Przeciez przy ekranie 4k na oko masz 1920x1080pixeli wiec jak tyle ustawi w grze a tridef doda stereoskopie to i tak bedzie lepsza jakosc niz na vive i okulusie ktory daje 1280px na oko wiec racja wiekszej rozdzielczosci niz 1920pixeli w poziomie nie ma co ustawiac. Ale wtedy ekran komputera musi byc ustawiony na 4k a bez monitora 4k nie wiem czy to jest możliwe
Chyba nigdy nie odpalałeś tridefa. Do trideefa musisz dostarczyć materiał który idzie na jedno oko. Tridef z tego robi 2 ekrany i dodaje stereoskopie. Czyli materiał źródłowy jest w szerokości 1920 a tridef zrobi z tego 3840. Ale google przeciez oferuja na oko obraz zblizony do kwadratu wiec dobrze gra jakby chodziła w 1920x1440. Tridef zrobi z tego 3840x1440 . Warunek pulpit windowsa musi być w takiej rozdzielczości też ustawiony (3840x1440).
Google maja przesył po hdmi wiec trinus czy riftcat nie potrzebny
Radeko ma racje. Dlatego do Tridefa najlepiej byłoby podać gre w proporcjach 4:3 lub 5:4, a to przy wyższych rozdzielczościach wymaga użycia (wymuszenia) customowej rozdzielczości, co może sprawić problem w niektórych grach.
Zrobil na mnie naprawde wielkie wrażenie, porównujac jakos wyswietlanego obrazu z oculusem dk2 widze kolosalna roznice w koncu nie musze patrzec przez “rajstopy”, w porownaniu do Vive jest tez wyraźnie lepiej ostatnio sie troche wkurzylem bo Warthunder wypuscil jakas poprawke i nie moge juz grac na VR ale cała reszta ze Steam VR działa bardzo fajnie. Wykonanie na 5+ jak na chinską naśladowczą firmę słuchawki 3D działaja ekstra zapakowane 1000 razy lepiej niz Oculus Cv1, najwieksze wrazenie robią przy filmach w wysokiej jakosci
A jak sprawa z okularnikami? Czy mniejsze okulary się mieszczą? Ostatnie pytanie, jakie masz podzespoły, bo nie wiem czy warto licytować, bo wymagania jedno, a czy pójdzie to drugie
Instalacja - W poniedziałek podłączyłem do kompa z GTX 1080 i zainstalowanym wcześniej Vive. Po podłączeniu P4k sprzęt pobrał aktualizację. Niestety nie było obrazu w goglach pomimo paru godzin walki i wykluczania po kolei potencjalnych przyczyn, od monitora 120Hz, po oprogramowanie. Działał żyroskop bo na na monitorze był obraz. Wczoraj podłączyłem P4k do drugiego kompa z GTX 1070 i działa bez problemu i żadnych kombinacji. Na tym kompie też był soft do Vive, plus masę innych rzeczy… także małe przygody od początku
Pierwsze wrażenia - obraz lekko ciemny pomimo regulacj. Testy były robione w bardzo jasnym pomieszczeniu, co nie pomagało. Ogolnie obraz jest bardzo dobrej jakości i ten lekko ciemny obraz to już moje czepianie się, bo szczegółwość obrazu jest dużo wyższa niż w Vive. To nie prawda że nie widać pikseli, chociaż są znacznie mniejsze niż w Vive, czy Gear VR. Dopiero 4k na oko wyeliminuje je, przynajmniej tak mi się wydaje.
Soft - Nigdzie nie można ustawić rozdzielczości 4k, czy 1080p. Podejrzewam że gogle dokonują czegoś w rodzaju interpolacji, bo obraz bym porównał do 1080p z antyaliacingiem x4. Sprzęt jest w pełni zgodny z oprogramowaniem Steam i Vive. Oprogramowaniem mozna ustawić dpi w zakresie 50-75mm. Nie wiem czy się da używać kask z okularami i nie sprawdzę tego. Jak już będę miał możliwość usiąść dłużej to zobaczę czy da się korzystać z kontrolerów Vive i Primax 4k.
Filmy i net. (gry?) - Ten sprzęt jest stworzony do oglądania filmów i do naprawdę komfortowej obsługi systemu i netu. Odświeżanie po HDMI1.4b jest zbyt niskie do komfortowego grania, no może poza strategiami Granie w Primax w szybkie gry typu wyścigi jest dla mnie bez sensu, bo nawet na Vive wyłączam multiprojekcję żeby błednik komfortowo działał i żebym mogł grać parę godzin w VR. Może na siłę w Elite Dangerous da się pograć na Primax i przy chwili wolnego czasu to sprawdzę.
Windows 10 Pro PL i beta steam vr i steam. Musiałem wyłączyć Bitdefender, bo jak był włączony to zatrzymywał proces chyba pipplay, nawet po dodaniu do wykluczeń ze skanowania plików i procesów.
U mnie podobnie a tez masz tak ze jak najpierw wlaczysz Pimax a pozniej Piplay to generują się błędy? Jak wlaczam najpierw oprogramowanie Piplay a pozniej Pimax to jest ok. Co dziwne, jak komputer wlacza sie z uruchomionym Pimaxem i pozniej wlacze Piplay to błędy sie nie genrują ale z wersji na wersje jest co raz lepiej
Piplay staruje z systemem, więc ręcznie go nie uruchamiam. Zauważyłem że po wczytaniu windy trzeba dać około 30s zanim piplay znajdzie gogle, bo jak wcześniej je uruchomię to wtedy są błędy i zostaje tylko restart kompa. Nie pomaga ręczne wyłączenie procesów. Widać że oprogramowanie jest do poprawy.
Trochę ostatnio posiedziałem z Pimax 4k i spełnia w 100% swoje zadanie jako wysokiej jakości i rozdzielczości kask do doświadczeń VR, od eventów po Porno w 4k, 180 czy 360 stopniach. Jak ktoś nie nastawia się na gry to jest to w tej chwili najprawdopodobniej najlepszy wybór na rynku. Cena też jest znacznie niższa od Vive, czy Oculus, a jakość obrazu jest znacznie lepsza niż na vive. Kabel jest też znacznie delikatniejszy i w porównaniu do tego z Vive i wygodniej się korzysta. Sam kask też jest wygodniejszy i lepiej wyważony.