VR SHINECON

Kupiłem VR SHINECON z <LINK_TEXT text=“http://allegro.pl/okulary-3d-360-vr-shi … 64894.html”>http://allegro.pl/okulary-3d-360-vr-shinecon-google-cardboard-oculus-i5763464894.html</LINK_TEXT>



Wykonanie: średnie

całość dość solidna, lekko trzeszczy, regulacja rozstawu nie ma stawia oporu (a by się przydał aby nie gubił ustawienia), opaski i pianka wygodne



POV: dobry

telefon jest blisko soczewek, soczewki są duże, regulowane, mam wadę -3 dioptrie, ale obraz widzę prawie nie rozmazany



Plusy

  1. dość wygodne
  2. dobre soczewki
  3. magnetyczna klapka na telefon



    Minusy
  4. brak przycisku/magnesu (wymagany kontroler)
  5. mało miejsca po bokach na wyjście kabli
  6. mało miejsca na nos
  7. uchwyt na telefon dość problematyczny w obsłudze, z moim telefonem naciska ciągle na przycisk głośności



    ps. chętnie poczytam takie opisy waszych gogli

Fajnie napisane, chętnie jeszcze zobaczyłbym twoje zdjęcia, bo wiadomo jak producent czy sprzedawca pokazuje :wink:



Edit: wspominam o zdjęciach, bo na mobilnym allegro nie widać od razu, a link do allegro za jakiś czas będzie nie aktywny

Na dniach napiszę recenzję. Dziś spotkałem się w realu z jedną osobą, którą poznałem tutaj :slight_smile: Dostałem gogle do przetestowania, niestety FOV nie powala.

To czekamy na zdjęcia i na test :stuck_out_tongue: bo można powiedzieć, że z punktu widzenia marketingowego przedstawiają się dobrze a nawet bardzo dobrze 8-warstwowe soczewki asferyczne :stuck_out_tongue: jak możesz to porównaj je do weebo :stuck_out_tongue:

Do Weebo szkoda porównywać bo FOV Shineconów w porównaniu do Weebo określam 1:2 (czyli Weebo ma aż 2x więcej).

Na dniach będę miał Weebo, wtedy zrobie test porównawczy.

Zauważyłem że cena Shinecon szybko leci w dół, na aukcji za 100zł google + pad

<LINK_TEXT text=“http://allegro.pl/hit-okulary-vr-shinec … 07026.html”>http://allegro.pl/hit-okulary-vr-shinecon-pilot-bluetooth-i5978607026.html</LINK_TEXT>

Miałem okazję przetestować Weebo (kupiłem i potem sprzedałem), więc porównanie na korzyść Shinecon, mniejsze FOV (ok 2/3 weebo), ale bardziej wygodne, lepsza optyka (ostrzejszy obraz), Weebo3d v2 to wg mnie lekkie nieporozumienie (niewygodne, słabo zrobione, optyka nie dla osób z choć minimalną wadą wzroku).

Witajcie , również zakupiłem Shinecona przede wszystkim ze względu ,że podobał mi się z wyglądu. Wydawał mi się solidną konstrukcją i jak na cenę 160zł to wyższa półka tanich gogli. Po tygodniu użytkowania już wiem czemu to nie był dobry wybór akurat dla mnie. Po pierwsze wejście na telefon jest ciężkie , wymaga trochę siły i za długo się to robi . Mam ten sam problem jak inni ,że czasem ucisk blokuje mi klawisz głośności z boku. Czasami się obawiam ,że porysuje po prostu telefon. Największym rozczarowaniem było to ,że mam aktualnie Xperie Z3 ,która ma wejście USB z boku a shinecony to konstrukcja zamknięta więc mogę zapomnieć o trinusie (a chciałem w outlasta sobie pograć…:frowning: ). Co do samych gogli to jakość obrazu jest dla mnie niezła , wiadomo ,że to zależy od jakości nagrania itd ale w większości mi się podobało. Co do pola widzenia to nie mogę napisać wiele bo miałem tylko te gogle, ale myślę ,że jest ok. Również brakuje mi przycisku fizycznego. Do plusów zalicza się regulacja soczewek bo to pomogło mi w kilku aplikacjach.



I teraz kilka pytań do użytkowników Shineconów bo mam małe problemy z nim:

Po 1 też dostaliście do tego taki mały padzik ? jak się go używa ? gdzie najczęściej się sprawuje ? bo u mnie tylko zmienia głośność … a reszta przycisków nie działa , jest jakaś apka do tego czy coś?

Po 2 Nie wiem czemu ale jak czasem oglądam jakiś filmik na Youtube 360 to mimo ,że stoję w miejscu to kamera sama mi się przesuwa do tyłu albo w bok. Czym to jest spowodowane bo denerwuje mnie to…?

Po 3 Jaki znacie najlepszy player do filmów VR ? Cholernie szkoda ,że MX Player nie ma funkcji VR bo jakość jest nieziemska , ściągnąłem ostatnio VR Theater , jest 360 stopni ale jakość o połowę gorsza niż oryginalne video… Po prostu szukam idealnego playera , który nie pogarsza jakości i można kontrolować za pomocą głowy lub tego padzika bo fizycznego przycisku na goglach nie mam.



Podsumowując, uważam ,że źle zacząłem przygodę z goglami , już wiem ,że nie będę dalej wspierał chiński rynek a Polski . Myślę o Weebo 3D lub DreamZ.



Z góry dziękuje i pozdrawiam. :mrgreen:

Co do pilocika to masz przełącznik między trybami “game” i “key”. Masz odpalony ten drugi i służy on do obsługi odtwarzacza muzyki :smiley: W trybie “game” możesz sobie pograć w różne gierki jak np. Hardcode czy House of Terror

Ad. 1 Tez mialem ten padzik i oprócz głośności nic się nim nie dało robić. Czyli to nie tylko ja miałem ten problem.

Ad. 2 To samo miałem, u mnie obraz uciekał w lewo. Nie poradziłem sobie z tym niestety.

Kilka rzeczy się zmieniło u mnie na plus od momentu ostatniego mojego posta. Na przykład to ,że wyciąłem z boku gogli dziurę aby telefon poprzez USB połączył się z kompem (Już wczoraj grałem w outlasta , superhot i tak dalej wiec się ciesze bo jak wiecie miałem wejście USB zasłonięte). Co do poszczególnych punktów:



1.Dzieki MoWerr, te gry co wymieniłeś są spoko i w końcu ten padzik za 5zł do czegoś się przydał :smiley: Ja polecam jeszcze Hall Of Terror. Czyli Apki są ale i tak tyle co kot napłakał.



2. Na to przesuwanie ekranu mówi się “efekt driftingu” czy jakoś tak. Z tego co wiem każde w sumie gogle tańsze mają z tym problem i ciężko to naprawić.



3. Co do playera , dowiedziałem się ,że nawet najlepszy odtwarzacz do filmow VR pogarsza grafikę bo tak i już :smiley: Szkoda…



Wiec podsumowując, to ,że połączyłem się z trinusem w końcu i to ,że znalazłem jakieś apki do gamepada oraz to ,że jednak większość gogli ma problem driftingu dają mi powody aby swoich nie zmieniać i zaoszczędzić pieniądze po prostu.



Zastanawiam się tylko nad ostatnim aspektem. Chodzi o pole widzenia. Shinecony , Vr Boxy itd są znane z opinii ,że mają słabe pole widzenia , ja niestety miałem tylko te gogle więc porównać nie mogę . Ale podobno np. Weebo 3D lub DraamZ posiadają 2 razy lepsze pole i nie wiem czy to aż takie warte aby się przesiadać i nie wiem czy to wgl serio jakaś różnica czy tylko chwyt marketingowy. Ciekawe czy tracę wiele z tym niby słabym polem widzenia…



Pozdrawiam :F

Powiem Ci, że według mnie FOV ma ogromny wpływ na poziom impresji. Przede wszystkim chodzi o to, że w Shineconach masz efekt telewizora (widzisz cały telefon). Aktualnie posiadam Vrizzmo Volt i jedyne co ogranicza obraz to średnica soczewki (jak przekręcisz oczy w lewo lub w prawo to zauważysz czarne obramowania soczewek). Co prawda ciągle czuję niedosyt, ponieważ miałem styczność z Oculusem DK 2 i wiem jaki wtedy miałem “efekt WOW”, ale i tak dużo lepiej gra mi się na Vrizzmo niż na Shineconach.



Drifting nie zależy od gogli tylko od telefonu. W końcu to sam telefon odpowiada za headtracking. Wyjątkiem są np. Cmoar, gdzie gogle mają zintegrowany system headtrackingu :wink:

klansman, naprawiłem ten problem driftingu w bardzo prymitywny sposób…Problemem były słuchawki :smiley: nie wiem czy tylko tak jest w Xperiach ale jak miałem słuchawki podłączone do tele + VR to miałem ten drift a bez to już normalnie chodziło. Cieszę się ,że z kolejną wadą VR się uporałem no ale trochę lipa ,że słabo słyszę dźwięki z filmików itd bo tel jest zamknięty w pudle :slight_smile:

Pozdrawiam :H

Jasonek - rozwiązanie proste : słuchawki Bluetooth :wink: