PIMAX 4k - Gogle VR z ekranem 4k

Witam . Ja dopiero raczkuje z vr i moje doświadczenia tylko na Bobo Z4 z LG g3. Dodam że używam ich tylko do krótkich filmów oraz przede wszystkim jako fpv do drona, ale jakość obrazu i problemy z telefonem powodują że użytkowanie nie jest przyjemne. Korzystam też z typowych gogli fpv Eachine One , całkiem przyzwoita jakość FHD po hdmi, ale fov 75st. I tu moje pytanie, czy te Pimax 4k będą chodziły tylko pod kompem , czy też jest opcja odpalenia filmu z kontrolera drona przez hdmi i 720p. Jeżeli jednak zwykły sygnał video z hdmi nie wystarczy to jest też opcja dostarczenia z apki androida rozdzielony już obraz na vr, oczywiście przez hdmi. Zależy mi na jak najszerszym polu widzenia i w miarę ostrym obrazie i powtórzę tylko filmy 2d. Pozdrawiam

jezeli chodzi o granie na telefonie to mozna sie tylko zniechecic do calego VR przez cała mase problemow o ktorych wczesniej napisalem.Ciezko mi cos w tym temacie napisac czy by dalo tak rade to podłaczyc bo nie mam nawet jak tego sprawdzic ale pimax wymaga do działania podlaczenia dwóch kabli.Jeden usb i jeden hdmi poza tym raczej napewno musi byc tez zainstalowane oprogramowanie piplay.Co do samego pimaxa to mam go troche ponad tydzien wiec jak dokładniej potestuje to moze cos wiecej jeszcze napisze ale póki co jestem zadowolony z zakupu.

Cześć.

W pierwszej kolejności chciałbym się przywitać - jestem tutaj pierwszy raz :slight_smile:



W drugiej spytać szczęśliwych posiadaczy Pimax VR 4k - czy próbował ktoś oglądać zdjęcia 3D w tych goglach? Ewentualnie czy ktoś mógłby przetestować dla mnie czy da się takie zdjęcia wrzucić jakoś na wirtualny ekran?

Chodzi mi o pliki z rozszerzeniem MPO. Na komórce z goglami do VR jest co najmniej kilka aplikacji do tego (Cardboard MPO Viewer, 3D Stereo Photo Viewer, 3DSteroid,…)

Na zwykłym monitorze pasywnym 3D mogę oglądać też te zdjęcia przez TriDef dedykowany do pasywnych monitorów LG lub przez aplikację StereoPhotoMaker.

Jeśli będzie trzeba mogę przygotować też wersje SBS.



Czy ktoś mógłby mi pomóc i przetestować? Poniżej załączam linki do moich zdjęć 3D.

Jeśli ktoś jest z Warszawy lub okolic i mógłby mi to pokazać to byłbym w ogóle najszczęśliwszym człowiekiem na świecie :slight_smile:



Potrzebne mi jest to zbadać raczej szybko bo za miesiąc rzucam korpo, a za 1,5 miesiąca lecę do Dubaju próbować trochę w ślepo szczęścia z fotografią 3D, którą robię od dawna i szukam alternatyw dla będących w odwrocie telewizorów 3D :slight_smile:



katalog:

<LINK_TEXT text=“https://drive.google.com/open?id=0Bwrxc … UtQZ183ZFE”>https://drive.google.com/open?id=0Bwrxcr0wJvc_RXA4NUtQZ183ZFE</LINK_TEXT>

pierwsze zdjęcie z katalogu:

<LINK_TEXT text=“https://drive.google.com/open?id=0Bwrxc … 0tDV2xNak0”>https://drive.google.com/open?id=0Bwrxcr0wJvc_OUNqZ0tDV2xNak0</LINK_TEXT>

Ok jutro będę w domu to wieczorem mogę to sprawdzić bo nawet sam jestem ciekawy jak takie zdjęcia na pimaxie by wyglądały. Jezeli na HTC Vive albo oculus Rift jest aplikacja do oglądania takich zdjęć to jest i na pimax 4k bo te gogle obsługują chyba wszystkie programy i gry z steam vr i oculus home.

ok, dzięki :slight_smile:

Nie wiem czy zrobiłem to tak jak należy ale uzyłem najprostrzego programu sView i mozna ogladac na pimaxie zdjecia w takim formacie.Jest jeszcze Vr photo viewer prawdopodobnie lepszy ale niestety wymaga juz do obsługi kontrolera ruchu a zestaw ps move bede mial dopiero jutro.Jezeli chodzi o wrazenia to np zdjecia 360 stopni oglada sie bardzo dobrze a przy tych jest troche problem.Jest głebia przestrzeni nie widac zadych pikseli tylko pimax jak i chyba wiekszosc gogli troche traci na ostrosci przy krawedziach soczewek przez co zdjecie takie nie wyglada na jednolicie ostre na całej powierzchni.Np w zdjeciach 360 nie ma tego problemu jest wtedy head tracking obracamy głowe i dzieki temu patrzymy zawsze centralnym punktem soczewki na ten punkt zdjecia ktory chcielismy zobaczyc .Ogólnie efekt nie powala bo przeszkadza to o czym napisalem i zeby takie zdjecia wygladały dobrze w VR powinny byc zrobione w 360 stopniach.Wczoraj zaistalowalem jeszcze program oculus 360 photos i tam sa próbki zdjec 360 z stereoskopia efekt jest naprawde ciekawy i tego typu zdjecia oglada sie w Vr z przyjemnoscia.

Ciekawostka dla posiadaczy pimaxa 4k.Jezeli dla ciebie obraz w pimaxie wydaje sie troche zbyt ciemny to na necie pojawiły sie informacje jak zdjąc blue light filter i podobno po tej modyfikacji obraz jest jeszcze lepszy bardziej jaskrawy i kolory bardziej nasycone.Dla niektorych nawet juz za bardzo co na szczescie mozna pozniej wyregulowac w oprogramowaniu.Nie wiadomo czy bedzie to szkodliwe dla oczu po dluzszym czasie ale przeciez vive i oculus tez tego filtru od nowosci juz nie mają.Osobiscie raczej nie zrobie tej modyfikacji i tez nie polecam bo mozna np uszkodzic cos przy rozkrecaniu ale jak kogos temat interesuje to tu jest dokladnie opisany <LINK_TEXT text=“http://forum.pimaxvr.com/t/removing-the … ilter/1835”>http://forum.pimaxvr.com/t/removing-the-blue-light-filter/1835</LINK_TEXT>

Witam ponownie, dzisiejsze pytanie to jak to jest z tym podłączeniem gogli Pimax do kompa. Gdzieś tu napisano że idą dwa kable usb i hdmi, czy w okulusach i htc też tak jest? Mój nowy projekt potrzebuje podpiąć pod kompa kilka do 10 szt. takich gogli, tylko do filmów 2D fhd. Hdmi bez problemu rozdzielę a jak to będzie z usb? I jeszcze jedno, piszecie o dużych wymaganiach wobec karty graficznej, ale chyba do zwykłych filmów laptop z dedykowaną grafiką wystarczy? Pozdrawiam

Tak w pimaxie do działania podłącza sie tylko hdmi + usb.Przy oculusie podłącza sie hdmi + dwa razy usb a vive nie wiem dokładnie ale napewno tez podobnie jak w oculusie lub nawet wiecej.Jezeli to ma byc project do filmów to najlepszy bedzie pimax ze wzgledu na jakosc obrazu i duzo nizsza cene niz vive lub oculus.Instalujemy darmową aplikacje Bigscreen ze steam wybieramy sobie scenerie jest duzy wybór roznych ciekawych i mozna ogladac filmy np w wirtualnym salonie,sypialni,tarasie lub sali kinowej.Jakosc jest naprawde juz zadowalajaca nie ma pixeli i wyglada to jak na duzym tv full hd.Co do wymagan to wiecej chyba zalezy od procesora.Ja mam radeona r290 + 2500k kreconego na 4200mhz i np w tej aplikacji bigscreen jak włacze materiał 4k to troche szarpie juz obraz przy obracaniu glową czego nie było jak ogladałem to samo w Simple virtual player.Standardowe filmy full Hd w obu aplikacjach chodza u mnie bez najmniejszego problemu.Co do tych usb to sa huby usb i mozna rozdzielic sygnał usb ale czy bedzie to działac jak nalezy nie wiem.



[size=85][color=green]Dodano po 15 minutach 30 sekundach:[/size]

Jeszcze takie dwie rady pierwsze co kazdy nowy posiadacz pimaxa powinien zrobic to w ustawieniach debug tool zwiekszyc podswietlenie i jasnosc obrazu na level high 2 bo standardowe jest zbyt niskie i mozna sie troche rozczarowac przy pierwszym spojrzeniu ze obraz jest zbyt ciemny(przynajmniej ja tak miałem).Druga rzecz to standardowe filmy lepiej sie oglada w aplikacji Bigscreen uzywajac dowolnego playera jakim ogladamy filmy na codzien na tv a do filmów 3D i 360 najlepszy jest simple virtual player.

Wielkie dzięki za info, coś zaczyna się rozjaśniać. Muszę jeszcze poszperać czy przez ten hub usb, Pimaxy kilka szt. będą hulać przy zwykłych filmach full HD. Odnośnie instalacji tego wszystkiego to na pewno jeszcze tu się odezwę i poradzę jak projekt dojdzie do skutku. Pozdrawiam

Dzięki, [mention]tomek82aaa[/mention].

Mam dokładnie taki sam problem z moimi goglami do komórki (Shinecon, Noon i VR Box) - we wszystkich leży ostrość poza centrum.

Ciekaw jestem z czego to wynika. Myślałem, że to tylko kwestia jakości sprzętu (soczewek), ale zaczynam przypuszczać, że to jakiś grubszy problem. Ale faktycznie na tych samych goglach, przy grach VR, gdzie jest sens ruszać głową, problem wydaje się dużo mniejszy.



Czy mógłbyś jeszcze sprawdzić jak to wygląda z programem Vr photo viewer? Rozumiem, że tam zdjęcie będzie “zafixowane” w przestrzeni i nie będzie latało razem z głową, przez co będziesz mógł na nie patrzeć ciągle przez środek?



Pozdrawiam,

Michał

Na Vive, Oculusie jest tak samo z ostrością na brzegach. Pimax ma i tak najlepszą jakość obrazu, bo przynajmniej na bokach nie ma rozbłysków od fresnela. Najprawdopodobniej następnej generacji urządzenia będą miały czuniki do śledzenia gałek ocznych i ostrość będzie “ogniskowana” tam gdzie patrzymy. Do vive będzie można to dokupić za 200$.

Hej, kupiłem Pimaxa 4K ale bez kontrolerów jest bezużyteczny … oczywiście działa jak należy, żadnych badpixeli itp …

Pograłem trochę w project cars i jakieś demka … za to virtual desktop :slight_smile: MEGA :slight_smile:

Jak ktoś sobie życzy mogę odsprzedać za 1K zł :slight_smile:

adam@237237.com.pl

Pozdro

Mozesz podlaczyc ps move kamerka plus kontroler to jakies 80zl.Moze nie dziala to idealnie ale da sie jakos sterowac np bez problemu obsluguje tym the lab albo gogle earth vr tylko wymaga to najpierw odpowiedniej konfiguracji.Akurat project cars jak dla mnie to nie dalem rady grac bo po 15 min mnie mdlilo ale przed sprzedaża mozesz sprawdzic sobie jeszcze to co zrobilo na mnie wieksze wrazenie i da sie grac bez wiekszych problemow nawet bez kontrolerów.Showtime,No limits2 rollercoaster demo,Face yours fears,lucky tale,Alien isolation ze specjalnym modem vr, Subnautica,pinball fx vr,War robots vr:the skirmish i napewno znajdzie sie jeszcze wiele innych gier.

A próbował ktoś z was łączyć Pimax 4K z kontrolerami VIve’a?

Widziałem kiedyś jakiś film na youtube i podobno to działa…

Powinno ruszyć. Tylko trzeba by zweryfikować, jak kontrolery łącza się z komputerem. No i trzeba pamiętać, że Headset Pimaxa nie ma śledzenia pozycyjnego. Dopiero Pimax 5k/8k będzie zgodny z SteamVR Lighthouse

Raczej nie bedzie dzialac z kontrolerami vive.Jak by tak bylo to by pisali o tym duzo na oficjalnym forum Pimaxa a pisza tylko o ps move lub nolo vr.Co do sledzenia pozycyjnego to jest juz to rozwiazane w Pimaxie i z tego co widac na filmach na youtube dziala https://www.youtube.com/watch?v=pXpIotJg1ZA

To jest ciągle rozwiązane przez ps move :wink:



Wydaje mi się, że to by ruszyło ze względu na możliwości steam vr, ale niestety oddałem już swojego Pimaxa. Zapewne by używać kontrolerów od Vive trzeba mieć połączony headset (jeżeli jest na takiej samej zasadzie jak w Oculusie, że kontroler łączy się z goglami) , więc i tak musisz go posiadać. Dlatego pewnie o tym nie piszą dużo…

Remlas: zgadza się, pomyliłem z 8K: https://www.youtube.com/watch?v=Ne0cmvl8GqM&t



Wygląda na to, że trzeba będzie jeszcze trochę poczekać na lepszą rozdzielczość w grach.



Szczerze mówiąc HTC Vive jest niesamowity sam w sobie, ale wyższa rozdzielczość by się definitywnie przydała. Jednak to ona sprawa (oraz screen door effect), że zostaje wrażenie sztuczności obrazu w grach.

Cześć!



Bardzo zainteresowały mnie te gogle, i byłbym wstępnie gotów je kupić. Powiedzcie mi jak wygląda ich używanie teraz? Czy patche softwarowe naprawiły częśc początkowych problemów? Jak się sprawują te gogle po latach? Czy można je kupic tylko na gearbest i stronie producenta?



Niby wysokośc odświezania to 90Hz, ale piszecie, że ejst znacznie mniej, to prawda? Ja do tej pory używałem vr tylko w smartfonie samsungu galaxy s4 i nie wiem jakie on miał odświezanie, ale na pewno niższe. Przy mniej wymagających grach było nawet ok.



Istnieje kilka wersji gogli 4k, która najlepiej wybrać? Mam gtx 1070, 16 Gb ram oraz procesor i5 4440+, czy to wystarczająca konfiguracja?