Windows mixed reality. Warto kupić?


#16

Mając wcześniej psvr, moje spostrzeżenia odnośnie WMR są bardzo pozytywne. Lepsza rozdzielczośc, lepsze kontrolery i ich jakość śledzenia (pałki od ps3 to jakiś żart). Gogle są wygodniejsze, tylko jeden kabel i jazda :slight_smile: Kolory może są gorsze, a efekt lornetki jest na obydwu hełmach. Najważniejszym atutem względem psvr jest brak zygogennosci, jak na playstation co druga gra wywoływała we mnie nudności , to na goglach HP mogę grać praktycznie we wszystko, nie wiem gdzie tkwi haczyk, ale to dla mnie największy plus.

Na minus oprogramowanie, ten domek to jakaś kpina, chyba 5cio letnie dziecko go projektowalo. Ze steam vr też się nieraz gryzie, ale zazwyczaj chodzi dobrze i nieźle to wygląda. Kalibracja to też katorga , ale myślę że mniejsza niz montowanie tych czujników w HTC.

Jeśli chodzi o wydajnosc, na moim sprzęcie z rx 480, i7 3770 , 8gb wszystko co uruchamialem chodzilo plynnie, żadnych spadków powodujacych mdłości. Jeśli nie macie usb 3.0 na płycie to działa z odpowiednim kontrolerem za 30zl z Allegro.

Co do kontrolerów to są dosyć prezyjne, nie gubią się , spełniają swoją rolę, tylko do działania wymagają oświetlenia, w całkowitych ciemnościach znikają :slight_smile: Za cene 1200zl obecnie na Allegro aż żal nie kupić.


#17

efekt mdłości to na ps4 - 30 klatek na sekunde. poczytaj o doświadczeniach z oculusem i 45 hz wyświetlacze murowany PAW, dalatego pimaxx 4k do zabawy nie nadaje. skręć wydajność swojego pc to zobaczysz, że mało klatek = miska. faktem jest że ten home od MS to jest masakra, wygląda jak by to robił jakiś programista na kursie turbo pascala. zaakceptowałbym homa, jeśli można było na ścianie umieścić skróty do gier, a nie odpalać przez pulpit.


#18

No ale ja mam wydajność na full, a ten supersampling tak na 1/3 paska i wszystko chodzi gitara. W sumie to nie wiem co to daje, podkrecilem na Maksa to pokaz slajdów, a grafa taka sama. U ciebie są ścinki na dellu? Jeśli ak to wina proca, bo masz za słaby do tej karty. Z reszta przytaczalem ci przykład z Kingdome come deliverance.


#19

nie mam ścinek nawet na i5 2320 nie miałem i gtx 950, teraz mam i7 3770 16gb ram i 1060 6gb więc sprzęt mocny, chodzi o to że jak uciekają klatki to paw. 30 klatek możesz nie zauważyć ale błędnik widzi. ten MS jest makabrycznie niedopracowany, muszę jeszcze opanować sofcik do zmiany przycisków na kontrolerach, bo analogi są całkowicie pominięte



[size=85][color=green]Dodano po 4 minutach 40 sekundach:[/size]

a jak zdejmiesz google to obraz gaśnie czy nie? w oculus, jak się sciągło to obraz gasł


#20

W momencie gaśnie i muszę zrestartować bo po ponownym założeniu nie chcą odpalić :slight_smile:

A te analogi to ja nie wiem po co :slight_smile: tylko w domku steam można się nimi poruszać.


#21

napisałem topic jak je odpalić - lewy joy głupota, ale prawy działa nawet, dzięki temu niektóre gry stają się grywalne. to umnie nie gasną tylko się świeci jak latarka… niby ten sam system, chyba wole moje działanie, a na twoim miejscu chyba bym czujnik zakleił taśmą i niech się świecą. masakra z tym dopracowaniem, ktoś się mocno spieszył z wprowadzeniem tego na rynek.

problem w tym że one w grach udają kontrolery HTC (które są maksymalnie dziwne) a nie rifta


#22

Dla ciebie dziwne, dla mnie mającego styczność tylko z pałkami sony jest dobrze :slight_smile:


#23

No ale nie powiesz pad sony wygodnuejszy, czemu mwr nie uzywa analogow,? A tylko to dotykowe kółko? Ktote jest srednio wygodne, szczegolnie jak jest ruch, np doom vr, tam sie az cisnie zebby byly analogi, no ale jak na moje oko manetka od htc to jest dopiero padaka. Wiesz moze jak zremapowac tego pada na joya?


#24

Nie wiem :slight_smile: Ja ogólnie bladze po omacku, na temat WMR jest bardzo materiałów. Dziwi mnie to bo sprzęt jest o wiele lepszy niz popularne psvr. Na Allegro już 10 sztuk z 30 poszło, jakieś tam zainteresowanie jest :wink: Na internetach tylko jedna polska recenzja z tego portalu, tylko przydała by się nowa bo już jest obsługa steam vr. Kuźwa gdyby dali lepszy soft ( co w sumie jest możliwe z czasem) to byłaby bajka.


#25

no steamvr też masakrycznie obsługiwany, w niektórych grach pojawia się dziwne doczytywanie danych i obraz na chwilę spada do ekranu wczytywania steamvr - dosłownie na sekundę??? też bywa, że jesteśmy umieszczeni zbyt blisko okna wyboru (uruchom grę itp) soft obsługujący mwr to makabra jest.

co do nowego opisu - nie widzę potrzeby. sprzęt ma kilka wad - przynajmniej dell, ale to go wbrew pozorom nie skreśla. mam wrażenie, że jak się bawie dellem to mnie bardziej oczy potem bolą niż na oculusie, ale może byto być przypadek.



mistrzostwem świata jest jak gra jest na steamvr, ale odpala sie oculus, revive, steamvr i ms, ciekawe jak to wpływa na wydajność. faktem jest, że soft będzie na tą platformę powstawał i tego nic nie zmieni.



kuleje też w mwr kalilbracja, niby ok, a potem w grze nie można podnieść przedmiotu…


#26

Sprzedam headset do VR Samsung HDM Odyssey. Cena 2700 PLN. Set jest nowy, jak ze sklepu, zaimportowany z USA, nie jest to wersja refubrished tylko nowy pełnowartościowy produkt.

Zestaw zawiera gogle oraz 2 kontrolery, kabel i baterie. Gogle nie wymagają czujników ruchu rozmieszczanych w pomieszczeniu, cały system śledzenia ruchów znajduje się na twojej głowie. Pełna specyfikacja dostępna na stronie producenta. Wspaniała jakość obrazu wyświetlacza i soczewek !

Śmiało stwierdzam że jest to obecnie najlepszy dostępny headset vr na rynku, a udowodnię to w 3 punktach :

  1. Wspaniała rozdzielczość wyświetlacza, bije na głowę Oculus Rift i HTC Vive. Samsung Odyssey śmiało rywalizuje z HTC vive pro, praktycznie nie ma różnicy a obecna cena konkurenta jest kosmiczna, po co przepłacać skro nie widać różnicy :slight_smile:

    https://www.youtube.com/watch?v=jmZjJIyz-xA&t=309s


  2. Samsung Odyssey działa na wszysatkich platformach dostępnych na PC, możesz grać w gry z platform Windows Mixed Reality, Stem VR, Oculus Rift oraz Vive. Jest to najbardziej wszechstronny headset, masz dostęp do wszystkich exclusivów na każdej platformie

    https://www.youtube.com/watch?v=OfXxSlr5eGo


  3. Specyfikacja techniczna tego cudeńka :slight_smile:

    https://www.youtube.com/watch?v=asC-Axnjk9Q



    Zapraszam do zakupu, w razie dodatkowych pytań proszę o kontakt.

    Sprzedaję jako osoba prywatna, nie wystawiam faktur.

#27

no fajne ale nie w tej cenie. 1000zł wiecej niż oculus - absolutnie nie warto i te manetki to jakaś pomyłka, soft MS to też masakra jest. ja się pozbyłem della ze stratą i nie żałuje. no i zgodność z grami na MS - trzeba się nakombinować. co do jakości obrazu to samsung na 100% jest najlepszy, ale środowisko i zgodność systemu MS zostawia wiele do życzenia. Oculus jest spox, a jakość obrazu jest zadowalająca. w mojej ocenie dopiero 4k na oko to będzie skok



[size=85][color=green]Dodano po 1 minucie 58 sekundach:[/size]

w mojej ocenie system - oprogramowanie MS potrzebuje dużo czasu żeby dogonić oculusa. a manetki MS to katastrofa jest, potrafią zabić zabawę. jak dla mnie system MS to obecnie ciekawostka jest.


#28

Testowałeś ? Czy tylko powtarzasz opinie z internetów ? Piszesz że miałeś jakiegoś della a to raczej nie ma nic wspólengo z hedasetem Samsunga :slight_smile:



Róznica w cenie to też nie 1000 PLN a jakieś max 500 PLN jeżeli podliczyć koszty nowego oculusa i dodatkowych czujnikow ruchu ktore trzebe rozmiescic w pomieszczeniu


#29

Kurcze, bardzo ciekawy temat. Ponieważ właśnie się borykam z zakupem a raczej przejściem na WMR.



Obecnie używam Pimax4k który nie posiada nawet śledzenia głowy (head tracking) ale za to zainwestowałem w Kinecta +2 x PS move kontrolery wraz z 4 kamerkami. I wszystko łądnie śmiga z tym że. Rozmieszczanie kamer, kalibracja 4 programy w tle to była masakra. W sumie, choć mam silny sprzęt to uruchamianie 4 programów dalej jest moim zdaniem uciążliwe. Chociaż jakość obrazu moim zdaniem w Pimax4k dalej nie jest do przebicia to WMR z tego co widzę ma już normalne kontrolery ruchu i nie trzeba się bawić w rozmieszczanie kamer. A cena wychodzi taka sama jak nie mniejsza.



Jakie są wasze opinie? Ogólnie jestem świadomy że WMR są różne, i jakość ich jest zależna od producenta. Podobno Samsung HMD Odyssey Mixed Reality jest bardzo dobry ale za nieco niższą cenę Dell Visor również króluje.



No i tak więc mam dylemat…


#30

Myślę, że jakość obrazu przebiją nawet mobilne gogle z Riftcatem, ze względu na… Płynność. Mnie przy tych 30Hz w 4k… No w skrócie dla mnie smużący obraz był do akceptacji jedynie w statycznych kadrach. Osobiście sprzedałbym Pimaxa, kiedy go miałem, i przesiadałbym się na WMR.


#31

Ja parę dni temu sprzedałem moje WMR z powodu uszkodzonego kontrolera. Koleś wystawił na Allegro za 1200 i napisał że to wina bluetooth, co jest kłamstwem, bo kontroler jest uszkodzony. Więc jak ktoś chce kupić niech uważa na te oferte. Co do wrażeń z użytkowania, są jak najbardziej pozytywne. Podłączamy jeden kabel, krótka konfiguracja i można smigac. Scale room zrobimy w 5 minut. Obraz jest całkiem spoko, ostrzejszy niż w psvr, może kolory gorsze. Śledzenie działa bardzo dobrze , kontrolery się nie gubią. Steam vr śmiga i większość gier działa bez problemu. Na moim sprzęcie z i7 3770 i rx 480, 8gb ram żadna gra nie zwalniala. Z czystym sumieniem mogę polecić, nie miałem oculusa, ale na pewno lepsze niż psvr.


#32

Pod aukcja jest link - zgłoś naruszenie zasad - wiec proponuję kliknąć aby innym oszczędzić kłopotów.


#33

Warto kupić Lenovo Explorer?


#34

Zależy za ile :slight_smile:


#35

Hej wszystkim,

mam pytanie…

Czy np. w Lenovo Explorer, albo inny, np.: Dell Vistor lub HP Headset - ekrany z gogli wyświetlają dokładnie to co jest na ekranie komputera?
Chodzi mi o to, że jeżeli na Lenovo Explorer chciałbym zobaczyć, np. starą grę, która nie ma wsparcia VR,albo jakąś prezentację 3D, która w żaden sposób nie jest tuningowana pod gogle VR Lenovo Explorer.
Uruchomiona z pulpitu, jako aplikacja *.exe (i nie mówię tu o uruchamianej ze Steam’a czy za pośrednictwem Steam VR)
To czy mi zadziała, uwzględniając technologię opierającą się na żyroskopie (np. efekt rozglądania się w VR)?