Windows mixed reality. Warto kupić?


#6

no bo to chyba pierwsza taka oferta do 1200zł, jak by to był piątek (nie miałem jeszcze oculusa) to pewnie bym kupił -nie miałem pojecia o platformie MS?!. ten MS pewnie tez nie wymaga usb 3.0 ale dobrego dongla bluetuch, a jak uczy doświadczenie to z tym bywa duży kłopot. W oculusie na 3 dni ostrej zabawy, w różne gry, nie koniecznie ze sklepu, nie zdarzyło mi się zgubienie kontrolera, rozłączenie itp. w mojej ocenie one są super do gier do filmów gorzej. nie wiem jak oculus śledzi ich położenie, ale działa to rewelacyjnie, w tym systemie MS są te diody świecące i wydaje mi się że podobnie jak w sony śledzone jest położenie przez kamerki w goglach, zastanawiam się co jeśli kontrolery znikną z pola widzenia. w oculusie nawet jak odłoże kontroler, to go znajdę z googlami na oczach bo je widać w VR, nawet jak są czymś zasłonięte. co do rozdzielczości to czytałem, że im mniej klatek na sekunde tym większe prawdopodobieństwo pawia. patrzyłem na testy gtx 1060 6gb w 4k i nie wygląda to dobrze. pewnie jak gtx 1080 potanieje do 1000zł to gogle 4k będą mieć sens. filmów 3d w 4K też nie ma zbyt wiele SBS rozdzielczość się dzieli na pół - czyli jedno oko dostaje 2K, czyli oculus do filmów 3d Full HD jest ok? Ktoś tam kupił tego della może tu trafi i opisze wrażenia? ew. lenovo lub inną platformę MS. z tego co widzę do w MS jedynie samsung daje OLED reszta daje IPS? TN? nie chwalą się



zmień tytuł topicu i daj w tylule nazwe tych googli może ktoś wygoogluje ten topic i się podzieli wrażeniami. Może jest ktoś z gorzowa wlkp. kto ma te gogle, lub inne ms - możemy się umówić na porównanie rozwiązań



doczytałem że w MS śledzenie może szwankować jak pomieszczenie jest jasne więc trzeba mieć zasłony, ew. nie pograsz w ogródku latem, co może być przyjemne. Czy ten dell miskuje obraz prawdziwy z virutualnym, bo to jest ciekawa opcja? ew. czy jakość z kamerki jest taka jak przy ps3 move, czyli makabra



[size=85][color=green]Dodano po 25 minutach 50 sekundach:[/size]

tu jest test acera <LINK_TEXT text=“https://www.vrhunters.pl/recenzja-gogli … d-reality/”>https://www.vrhunters.pl/recenzja-gogli-acer-windows-mixed-reality/</LINK_TEXT> - ktoś wspomniał, że konstrukcja jest podobna, niby lepsza rozdziałka, ale gorsza optyka, cena jednak jest super, można kupić na prezent na komunie


#7

Co do kontrolerów to jest jakiś system który śledzi je nawet jak znikną na chwilę z zasięgu kamerek, gdzies na anglojęzycznym forum koleś pisał że slabe, a drugi mu ripostował że nie ma z nimi problemów.


#8

“Kontrolery posiadają własne sensory pomiarowe, więc operują na pewnych danych, które w połączeniu z kamerkami dają tracking 6DoF.

Ich śledzenie zaczyna się w momencie kontaktu z kamerkami, ale gdy tego zabraknie pozostaje mniej precyzyjny tracking “zastępczy”.” tak napisali pod testem, jak to działa??? hmm sony kamera jest na TV więc działa raczej dobrze, chociaż jak bawie się movem na ps3 to czasem gubi, jak zasłonie kontroler. mnie najbardziej w tym dellu rajcuje rozdzielczość, cena jest ok, ale oculus za 1600 używany - mój miał jeszcze folie na googlach, nie jest przesadzoną ceną. wydaje mi się, że oculusa sprzedasz bez straty za rok, ew. pół roku jak się znudzi, a tego della hmmm, jest jeszcze pytanie jaki kąt obserwacji mają te kamerki, czy jak np. siedzę na pufie i opuszczę dłonie to czy kamerka to widzi. gram ostatnio w strzelanki, i tam się wyciąga magazynek lewą dłonią i zastanawiam się jak ogarnie ten problem ten system VR no i martwi mnie to :Optyka niestety posiada dużo większą wadę. Przede wszystkim niełatwo jest dopasować gogle na głowie tak, aby idealnie trafić w tzw. „sweet spot”, czyli miejsce, w którym ostrość obrazu wydaje się optymalna. Widoczny jest także efekt rozmazywanego obrazu na krawędziach, który jest wyraźnie zniekształcony. Nie ma to znaczącego wpływu na widzenie peryferyjne, jednakże w niektórych przypadkach może przeszkadzać, np. w aplikacjach kinowych, gdy cały wirtualny wielki ekran mamy w zasięgu wzroku i nie chcemy podążać za akcją ruchami głowy, lecz samym wzrokiem. Problem ten nie występuje w goglach Oculus Rift i HTC Vive. bo rozdzielczość lcd della do filmu lepsza, ale optyka jak z lasu, gdzieś oszczędności musza byc. pewnie będzie jak z telefonami - MTK na papierze rewelacja, a i tak snap lepszy i bezproblemowy. popróbować tego della bym popróbował, ale czy lepszy niż używany oculus? ciekawy jestem tego samsunga na amoled



[size=85][color=green]Dodano po 9 godzinach 12 minutach 58 sekundach:[/size]

tu się deka po dellu przejachał tester <LINK_TEXT text=“https://www.reddit.com/r/Vive/comments/ … rison_and/”>https://www.reddit.com/r/Vive/comments/78dyip/dell_visor_heres_my_viveoculus_comparison_and/</LINK_TEXT>


#9

Może lepszym wyznacznikiem jakości googli są oceny kupujcych> Np tutaj <LINK_TEXT text=“https://www.amazon.com/Dell-Virtual-Rea … geNumber=2”>https://www.amazon.com/Dell-Virtual-Reality-Controllers-Compatible/product-reviews/B077R65C4D/ref=cm_cr_getr_d_paging_btm_2?ie=UTF8&reviewerType=all_reviews&pageNumber=2</LINK_TEXT> Większość negatywnych to problemy sprzetowe, na jakość nikt raczej nie narzeka, nawet uzytkownicy oculusów i HTC się dobrze wypowiadają. Sam nie wiem co o tym myśleć. Chyba dobry wybór za taką cenę.


#10

ja bym kupił jak bym nie miał oculusa, pewnie za jakiś czas sprzedam oculusa i spojrze na to rozwiązanie, tylko wolałbym amoled od samsunga, co do ocen w sklepach to hmmm… działy marketingu działają, ja już sie nauczyłem że negatywne oceny się kasuje. mnnie rajcuje ta rozdzielczość, bo w oculus mi trochę brakuje jakości



[size=85][color=green]Dodano po 2 minutach 20 sekundach:[/size]

nie ukrywam że kusi mnie sprzedanie oculusa na rzecz tego della, kup i napisz mi na priv co i jak :wink:


#11

Ja mogę kupić gogle HP za 1000zł tylko zamówiłem kontroler usb 3.0, jak dojdzie zrobię test i jak wszystko będzie działać to zakupię i podzielę się wrazeniami.


#12

bardzo chętnie poczytam, a to hp masz z kontrolerami? tajemnica gdzie kupujesz? bo jak będzie ok to pyle oculusa



[size=85][color=green]Dodano po 5 minutach 40 sekundach:[/size]

HP ma inną specyfikacje

Display Size: 2.89" diagonal (x2)

Display Resolution: 1440x1440 per eye (2880x1440 combined)

Display Refresh Rate: 90Hz when paired to HDMI 2.0 port; 60Hz when paired to HDMI 1.4 port

Field of View: 95 degrees horizontal (Fresnel–Aspherical)

Cable Connection: 2–in–1 HDMI 2.0 + USB 3.0



mniejsze pole widzenia i soczewki fresnela, szczególnie te 90 stopni to kiszka, ale przełoży się to na jakość obrazu - pixeloze, jednak wrażenie może być gorsze. oculus ma 110 i to w mojej ocenie jest optimum



[size=85][color=green]Dodano po 48 minutach 53 sekundach:[/size]

czytam te opinie w necie i mam mętlik, oculus ma super manetki, jakość obrazu jest dobra, ale to rozdzielczość della kusi, jednak ci co posiadali oculusa cv1 i della twierdzą, że jakość della w centrum obrazu jest ok, a boki nieostre, no i manetki, oculus to majstersztyk. ciekawy jestem jak w grach ta różnica wygląda w rozdzielczości. bo faktycznie jak bawiłem się batmanem vr to nie ma kłopotu na oculus, podobnie w innych aplikacjach Oculusa, jednak przy filach brakuje rozdzielczoci - porównałbym to do trochę lepiej niż 480p. z tego co czytałem to manetki Ms są ok, ale w do HTC i oculusa im daleko. Podstawową zaletą della jest cena i tym się opiniujący kierują, jednak jak ktoś miał do czynienia z HTC lub oculusem to już tak nie zachwala dell-a? szkoda że xaomi nie robi też tych googli, ale jak znam życie zaraz się pokażą, no i większość ma kłopot z konfigurowaniem tej zabawki, problemy z USB 3.0, bt itd. taka trochę wersja beta trafiła na rynek konsumencki, bo oculus jest dopracowany w mojej opinii na maksa.


#13

Na OLX wychaczyłem, koleś wysłał już paczkę za pobraniem, więc już jutro, albo w poniedziałek będę miał gogle. Myślę że za tysiąc złotych nowe gogle to mega okazja. Jak będzie lepiej niż na psvr to już jestem kupiony :slight_smile: Tylko ciekawe jak ten kontroler usb będzie się sprawował, bo moja płyta nie posiada oryginalnie złacza usb 3.0.


#14

widziałem to na olx - 30km od mojego miejsca zamieszkania :wink:, napisz jak wrażenia



[size=85][color=green]Dodano po 4 minutach 26 sekundach:[/size]

na 100% będzie lepiej niż psvr, bo oculus jest lepszy, hp ma mniejszy kąt widzenia - te 90 stopni to troche mało, ale powinno się przełożyć na jakość obrazu - mniejsze powiększenie, najbardziej mnie interesuje door effect i jakość kontrolerów. oculus ma kontrolery na wypasie, a door effect mógłby być mniejszy. ten dell też jest w super cenie, napisz też jak twoja karta graficzna daje radę z rendrowaniem bo jednak tych pixeli jest więcej, czytałem o htc vive, że wzrost rozdzielczości przełożył się na jakość obrazu, ale door effect dalej pozostał. co prawda jak się bawię w gry to tego nie widzę, a ścinki w płynności animacji to masakra dla mojego błędnika jest


#15

Paczka już dziś bedzie, na dniach opiszę wrażenia. Wczoraj przyszedł zamówiony kontroler usb 3.0, dziś montowalem i w dwóch slotach nie czytała lyta, ale w 3 poszlo i w teście wykrywa zgodność. Jeszcze czekam na bluetooth 4.0, mam nadzieję że dziś przyjdzie, bo przyjdzie mi się bawić w weekend bez kontrolerów. Myślę że tysiaczek , w tym wysyłka pobraniowa to dobra oferta.


#16

Mając wcześniej psvr, moje spostrzeżenia odnośnie WMR są bardzo pozytywne. Lepsza rozdzielczośc, lepsze kontrolery i ich jakość śledzenia (pałki od ps3 to jakiś żart). Gogle są wygodniejsze, tylko jeden kabel i jazda :slight_smile: Kolory może są gorsze, a efekt lornetki jest na obydwu hełmach. Najważniejszym atutem względem psvr jest brak zygogennosci, jak na playstation co druga gra wywoływała we mnie nudności , to na goglach HP mogę grać praktycznie we wszystko, nie wiem gdzie tkwi haczyk, ale to dla mnie największy plus.

Na minus oprogramowanie, ten domek to jakaś kpina, chyba 5cio letnie dziecko go projektowalo. Ze steam vr też się nieraz gryzie, ale zazwyczaj chodzi dobrze i nieźle to wygląda. Kalibracja to też katorga , ale myślę że mniejsza niz montowanie tych czujników w HTC.

Jeśli chodzi o wydajnosc, na moim sprzęcie z rx 480, i7 3770 , 8gb wszystko co uruchamialem chodzilo plynnie, żadnych spadków powodujacych mdłości. Jeśli nie macie usb 3.0 na płycie to działa z odpowiednim kontrolerem za 30zl z Allegro.

Co do kontrolerów to są dosyć prezyjne, nie gubią się , spełniają swoją rolę, tylko do działania wymagają oświetlenia, w całkowitych ciemnościach znikają :slight_smile: Za cene 1200zl obecnie na Allegro aż żal nie kupić.


#17

efekt mdłości to na ps4 - 30 klatek na sekunde. poczytaj o doświadczeniach z oculusem i 45 hz wyświetlacze murowany PAW, dalatego pimaxx 4k do zabawy nie nadaje. skręć wydajność swojego pc to zobaczysz, że mało klatek = miska. faktem jest że ten home od MS to jest masakra, wygląda jak by to robił jakiś programista na kursie turbo pascala. zaakceptowałbym homa, jeśli można było na ścianie umieścić skróty do gier, a nie odpalać przez pulpit.


#18

No ale ja mam wydajność na full, a ten supersampling tak na 1/3 paska i wszystko chodzi gitara. W sumie to nie wiem co to daje, podkrecilem na Maksa to pokaz slajdów, a grafa taka sama. U ciebie są ścinki na dellu? Jeśli ak to wina proca, bo masz za słaby do tej karty. Z reszta przytaczalem ci przykład z Kingdome come deliverance.


#19

nie mam ścinek nawet na i5 2320 nie miałem i gtx 950, teraz mam i7 3770 16gb ram i 1060 6gb więc sprzęt mocny, chodzi o to że jak uciekają klatki to paw. 30 klatek możesz nie zauważyć ale błędnik widzi. ten MS jest makabrycznie niedopracowany, muszę jeszcze opanować sofcik do zmiany przycisków na kontrolerach, bo analogi są całkowicie pominięte



[size=85][color=green]Dodano po 4 minutach 40 sekundach:[/size]

a jak zdejmiesz google to obraz gaśnie czy nie? w oculus, jak się sciągło to obraz gasł


#20

W momencie gaśnie i muszę zrestartować bo po ponownym założeniu nie chcą odpalić :slight_smile:

A te analogi to ja nie wiem po co :slight_smile: tylko w domku steam można się nimi poruszać.


#21

napisałem topic jak je odpalić - lewy joy głupota, ale prawy działa nawet, dzięki temu niektóre gry stają się grywalne. to umnie nie gasną tylko się świeci jak latarka… niby ten sam system, chyba wole moje działanie, a na twoim miejscu chyba bym czujnik zakleił taśmą i niech się świecą. masakra z tym dopracowaniem, ktoś się mocno spieszył z wprowadzeniem tego na rynek.

problem w tym że one w grach udają kontrolery HTC (które są maksymalnie dziwne) a nie rifta


#22

Dla ciebie dziwne, dla mnie mającego styczność tylko z pałkami sony jest dobrze :slight_smile:


#23

No ale nie powiesz pad sony wygodnuejszy, czemu mwr nie uzywa analogow,? A tylko to dotykowe kółko? Ktote jest srednio wygodne, szczegolnie jak jest ruch, np doom vr, tam sie az cisnie zebby byly analogi, no ale jak na moje oko manetka od htc to jest dopiero padaka. Wiesz moze jak zremapowac tego pada na joya?


#24

Nie wiem :slight_smile: Ja ogólnie bladze po omacku, na temat WMR jest bardzo materiałów. Dziwi mnie to bo sprzęt jest o wiele lepszy niz popularne psvr. Na Allegro już 10 sztuk z 30 poszło, jakieś tam zainteresowanie jest :wink: Na internetach tylko jedna polska recenzja z tego portalu, tylko przydała by się nowa bo już jest obsługa steam vr. Kuźwa gdyby dali lepszy soft ( co w sumie jest możliwe z czasem) to byłaby bajka.


#25

no steamvr też masakrycznie obsługiwany, w niektórych grach pojawia się dziwne doczytywanie danych i obraz na chwilę spada do ekranu wczytywania steamvr - dosłownie na sekundę??? też bywa, że jesteśmy umieszczeni zbyt blisko okna wyboru (uruchom grę itp) soft obsługujący mwr to makabra jest.

co do nowego opisu - nie widzę potrzeby. sprzęt ma kilka wad - przynajmniej dell, ale to go wbrew pozorom nie skreśla. mam wrażenie, że jak się bawie dellem to mnie bardziej oczy potem bolą niż na oculusie, ale może byto być przypadek.



mistrzostwem świata jest jak gra jest na steamvr, ale odpala sie oculus, revive, steamvr i ms, ciekawe jak to wpływa na wydajność. faktem jest, że soft będzie na tą platformę powstawał i tego nic nie zmieni.



kuleje też w mwr kalilbracja, niby ok, a potem w grze nie można podnieść przedmiotu…