Emulacja HTC Vive - mini poradnik do "BiedoVive".


#2

Podpowiem, jeśli oczywiście chcesz, może być warto dopisać “zezwalam / zabrania się kopiowania poradnika na inne strony bez wiedzy i zgody autora” :wink:



no i ładnie się rozpisałeś. :slight_smile:


#3

Thx, dopisałem :wink: przepraszam za błędy , pisałem to “na szybko” :wink: niektóre właśnie wychwyciłem i poprawiłem.


#4

A możesz nagrać jakiś filmik jak u cb to działa? I czemu nie skorzystać z wersji 6 ps move? Możesz też doradzić jaki adapter bluetooth kupić bo nie ma pojęcia jaki wybrać? Z góry dzięki :smiley:


#5

Działa tak :



http://www58.zippyshare.com/v/JbcEvOvx/file.html (filmik zawiera dwie prezentacje, powinien nadal być aktualny, wysyłałem Go kilka dni temu gościowi z Kanady)



Adapter mam ASUSA BT 400 (taki zalecają, ale podobno na jakiejś Esperanzie też działa , tu musisz popytać dokładnie jaki - jest tańsza - tematu nie znam)



W wersji 6, trzeba coś tam powyłączać, nie chciało mi się do tej pory jakiś plików edytować skoro wszystko super działa na 5.5.3 (bez tego cała trakcja skacze, a nie wiadomo czy to wyłączenie czegoś, by pomogło, darowałem sobie chwilowo sprawdzanie)



Nie ma sprawy :wink: pozdr



Ps(edit) : jeżeli długo tu nie odpowiadam to z góry sory, nie loguję się zbyt często. Gdy przyjdzie mi na maila powiadomienie (którego też często nie sprawdzam) wtedy odpowiadam.



edit2 : korzystałem z tego poradnika:



https://www.youtube.com/watch?v=W7rogPZFdL4


#6

A dałoby się zamiast 3-ciego kontrolera służącego do śledzenia headsetu użyć diody świecącej na dany kolor ?


#7

Nie próbowałem, ale pinpongi dwa w szufladzie czekają :wink: raczej w przyszłości musowe hyh :smiley: prawie 150g psmove waży :stuck_out_tongue:

Na chwile obecną musiałby w szufladzie włączony leżeć jeden kontroler, ale w przyszłości ma być możliwe podobno włączenie “wirtualnego” w psmoveservice.


#8

Myślę że jeśli dałoby się emulować kontrolery i użyć piłeczek pinpongowych i diód oraz kontrolerów bluetooth za 20 zł to było to o wiele tańsze rozwiązanie a efekt ten sam


#9

Nie odpisywałem wcześniej heh, bo uznałem powyższy post za zwykły trolling heh. No ale teraz znalazłem czas… a więc… :



"Chopieee… 20zł ? toż to szoł. Gdy oryginalny wypasiony pad ps3move SONY, ze wszelkimi czujnikami, żyroskopami, akcelerometrem itp. , świetnie leżący w ręce… w 100% bez kombinacji kompatybilny z psmoveservice , posiadający możliwość zmiany kolorów, zależnie od potrzebnego… kompatybilny z ładowarkami/stacjami dokującymi … kosztuje AŻ 40zł … to myślę… że… odkryłbyś interes życia dla biedovieve-owców… zaczynając produkcję swojego pomysłu już dziś … . . Hmm, może nawet posiadacze PSVR by do Ciebie walili drzwiami i oknami po to rozwiązanie … "



Nie obraź się proszę :wink: jeżeli rzeczywiście pisałeś to serio nie trolując po prostu… w tłumaczeniu mniej prześmiewczym, szkoda czasu i pieniędzy, tym bardziej, że uważam iż wynik męczarni z Twoim pomysłem, nadal mocno odbiegałby trącąc tandetą od oryginalnego pada, … niewiele droższego.


#10

Podpytam się jeszcze zanim kupię: mam już 4 kamerki, ale pozostała mi kwestia ich umocowania, zrobię to chyba klipsami od montażu na TV i gaferem lub taśmą dwustronną do ściany. Czy przy jakiejś długości przedłużki USB 2.0 pojawiły się problemy? (wiem napewno, że kamer nie mogę podłączyć przez huba, a szkoda…)


#11

HUB = żaden problem. Byle na jednym wyjściu z płyty głównej (umieszczane porty są parami, liczmy to jako jedno “wyjście” ) nie było podpięte więcej niż 2 kamery, czy przez HUB czy też nie. Osobiście mam przez HUB właśnie, nawet długi czas miałem 2 Huby, i po 2 kamerki na każdym, pod oddzielnym “wyjściem” na płycie.



Taśma dwustronna… hmm, chyba nie. Kamerka trochę waży, po czasie się odklei i spadnie. Inna rzecz, że kamerki muszą być na “sztywno”. Zmiana pozycji kamerki = kalibracja pozycyjna staje się nie aktualna. Osadź je najlepiej tak, aby była możliwa regulacja, w pionie, poziomi itp. , sama regulacja kamerki gdy jej podstawa jest “poziomo” w stosunku do podłogi to za mało. Przy wysokości 2,1m pomimo, że są max w dół skierowane, musiałem wygiąć uchwyty, aby uzyskać odpowiedni kąt. Uchwyty zrobiłem z takich metalowych blaszek, których używa się do stelaży od karton gipsu (wklejałem na czat biedovive, zagadaj na Fb jeżeli chcesz , poślę Ci zdjęcie a nawet filmik, jak to zrobiłem). Nie wygląda źle (jak bubel) nie wygląda też jakoś super elegancko (nierdzewka/aluminium szczotkowane/superwypasiony uchwyt z milionem regulacji i funkcji to to nie jest), dla mnie jest do przyjęcia i nawet aż tak “nie razi”. Miałem kiedyś zamiar lekko to podmalować coś… nawet super wypasione zaprojektować i zrobić stalowe… ale już wiem, że chyba sobie to podaruje.



Samą kamerkę, bez przedłużacza aktywnego, przedłużyć możesz o 1m … może 1,2m. Od razu kupuj 5 szt. aktywnych przedłużaczy usb 2.0 długości 5m i się nawet nie zastanawiaj nad “oszczędnościami” rzędu 1-2 zł na szt. względem długości… (że może się uda krótszy) . Cena przedłużacza to ok 12-13zł (czasami wołają za to samo i 50zł … nie daj się naciągnąć). 1 dodatkowy, rzecz jasna do headsetu - 5m to absolutne minimum, nieważne gdzie masz komputer.


#12

hmm, udało mi się ostatnio ruszyć kamerkę na przedłużaczu 3m i bez problemu było te 60 fps, ale jak chce ciągnąć do sufitu kable to chyba muszę pójść w te 5m aktywne…


#13

Teoria mówi, że do 3m (w sumie po długości) usb 2.0 będzie działać bez wzmocnienia. Jest szansa, że przy dobrym kablu i dobrych wiatrach zadziała powyżej 3m. Jednak możliwe, że podłączając kolejną kamerkę zabraknie prądu i obie nie będą działać. Można testować/kombinować. Jednak często za taki kabelek 3m w sklepie, wołają więcej niż za te 5m aktywne na alledrogo :wink:

Bawiąc się Trinusem 2x kupowałem kable nieaktywne do headsetu… temat zakończył się tym, że wiszą niepotrzebne = $$ w błoto :wink: wyobrazić sobie można “radość” gdy po podliczeniu, okazało się, że za te kwoty + paliwo/dojazd do sklepu, miałbym 3-4 szt. kabli aktywnych z allegro :stuck_out_tongue:


#14

A tak przy okazji zaglądania na forum , wrzucam link do tego jak to działa i wygląda :



https://www.youtube.com/watch?v=wMLMBYYWLOA



sama jazda we VR… jest o wiele trudniejsza niż na monitorze/Tv… :slight_smile: inna rzecz… testowałem Project Cars bez positional trackingu … czyli tylko na headtrackingu (żyroskop telefonowy)… i stwierdzam, że … ten Positional tracking sporo zmienia w imersji. Nikt jadąc autem nie obraca się jak “robot” zerkając “w zakret” . Posiadając śledzenie pozycji ruchy głowy w aucie są całkowicie realistyczne i naturalne … no a możliwość wyjścia z auta i podziwiania widoków (których w Project Cars nie brakuje) daje również frajdę :wink: imersja wzrasta z samego posiadania możliwości zrobienia tego :slight_smile:



Peace! :slight_smile:


#15

Jeszcze jeden filmik, wrzucałem kiedyś na jakiejś www do dzielenia się plikami, dla zainteresowanych jak to działa. Teraz na ytbe.



https://www.youtube.com/watch?v=DmV0MxLo2ok



Filmik pokazuje jakość trakingu , oraz positional trackingu, plus działanie leap motion do tego wszystkiego :wink:



Kto zainteresowany i nie widział , Enjoy ! :slight_smile:


#16

Odnośnie EMULACJI VIVE - “biedo vive”. Taka nowinka.

Nie wszyscy biorą udział w “Biedoczacie” więc wrzucam.

Odkryłem wczoraj przypadkowo… że byliśmy w czarnym tyłku trochę z kalibracją … po tej stronie oceanu.

Okazuje się… (można to wyczytać na GitHUBie) … że po zmierzeniu naszej kartki A4 drukowanej z PDF-u … mata ma zły wymiar. (na GitHUBie jest po prostu podany wymiar maty w calach)

Mata powinna mieć 8,5in x 11in (cali) = 27,94 x 21,59cm. I takie dane są wpisane w psmoveservice. Dlatego, że ich (w USA) kartka odpowiednik A4 … czyli A (mają A, B, C itd.) ma inne wymiary.

Po minimalnym skalowaniu do A4, w EU wymiary maty u nas mają 26,30 x 20,30 cm. Czyli o 1,7 x 1,3 cm się różnią. No i stąd psmoveservice … mylnie odczytuje położenie.

Po zrobieniu nowej maty… jakość śledzenia wzrosła. Po położeniu kontrolerów na ziemi , bez trudu nie po omacku je podniesiemy. Wszystko działa po prostu dużo lepiej. Powiedzmy , że teoretycznie, gdy wcześniej działało 6,5/10 (tutaj to chyba VIVE jako 10 - ideał) ,obecnie można powiedzieć, że jest to 8,5-9/10. Nadal tyłem do Steam VR Front… ręce się trochę oddalają ale… to tyle. Nie pływają sobie frywolnie po jakiś dziwnych trasach, działając tylko super przodem do SteamVR front.

Może to komuś pomoże :wink:

Polecam, bo to wiele wiele zmienia. Sama jakość positional trackingu obecnie stała się o wiele wiele lepsza również oczywiście… co przekłada się bezpośrednio na jakość doznań/imersję/oszukanie umysłu. Widać to szczególnie gdy chcesz się przyjrzeć czemuś z bliska, tor zbliżenia do “przeszkody” jest idealnie wręcz w linii prostej.


#17

Witam,

przeczytałem poradnik i kilka innych źródeł, jednak przed stworzeniem swojego zestawu chciał bym uzyskać potwierdzenie od kolegów że konfiguracja będzie poprawna. Zaopatrzyłem się w 4 kamery PS Eye, oraz 2 pady PS Move. Do tego google Dreamz 2.0 oraz telefon z żyroskopem. Czy do Headtrackingu potrzebuję trzeci pad PS Move, czy wystarczy żyroskop w telefonie? Drugie pytanie, czy rozmieszczenie kamer w rogach kwadratu 3,8m na 3,8m na wysokości 2m będzie prawidłowe w sytuacji gdy chcę stworzyć pole do gry o wymiarach 2,3m na 2,3m?


#18

Pkt. nr. 5.

3 kontrolery ps3move.


#19

Oszczędzając Wam czasu, przekalibrowałem rozmiar maty do europejskiego standardu. Po wydruku na A3 będzie miała dokładnie 27,94x21,59. Pamiętajcie aby wyłączyć automatyczne skalowanie rozmiaru strony przy wydruku PDF.



link do maty


#20

Cześć, mam problem z parowaniem psmove. Jak jeden się połączy to drugi już nie. Potrzeba kilku dongli Bluetooth?

Próbuję podłączyć 3 move wg. Tego poradnika

<LINK_TEXT text=“https://support.riftcat.com/hc/en-us/ar … _site=true”>https://support.riftcat.com/hc/en-us/articles/211909409-PS-Move-Controllers-FreePie-Bridge-and-VRidge?mobile_site=true</LINK_TEXT>


#21

Chodziło o dongla Bluetooth nie obsługiwał kilku urządzeń naraz. Kupiłem Asusa i już dziala