DreamzVR 2.0

Dyskusja na temat wszystkich Gogli VR opartych o Google Cardboard.
(Google Cardboard, DreamzVR, Weebo 3D, DaVinci VR, VR Box, Shinecon itd.)
Awatar użytkownika
Z3us
Użytkownik
6
Posty: 18
Rejestracja: pn 05 gru 2016, 09:02
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Dreamz VR 2.0
Telefon do VR: Xperia Z1
    Windows 7 Firefox
Płeć:

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: Z3us » pn 09 sty 2017, 15:36

A jesteś pewien, że to ramki telefonu a nie ramki samych gogli? Jak założysz gogle bez tel to widzisz boczne krawędzie obudowy?

Awatar użytkownika
jwo
Użytkownik
2
Posty: 3
Rejestracja: czw 22 gru 2016, 22:41
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: DREAMZ.VR
Telefon do VR: UMI PLUS
    Linux Chrome

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: jwo » pn 09 sty 2017, 16:22

Ramki telefonu.
Przesuwają się jak ruszam ekranem z googlami na głowie :)

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 932
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: Remlas » pn 09 sty 2017, 23:10

jwo pisze:U mnie 5,5 cala i na wersji fresnel widać ramki po bokach.
Zastanawia mnie natomiast rzecz następująca:
Zrobiłem kalibrację soczewek (zarówno gotowym kodem qr z jak i wygenerowanym manualnie) i obraz w części aplikacji jest ostry przy minimalnym rozstawie soczewek (np. dinotrek vr), natomiast dla innych trzeba soczewki rozsunąć maksymalnie do zewnątrz (np. cinevr).
Czy te aplikacje korzystają z Cardboard API? Ustaw jakąś kompletną głupotę w konfiguratorze QR (np. Obraz w formie małego kwadracika po lewej stronie) i uruchom obie aplikacje. Czy w obu obraz wyświetla się z tym "marginrsem" ? Wydaje mi się, że jedna z apek ignoruje (nie korzysta) z ustawień cardboard (czyli i kodu QR)
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
Z3us
Użytkownik
6
Posty: 18
Rejestracja: pn 05 gru 2016, 09:02
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Dreamz VR 2.0
Telefon do VR: Xperia Z1
    Windows 7 Firefox
Płeć:

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: Z3us » śr 11 sty 2017, 08:49

Przetestowałem fresnele na LG G3. Efekt na ekranie QHD jest super w porównaniu do FHD, ziarno ekranu praktycznie nie istnieje, w ogóle nie zwracałem na to uwagi. Zawiodłem się za to tym, że jednak 5,5 cala ekranu nie wystarcza by całkowicie zlikwidować boczne ramki. Te fresnele faktycznie mają nieziemski FOV :P. Na 5.5 boczne ramki są troszkę widoczne, faktycznie może to już tak nie przeszkadzać jak przy 5 calach ale fakt jest faktem - 5.5 cala to za mało by całkowicie pozbyć się ramek.

Awatar użytkownika
jwo
Użytkownik
2
Posty: 3
Rejestracja: czw 22 gru 2016, 22:41
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: DREAMZ.VR
Telefon do VR: UMI PLUS
    Linux Chrome

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: jwo » śr 11 sty 2017, 17:29

Remlas pisze:Czy te aplikacje korzystają z Cardboard API? Ustaw jakąś kompletną głupotę w konfiguratorze QR (np. Obraz w formie małego kwadracika po lewej stronie) i uruchom obie aplikacje. Czy w obu obraz wyświetla się z tym "marginrsem" ? Wydaje mi się, że jedna z apek ignoruje (nie korzysta) z ustawień cardboard (czyli i kodu QR)
No generalnie jest jak piszesz - część apek nie chce używać api cardboard (pomimo, że są odpalane wszystkie z cardboard i nawet mają widoczną konfiguracje cardboard w środku).

Z obserwacji wynika, że to głównie aplikacje na unity 3d.

Natomiast rodzi się pytanie czy istnieje jakiś sposób aby te aplikacje również odpowiednio skalowały obraz (np. domyślny plik konfiguracyjny dla unity 3d)?

Awatar użytkownika
Pabloos
Użytkownik
4
Posty: 8
Rejestracja: czw 19 sty 2017, 07:41
Punkty: Locked
Gogle VR: Oculus Rift CV1
Gogle Mobile VR: DREAMZ 2.0
Telefon do VR: LeMax2 5,7" 2k
    Windows 7 Firefox
Płeć:

Re: Dreamz 2.0 Fresnel czy Dreamz 2.0?

Post autor: Pabloos » czw 19 sty 2017, 08:02

Witam,
Mam dokładnie taki sam dylemat zakupowy jak kolega MrHideX. Dreamz zwykłe czy z soczewkami Fresnel`a?
Jestem nowym użytkownikiem forum, ale temat VR nie jest mi całkiem obcy. Mam za sobą kilka godzin rozgrywki na HTC Vive. Telefon jakiego będę używał do zabawy ma ekran 2k i przekątną 5,7 cala. Tu moje pytanie, czy jakość obrazu będzie na tyle lepsza z soczewkami Fresnel`a że warto dopłacić ? Za Wikipedią: "Istotną zaletą soczewki Fresnela jest jej mniejsza grubość (a zatem i masa) niż soczewki tradycyjnej, co ma szczególne znaczenie w przypadku soczewek o dużych średnicach. Wadą soczewek Fresnela są zniekształcenia biegu promieni świetlnych powstające na krawędziach pierścienia." Z powyższego wynika że jakość odbieranego obrazu może być nawet gorsza jak w standardowych soczewkach. Jakie koledzy mają doświadczenia z tematem?

Awatar użytkownika
piotr.krukowski
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: sob 22 paź 2016, 15:40
Punkty: Locked
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: Dreamz 2.0 Fresnel czy Dreamz 2.0?

Post autor: piotr.krukowski » czw 19 sty 2017, 22:21

Muszę przyznać, że do końca nie rozgryzłem, natomiast nasze Fresnele dają zupełnie przeciwny efekt do opisanego. Widać to szczególnie względem innych soczewek :)

Przygotowujemy otwarcie punktów dystrybucji stacjonarnej. Z jakiej jesteś miejscowości?

Awatar użytkownika
Pabloos
Użytkownik
4
Posty: 8
Rejestracja: czw 19 sty 2017, 07:41
Punkty: Locked
Gogle VR: Oculus Rift CV1
Gogle Mobile VR: DREAMZ 2.0
Telefon do VR: LeMax2 5,7" 2k
    Windows 7 Firefox
Płeć:

Re: Dreamz 2.0 Fresnel czy Dreamz 2.0?

Post autor: Pabloos » sob 21 sty 2017, 01:02

Dziękuję za odpowiedź. Może mnie uda się rozgryźć temat gdy zaopatrzę się w parę gogli. Jestem z Krakowa, zapraszam i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
piotr.krukowski
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: sob 22 paź 2016, 15:40
Punkty: Locked
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: Dreamz 2.0 Fresnel czy Dreamz 2.0?

Post autor: piotr.krukowski » sob 21 sty 2017, 12:12

Heh to składa się wybornie, bo wkrótce uruchamiamy pierwszy punkt dystrybucji offline w Krakowie, w salonie Headtrip :) Będzie tam możliwość przetestowania pełnego setupu DreamzVR 2.0 Fresnel + TrinusVR :) dopinamy ostatnie szczegóły, także pewnie za około tydzień ruszamy.

Awatar użytkownika
Pabloos
Użytkownik
4
Posty: 8
Rejestracja: czw 19 sty 2017, 07:41
Punkty: Locked
Gogle VR: Oculus Rift CV1
Gogle Mobile VR: DREAMZ 2.0
Telefon do VR: LeMax2 5,7" 2k
    Windows 7 Firefox
Płeć:

Re: Dreamz 2.0 Fresnel czy Dreamz 2.0?

Post autor: Pabloos » sob 21 sty 2017, 14:54

Super! Rozumiem w salonie w Galerii Kazimierz? Chłopaki maja tam świetny salon gier z HTC Vive. Pierwszą przygodę z VR zacząłem właśnie w tym miejscu. Mały majątek tam zostawiłem ale było warto :) Czekam z niecierpliwością, chętnie na żywo przetestuję zestaw.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość