Cmoar VR

Dobrze kojarzysz :slight_smile: fullHD i 2K ma tam być =]



Ja obserwuje ten projekt od samego poczatku jeszcze na kickstarterze :slight_smile:

Ja chyba też kupię tego “pre-ordera”.

I chyba nie kickstarter tylko IndieGoGo (tak, to jeden pies :smiley:)



Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka



Edit: odszczekuję zakup. Gdyby ceny były takie w PLN to bym się przymierzał do zakupu. Ale za względu na kurs $…



Jednak to chyba ciągle taniej i chyba dość równie dobrze co Oculus.

Początkowo był na kickstarterze ale w tedy nie wyszło, bodajże w 2014 ale mogę się mylić :slight_smile:

Też śledzę ich rozwój, fakt jest taki… że też są to Customowe gogle VR bo można włożyć telefon lub dokupić ekran. I ciekawie bo za 99$ mamy ekran full hd na hdmi! A za 129$ mamy same gogle.



I teraz uwaga na patent… można kupić od nich ekran full HD hdmi a gogle sobie kupić… inne :smiley:

To może być ciekawe posunięcie =) na pewno tańsze. Nie lepiej jednak będzie dopłacić do 2k?

Może i lepiej, ale wiąże się to ze zmianą grafy w kompie :slight_smile: Bo w 2k w 60fps odpalić gry to zależy jeszcze co… ale nie wszystko odpalę.

Wiedźmin 3 jako przykład (nie gram w niego na VR) mi w 32 fps na Uber chodzi i gra sie super… ale 32 fps do VR to za mało.

Racja, Twój argument w moim przypadku ma miażdżącą siłę.

Pytanie tylko czy ten ekran będzie pasował do innych googli :smiley: Na ich miejscu wymyśliłbym coś, żeby ten ekran był integralną częścią ich systemu :stuck_out_tongue: nie mówię, że to uczciwe rozwiązanie, ale na pewno opłacalne dla firmy :smiley:

“Exchange the front part, connect our add-on screen via HDMI cable to your PC and let the fun begin!”



Wygląda, jakby ekran miał bezpośrednio wtyczkę hdmi, ale coś go musi jeszcze zasilać, albo będzie to zwykle USB albo bardziej skomplikowane złącze na chełmie.



Co do rozdzielczości, można kupić 2k i robić downscaling z FHD przy wymagających gierkach, ale przy np. Minecrafcie (owszem, przy shaderach i teksturach x512 i modach potrafi ciągnąć jak Wiedźmin) można sobie odpalić te 2k albo innym starszych tytułach dobrych do VR. Ale trzeba wtedy zapomnieć o stereoscopic 3d, bo do tego potrzebne chyba kilka gtx’ów.

Ale ekran po hdmi napewno wręcz usunie latencje, jedyna która zostanie to ilość fps, odświeżanie, czas reakcji matrycy.

Swoją drogą: pamięta ktoś jakie odświeżanie ma ten ich ekranik?



Edit: znalazłem, wydzielone w poniższym poście

Mamy i specyfikacje!

Ekrany mają odświeżanie 60Hz

Mamy 6 osi śledzenia zarówno dla kontrolera jak i hełmu

Latencja nawet <1ms

Niestety pasmo 2,4Ghz, czyli może okazać się potrzeba rozbrojenia routerów sąsiadów

Bateria w hełmie nie największą, ale powinna wystarczyć na dłuższe sesje



Więcej w załączonym pdf’ie :wink: [attachment=0]specification.pdf[/attachment]

Hełm przez samo H :stuck_out_tongue: //Lookeyy

:lol: dzięki słowniku za wstawianie nazwy mojej dzielnicy :lol:
specification.pdf (1.78 MB)

No i elegancko, na 100% będzie pasowało do większości googli. Do Weebo 2.0 wejdzie z resztą wszystko :smiley:

Coś mówili, że wysyłają developerom :smiley: Trzeba się zainteresować tematem.

Nie wiem jak Was, ale mnie trochę zastanawia, dlaczego na tym serwisie nie ma jeszcze recenzji, ani nawet prezentacji Cmoara, przecież jest to świetny sprzęt, a do tego wyróżniający się od tych jednakowych “okularów” na telefon.

Ma on w końcu wsparcie własnych deweloperów, zintegrowane akcelerometry itp. Jest po prostu świetnym produktem pomiędzy Oculusem i Cardboardem.

A jak na razie widzę tu głównie recenzję jakiegoś Weebo, Ritecha, czy innego GoClevera (który jak wiadomo jest po prostu tanim chińczykiem z naklejonym logo). Część z nich nawet wygląda jak tanie chińczyki z bazaru.

Jak mają zrobić recenzje gogli, które jeszcze nie zostały wydane? :stuck_out_tongue: Wątpię, aby administracja dysponowała wersją deweloperską, a nawet jeśli, to recenzja oparta na wersji deweloperskiej nie byłaby miarodajna :wink: Te gogle mają być wysyłane dopiero w marcu, na razie jest tylko pre-order.

Ja czekam na prezentacje i od razu zamawiam z ekranem =]

Ja też zamierzam dosyć szybko zamówić, ale z ekranem się wstrzymam ;]

Też jestem poważnie zainteresowany tym sprzętem, lecz jak przedmówca napisał odstraszyła mnie waluta ( kurs).

Napisałem do nich email, czy jest możliwość zakupu w naszej walucie, od nich z firmy itp. Dostałem konkretną odpowiedź:



"

Dzień dobry,



Panie *********, bardzo dziękujemy za zainteresowanie się Cmoar.



W chwili obecnej walutą sprzedażową jest dolar, jako, że jest to produkt skierowany na rynek globalny. Niestety nie moglibyśmy zrobić wyjątku, ponieważ wiązałoby się to z komplikacjami podatkowymi dla nas, ponieważ korzystamy z jednego serwisu przedsprzedażowego, jakim jest Indiegogo InDemand.



Z poważaniem / Best regards



****** ************

"



Pozostaje nam czekać na oficjalną premierę, lub kupić w $. Zastanawia mnie jednak informacja podana na stronie projektu, iż wysyłka preorderów rozpocznie się 3 miesiące przed wydaniem konsumenckim. Czy to oznacza, że kupić można będzie dopiero w okolicach czerwca??

Update drugiego prototypu: <LINK_TEXT text=“https://www.kickstarter.com/projects/70 … ts/1500549”>https://www.kickstarter.com/projects/706938033/cmoar-virtual-reality-headset-with-integrated-elec/posts/1500549</LINK_TEXT>

Teraz już tylko czekać!

Jakby kogoś interesowała kwestia wyświetlaczy HDMI, to mam małe info:



"Gogle Cmoar są w głównej mierze goglami mobilnymi i jako takie będziemy je promować i sprzedawać. W trakcie kampanii na Kickstarterze mieliśmy pomysł dołączania osobnych ekranów, które za pomocą kabla HDMI łączyłyby się z komputerem. Obecnie jednak przesuwamy premierę tego dodatku, gdyż jest dość problematyczny i musimy bardziej dopracować rozwiązania softwarowe pod nie.



Mając na względzie powyższe, Cmoar najlepiej będzie wykorzystać z aplikacjami Android/iOS. "



Taką dostałem odpowiedź na maila :wink:

No cholera szkoda, bo chciałem sobie wsadzić taki ekranik do Cardboarda albo Dreamzów i latencja obrazu by zniknęła niemalże w 100%.



W zaistniałej sytuacji przenoszę temat do działu Cardboardów.