Filmiki z Samsung Gear 360 na HTC Vive


#1

Jestem nowym uzytkownikiem swiata VR. Mam HTC VIve i i prosty plastikowy 3D do ktorego wkladam iPhona 6Plus.

Mam też kamerkę Samsung Gear 360 rok 2017.



I teraz:

  1. Podlaczam Samsung Gear do IOSa (przez WIFI) jest ok moge ściągnąć z niej filmy do telefonu


  2. Ściągam podłączając do Peceta te kamerkę (do Maca cos sie nie da ściągnąć, nic nie pokazuje że jest w Kamerze) i mam na komputerze takie dziwne splaszone pliki mp4


  3. Chcę sobie pooglądać to na plastikowych okularach więc odpalam Action Director i konwertuje do jakiego dziwnego formatu (nie wiem co to jest) ktory pozwala mi obejrzec ten filmik w Youtube jak go tam zaladuję


  4. Jak mam zobaczyć to w telefonie bez ladowania do YouTube? Nie zawsze chcę to robić (ta opcja zeby zalozyc plasticzane okulary i wlozyc do nich telefon) - co mam zrobic zeby ten iPhone pokazal mi taki filmik ze widzę dwoje oczu na ekranie?


  5. Jak, czym zobaczyc ten filmik na okularach HTC Vive? Mam go skonwertowac tym Action Directorem? Jak to zrobic? I czym otworzyc?

#2

Napewno musisz przekonwertować te pliki Action Director, bo on dopiero łączy dwa obrazy w obraz sferyczny. Następnie taki plik musisz wrzucić do odtwarzacza video 360.



Dla HTC Vive może być to: http://store.steampowered.com/app/606180/Vive_Video/



A dla iPhone to lepsze już zadanie :joy: sprawdź może to: <LINK_TEXT text=“https://itunes.apple.com/cn/app/homido- … 96467?mt=8”>https://itunes.apple.com/cn/app/homido-360-vr-player/id909196467?mt=8</LINK_TEXT>


#3

Och to bylo MEGA pomocne, dziekuje, Iphone X sobie radzi z takim filmikiem 3 razy szbyciej niz np Surface Pro.

Teraz pytanie, ok mam ten program na iphonie ten Homido, ale to jest taki obraz ze mozna go obracac na ipohone. Zaś jak tym iPhonem przekonwertowac toto na ten obraz co widac dwoje oczu i mozna patrzec przez okulary (tak jak na Youtube, bo to Youtube porzygotowywal).



A jak przekonwertowac by mozna bylo to widziec pozniej w HTC vive, to ktory plik zabrac i jak to wyciągnąc iPhona?





NAJLESZPEGO NOWEGO ROKU!!!


#4

Odpal app store I szukaj “vr player” albo “360 player” . Ja ogryzka ( :stuck_out_tongue: ) nie mam, więc nie mam możliwości sprawdzić co może Dana aplikacja.



By oglądać to na Vive musisz go przepuścić przez ten programik od Samsunga na PC, który zrobi stitchowanie obrazu w obraz sferyczny.


#5

Ach no i jeszcze jedno, A jak zrobic zeby po nagraniu taką kamerą można było obejsc ten obiekt dookola? Chodzic po przestrzeni. TO da sie osiągnąc z takim nagraniem? Choc kawalątek zeby chodzic?



Jest cos zwanego GoVr Player oraz VRMovies Player na iPhone


#6

Kamera chodzi? Nie. Masz widok z innego kąta na elementy na nagraniu? Nie.

Włóż sobie głowę w kawtan i się kompletnie unieruchom, tak samo jak kamerę i pomyśl, czy możesz chodzić po przestrzeni.

Tak działa fizyka, sorry, nope.





Przetestuj więc te aplikacje, ja nie mam czym sprawdzić ich możliwości.


#7

Dobrego Nowego Roku! Dziękuję! TO jak w takim razie są robione te rzeczy, na przykład Virtual Museum na HTC VIVE ze mozesz chodzic po galerii? Obejsc rzeźbę dookoła?


#8

Pomieszczenia są skanowane i przetwarzane na obiekt 3D. aplikacja daje możliwość przemieszczać się wewnątrz takiego modelu jak w grze.


#9

Zwracam się z prośba jeszcze taz o pomoc. Przybliżam się do tematu i dalej źle.

1.Nagrywam na kamerę Samsung360, zrzucam obraz Video do iPhona za pomocą Apki samsung 360 oraz tez zrzucam do peceta za pomocą dedykowanego pecetowi programu Gear 360 Action Director.

2.w iPhonie ten film to tak wyglada ze jest spłaszczonym obrazem który udaje przestrzeń krótko mówiąc cały obraz z dwóch kamer mieści sie na iPhonie. Polecany przez Was Homido Player jak załaduje ten filmik z rolki iPhona i ten program to przekonwertuje to mogę oglądać obraz kręcąc telefonem i rzeczywiście jest to 360 takie ze się mogę rozglądać ruszając telefonem. Tam jest jeszcze tylko opcja Cylinder i Flat i nic więcej. Ja chcę założyć te plastikowe okulary i oglądać wkładając telefon w okulary.

Jest jeszcze VR player free który tak naprawdę pokazuje same kratki i takiego filmu nie umie załadować z rolki aparatu. Ani Mobile VR Station. Jak włączę taki symbol okularów w jeszcze innym programie to oczywiście obraz dzieli się na dwoje oczu ale i tak jest coś zle z przestrzenią.

Jedyny sposób który udał mi się to wrzucenie program GearArt Director na pececie do YouTube. Ten program to przetwarza a później wrzuca to YouTube i wtedy mogę bez problemu oglądać w plastikowych okularach.

Ale ja nie chce wszystkiego do Yotube wrzucać, jak to zrobić lokalnie?

Najlepiej iPhonem od razu. Żeby np ten obraz co mogę nim kręcić w HomidoPlayer zobaczyć w okularkach. Domyślam się ze musze go jeszcze przerobić jakoś co robił YouTube za mnie. Ale jak?



Pozdrawiam.





Eureka! A niech to! Telefon miała zablokowaną funkcje obracania ekranu gdy używałem tego Homido i dwoje oczu nijak się nie chciały pokazać. Jest ok tylko Iphone psuje rozdzielczość.

Pytania dwa - czy na pececie jak wybiorę w programie Director produce i pierwszy format mp4 to jest to taki właśnie plik do oglądania się w kółko jaki zrobił Iphone? Tyle ze nie psuje mu pecet rozdzielczości a Iphone psuje. To jest mp4 wciąż?

2. Jak na Macu czym mogę to zrobić ?


#10

1. iPhone zapisuje pliki w formacie MPEG4 i tak samo Gear 360



Teraz moje pytania, bo nie ogarniam tego co piszesz “pecet” to pc na windowsie tak? A Surface Pro masz Maca oprócz tego “peceta”?

O co chodzi z Twoim psuciem rozdzielości, że ajfon to robi a pecet nie?


#11

Pecet to komputer z Windowsem. Surface pro to Tez pecet- mam go jako jedynego przenosnego Windowsa. Reszta to Maci. Tak- w momencie gdy film się z tego programu 360 kompresuje do playera Homido on mówi ze dla

IPhona zmienia mu rozdzielczość na gorsza i ze tak musi zrobić


#12

Na Htc vive obejrzalem to co przekonwertowalem i to co ladnie wygladalo na plasticzanych okularach. Bylo to robione podczas jazdy samochodem. W HTC wszystko jest gigantycznych rozmiarow i slaba rozdzielczosc, wrazenie jak by sie byo potworem i nawet by popatrzec na swoje kolana to wymaga za duzego ruchu glową, jakas rada na to?


#13

Po co odpalasz konwersję dla homido na htc vive? Przekonwertuj sobie w wersje dla viva


#14

I a czym przrkonwertowac do Vive? Tzn sciagam z Kamerki Samsung do peceta ten film tym programem Director I jak Dalej mam go konwertować? Czym?

Co to znaczy ze odpalam w Homido wersje dla HTCVive? Ja zrobiłem to już pecetem z tej mp4


#15

0. zapomnij o wszystkim co i jak robiłeś


  1. nagraj film za pomocą gear 360
  2. wyjmij kartę z gear 360 lub użyj kabla USB i zrzuć pliki na PC. (zrzucone filmy i zdjęcia będą w formie dwóch okręgów)
  3. Zainstaluj Gear 360 ActionDirector <LINK_TEXT text=“http://org.downloadcenter.samsung.com/d … OriginYN=N”>http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=UNI_UK&CttFileID=6787887&CDCttType=SW&ModelType=N&ModelName=SM-R210&VPath=SW/201710/20171030142240497/Gear_360_ActionDirector_0915.exe&OriginYN=N</LINK_TEXT>
  4. uruchom program, wybierz “360 VR editor”[attachment=4]gear 360 action director start.PNG[/attachment] (jeśli jest potrzeba to aktywuj program zgodnie z instrukcją na ekranie)
  5. przeciągnij do niego pliki, które zrzuciłeś, daj programowi chwilę (w zależności od ilości oraz długości (i twojego komputera) może to potrwać kilka-kilkanaście minut).[attachment=3]gear 360 action director dnd.PNG[/attachment]
    6.czekaj, to może faktycznie długo potrwać [attachment=2]gear 360 action director converting.PNG[/attachment]
  6. naciśnij prawym przyciskiem myszy na przetworzony plik i naciśnij “Open File Location” [attachment=1]gear 360 action director ppm.PNG[/attachment]
  7. w katalogu, którzy Ci się otworzy masz ze-“stitchowane” pliki, które są już filmami gotowymi do oglądania w 360.


  8. skopiuj uzyskane pliki do telefonu i odpal w odtwarzaczu na telefonie.

    tak samo dla Vive: uruchom w SteamVR "odtwarzacz multimedialny [attachment=0]gear 360 action director steamvr.PNG[/attachment]: layout na mono, format 360 i wrzuć film
    gear 360 action director steamvr.PNG

    gear 360 action director converting.PNG