DreamzVR 2.0

Na ostatniego maila dostaliście odpowiedź 14 dni temu. Dzień po tym jak wysłaliście do mnie wiadomość.

Fanie że wreszcie ktoś zareagował szybko. Szkoda że dopiero po tym jak uderzyłem w stół publicznie.

Niestety nie widzę takiego maila. Napisałem wiadomosć na facebook, proszę o kontakt na priv.

Ma ktoś wersję Fresnel? Na jakich telefonach nie widzicie ramki po bokach? U mnie na 5 cali Xperia Z1 jest mocno widoczna co potwierdza większy fov na fresnelach. Na wersji standard były ledwo co widoczne, jakby “kątem” oka, więc efekt pomijalny dla zwykłego śmiertelnika :stuck_out_tongue:.



Ogólną jakość obrazu oceniam na mega plus dla Fresneli. Faktycznie jest jak by troszkę rozmyte po całości ale porównałbym to do wygładzania krawędzi w grach (antyaliasingu). Efekt rozkłada się na całą powierzchnię dzięki czemu “ziarno” ekranu (u mnie FullHD, 5 cali, 441 ppi) jest o wiele mniej przeszkadzające, przyjemniejsze dla oka. Jestem mega ciekaw jak by było przy ekranie QHD 550 ppi.

Ja korzystałem z xiaomi Mi Note 5.7 i obraz był po całości.

Zgadza się, dobre porównanie. Przy wysokim ppi prawie nie widać SDE.

To ciekawe, bo na moim SGS5 5,1" ramka jest co prawda widoczna, ale nie jakoś super mocno i generalnie nie wyrzuca mnie z imersji.

Ja bym tego nie porównał do AA. Bardziej do robienia zdjęcia telefonem z obiektywem który przecierałem tłustymi palcami a obiektywem przetartym czysta chusteczka.

W takim razie Twoje soczewki ewidentnie nie były czyste. Niestety ich dokładne wyczyszczenie i odtłuszczenie wymaga więcej pracy i uwagi niż w innej optyce tego typu. Ew. wpadało Ci gdzieś światło. Docelowo to właśnie jest efekt AA.

No wiem że były brudne, ale normalnie szmatką się nie dało tego kleju zmyc.

U mnie 5,5 cala i na wersji fresnel widać ramki po bokach.

Zastanawia mnie natomiast rzecz następująca:

Zrobiłem kalibrację soczewek (zarówno gotowym kodem qr z jak i wygenerowanym manualnie) i obraz w części aplikacji jest ostry przy minimalnym rozstawie soczewek (np. dinotrek vr), natomiast dla innych trzeba soczewki rozsunąć maksymalnie do zewnątrz (np. cinevr).

A jesteś pewien, że to ramki telefonu a nie ramki samych gogli? Jak założysz gogle bez tel to widzisz boczne krawędzie obudowy?

Ramki telefonu.

Przesuwają się jak ruszam ekranem z googlami na głowie :slight_smile:

Czy te aplikacje korzystają z Cardboard API? Ustaw jakąś kompletną głupotę w konfiguratorze QR (np. Obraz w formie małego kwadracika po lewej stronie) i uruchom obie aplikacje. Czy w obu obraz wyświetla się z tym “marginrsem” ? Wydaje mi się, że jedna z apek ignoruje (nie korzysta) z ustawień cardboard (czyli i kodu QR)

Przetestowałem fresnele na LG G3. Efekt na ekranie QHD jest super w porównaniu do FHD, ziarno ekranu praktycznie nie istnieje, w ogóle nie zwracałem na to uwagi. Zawiodłem się za to tym, że jednak 5,5 cala ekranu nie wystarcza by całkowicie zlikwidować boczne ramki. Te fresnele faktycznie mają nieziemski FOV :stuck_out_tongue:. Na 5.5 boczne ramki są troszkę widoczne, faktycznie może to już tak nie przeszkadzać jak przy 5 calach ale fakt jest faktem - 5.5 cala to za mało by całkowicie pozbyć się ramek.

No generalnie jest jak piszesz - część apek nie chce używać api cardboard (pomimo, że są odpalane wszystkie z cardboard i nawet mają widoczną konfiguracje cardboard w środku).



Z obserwacji wynika, że to głównie aplikacje na unity 3d.



Natomiast rodzi się pytanie czy istnieje jakiś sposób aby te aplikacje również odpowiednio skalowały obraz (np. domyślny plik konfiguracyjny dla unity 3d)?

Witam,

Mam dokładnie taki sam dylemat zakupowy jak kolega MrHideX. Dreamz zwykłe czy z soczewkami Fresnela?<br/> Jestem nowym użytkownikiem forum, ale temat VR nie jest mi całkiem obcy. Mam za sobą kilka godzin rozgrywki na HTC Vive. Telefon jakiego będę używał do zabawy ma ekran 2k i przekątną 5,7 cala. Tu moje pytanie, czy jakość obrazu będzie na tyle lepsza z soczewkami Fresnela że warto dopłacić ? Za Wikipedią: “Istotną zaletą soczewki Fresnela jest jej mniejsza grubość (a zatem i masa) niż soczewki tradycyjnej, co ma szczególne znaczenie w przypadku soczewek o dużych średnicach. Wadą soczewek Fresnela są zniekształcenia biegu promieni świetlnych powstające na krawędziach pierścienia.” Z powyższego wynika że jakość odbieranego obrazu może być nawet gorsza jak w standardowych soczewkach. Jakie koledzy mają doświadczenia z tematem?

Muszę przyznać, że do końca nie rozgryzłem, natomiast nasze Fresnele dają zupełnie przeciwny efekt do opisanego. Widać to szczególnie względem innych soczewek :slight_smile:



Przygotowujemy otwarcie punktów dystrybucji stacjonarnej. Z jakiej jesteś miejscowości?

Dziękuję za odpowiedź. Może mnie uda się rozgryźć temat gdy zaopatrzę się w parę gogli. Jestem z Krakowa, zapraszam i pozdrawiam :slight_smile:

Heh to składa się wybornie, bo wkrótce uruchamiamy pierwszy punkt dystrybucji offline w Krakowie, w salonie Headtrip :slight_smile: Będzie tam możliwość przetestowania pełnego setupu DreamzVR 2.0 Fresnel + TrinusVR :slight_smile: dopinamy ostatnie szczegóły, także pewnie za około tydzień ruszamy.

Super! Rozumiem w salonie w Galerii Kazimierz? Chłopaki maja tam świetny salon gier z HTC Vive. Pierwszą przygodę z VR zacząłem właśnie w tym miejscu. Mały majątek tam zostawiłem ale było warto :slight_smile: Czekam z niecierpliwością, chętnie na żywo przetestuję zestaw.

Witam serdecznie,

Wersji standardowej dreamzVR nie da się używać z okularami korekcyjnymi? Używałem ostatnio Samsung Gear VR i tam nie miałem z tym problemów. Wszystko pasowało idealnie. Jednak strach kupować coś co może nie pasować. W tym miejscu wziąłbym po prostu wersję “dla okularników” jednak z racji zastosowania innych soczewek i przestrogach, że dla początkujących lepsza jest wersja klasyczna wolałbym właśnie ją.



Pozdrawiam