ruchu lub jego braku + ewentualnie późniejszy pomysł na kucanie + ruch), do tego oskryptowana mata od ddr żeby truchtać w danym kierunku (“chodzenie” po strzałeczce aby móc biegać w przód, boki lub do tyłu).





Jest jeszcze kilka pomysłów z tym związanych ale teraz pojawia się pytanie:

czy ktoś korzystał z 2 żyroskopów na 1 arduino (np gy-85) czy ewentualnie jest szansa zrobić to (np. na przekaźnikach dla linii init, sda, scl - że obydwa żyroskopy są stale zasilone ale wciśnięcie guzika w kolbie powodowało by odłączenie tych 3 linii 1 żyro z gogli a załączało by je w karabinie - łącznie 6 przekaźników sterowanych z 2 różnych pinów)?



Z góry wielkie dzięki za pomoc :wink:

Możesz spróbować dołożyć jeszcze jedno arduino jako kompresor danych



[size=85][color=green]Dodano po 1 minucie 13 sekundach:[/size]

http://forum.quackvr.com/viewtopic.php?f=44&t=35