VR z telefonu ,a PSVR i inne Oculusy :)

Witam,



jako, ze to moj pierwszy post tutaj, witam wszystkich ! Ostatnio mialem kilka dni w domu PSVR i zrobilo to na mnie naprawde fajne wrazenie. Jestem juz dosc wiekowym graczem i pamietam jeszcze pierwsze podejscie do VR w latach 90, ktore nie bylo zbyt udane. Naczytalem sie sporo na temat roznych rozwiazan VR ale w sumie nigdzie nie znalazlem jakiegos porownania tych rozwiazan z uzyciem telefonu, a duzymi graczami jak przykladowe PSVR, ktore mialem okazje uzywac. Czy odczucia na tych tanich okularach z uzyciem telefonow sa podobne ? PSVR, Oculus, czy HTC, to kupa kasy i jakos nie potrafie uwierzyc, ze na telefonie odczucia wizualne sa podobne ? Ok. Jasna sprawa, ze na tych drogich rozwiazaniach, pogramy w pelnowartosciowe gry z ladna grafika itd ale chodzi mi raczej o same doznania w mini gierkach. Zamowilem Z4 BOBOVR 3D i niedlugo przekonam sie sam ale jestem ciekawy waszych opini. Strasznie sie nakrecilem na PSVR ale w domu 2 Xbox one i musialbym jeszcze dokupic PS4, co juz robi niebagatelny wydatek. Demko Residenta 7 jest genialne i jesli cala gra w tym klimacie, to pewnie na zawal mozna zejsc :slight_smile:



Pozdrawiam

Pawel

gry na cardboarda to w 80% śmieci, więc nie ma co porównywać ich z PSVR. Jeśli interesują Cię gry to tylko PSVR, Oculus czy ewentualnie HTC

Jeśli chodzi o mobilne VR do gier to tylko GearVR

Cardbord to raczej tanie rozwiązanie do oglądania filmów.

Dzieki za szybka odpowiedz. Nie, filmy mnie nie interesuja. Wole je ogladac na projektorze z rodzinka niz samemu z okularami na glowie. Tematem zainteresowalem intesywnie dopiero kilka dni temu i zbieram informacje. Odpalilem wlasnie na probe Trinus’a (wciaz bez cardboarda) Czy mozna na tym odpalic gry przystosowane do VR np. ze Steama ? Czy streamowac tylko zwykle gry z wlaczanym Fake 3d ? Zadowolilby mnie sam tracking glowy, bez wirtualnych rak itd. To jest dla mnie idealna opcja. Okulary do rozgladania sie, a sterowanie tradycyjne.



Pozdrawiam

Pawel

Jest taka możliwość korzystania z gier ze steamvr http://oddsheepgames.com/?topic=steamvr-and-trinus-vr

Dużo zależy jakiego PCta posiadasz, i jakiego telefonu używasz, musisz jednak wiedzieć że jakość tego streamu będzie niższa niż gry odpalone bezpośrednio na HTC VIVE

Dzieki. No tak, cos za cos. Nie spodziewam sie za ta kase super jakosci ale moim zdaniem, wydawac teraz pieniadze na HTC, czy Oculusa, nie ma sensu bo jest za wczesnie. PSVR bardzo mi sie podoba ale tez widac, ze PS4 jest za slabe do pelnowartosciowych gier no i wyzsza rozdzielczosc, tez nie bylaby zla. Zobaczymy, jakie efekty osiagne na posiadanym sprzecie. Dzieki za linka , pozdrawiam



Pawel

Ja od siebie zarzuce artykułem, trwają prace by uruchomić psvr na pc - <LINK_TEXT text=“http://vrpolska.eu/news/trinus-psvr-uru … e-steamvr/”>http://vrpolska.eu/news/trinus-psvr-uruchomione-steamvr/</LINK_TEXT>



Jeśli chodzi o różnice w jakości dobry system Cardboard a gotowy HTC Vive to przede wszystkim:

  • zestawy VR obecne to rynki podpinamy do kompa i działa. Z cardboardowymi sposobami potężna baaardzo dużo kombinacji. Dużo zależy od telefonu. Komputer musi być przynajmniej taki by Vive działał odpowiednio + zapas mocy na przesłanie obrazu do telefonu, obsługa śledzenia w przestrzeni. Jedyny chyba dobrze obecnie działający sposób na dobry tracking do gier VR z PC na telefon to kombinacja Cardboard + PS Move, który robi za śledzenie headsetu i za kontrolery ruchowe. Wspomnę raz jeszcze - dużo zależy od telefonu, a z nim od gogli które to nam obraz z telefonu “pokazują imersyjnie”.

Jest jeszcze opcja Telefon + Google + Vridge + Leap motion i mamy HTC wersja budzetowa z mozliwoscia grania we wszystkie gry praktycznie na steamie, aktualnie mam wszystko oprocz leap motion ale za pare dni zamawiam i bede mogl dac znac co i jak czy warto :smiley:

No widze, ze mam sporo do nadrobienia. Co do PSVR na PC, to byloby to super rozwiazanie i pewnie wymusiloby tez obnizenie cen przez oculusa i htc. Nie mialem co prawda konkurencji na glowie ale PSVR jest naprawde wygodne. Sadze, ze w tym roku, cena PSVR spadnie gdzies o 20 - 25% bo tak sie zazwyczaj dzieje z nowosciami. Ciekawie sie to wszystko zapowiada. AAAron, daj znac, jak twoj zestaw.

Na profilu na forum wszystko chyba wpisalem ale nizej wsyzstko podane:



Komputer:

Procesor- i5 6600

Ram- 8 GB DDR4

Grafika- R9 380 4GB

Plyta glowna- MSI B150 M3 Gaming



Telefon: Moto X Style



Google: Bobo VR Z4 (bez sluchawek)



Ogolnie jest swietnie nie porownywalem z PS VR czy HTC bo nigdy ich nie mialem na glowie ale jako pierwsze wrazenie jest naprawde swietnie, w ETS2 plynnie bez przycinek na wysokich na ultra zdazy sie wieksze opoznienie i lekki spadek fps, jak kupie Leap Motion to przetestuje Onward na pewno i dam znac jak sie sprawuje przy grach z kontrolerami, lacznie za caly zestaw budzetowego HTC wyjdzie mi 1700 zl :slight_smile: tazke nie jest zle moim zdaniem ale w przyszlosci i tak na pewno kupie HTC jak bedzie tansze o jakies 30-40% :wink:

Witam,

no dzieki, choc chodzilo mi raczej wlasnie, jak bedzie to wszystko dzialac z Leap Motion. Nie jest on tani z tego co widzialem. Ja, nie mialem znowu stycznosci z niczym oprocz PSVR, ktore tez mi sie bardzo podobalo, a rozdzielczosc ma nizsza niz HTC czy Oculus ale ma 120 Hz. co moze nie jest widoczne ale pewnie mniej meczy oczy. Faktycznie, jak napisal Remlas, ludzie pracuja nad podlaczeniem PSVR do PC. Na oficialnej stronie Trinus’a jest nawet zakladka Trinus PSVR.

Kompa mam slabego bo mam w domu 2 X0 i na nich gram z dzieciakami :slight_smile: ale w sumie wystarczyloby chyba dokupic dobra grafike bo mam I3 6100 + 8 GB RAM. Moze to jakos pociagnie na srednich detalach. Mam kilka telefonow w domu ale zaden nie ma takiego wysokiego ppi, jak twoja Motorola. Max co mam, to 441 ppi. Czy odczuwasz jakies lagi przy ruchach glowa ? Na PSVR, bylo pod tym wzgledem idealnie, nie odczuwa sie zadnych opoznien.

Czy testowales tridef 3d ? Jak to wyglada, czy efekt jest choc zblizony do produkcji dedykowanych do VR ?



Przypomnialo mi sie jeszcze, ze jest OSVR, wyglada tez ciekawie i cena duzo nizsza niz Vive czy Rift’a. Tylko nie wiem do konca jak on dziala. Na jakiej zasadzie jest Head Tracking itd.



Pozdrawiam

Pawel

W skrocie nie chce sie rozpisywac nie wiadomo jak odczucia sa na prawde pozytywne, brak lagow opoznien wszystkie gry odpalane na wysokich detalach na ustawieniach w telefonie QHD czyli najwyzszej rozdzielczosci telefonu, Tridefa nie testowalem wiec sie nie wypowiem nie bawilem sie w to ale na razie wiecej gralem tylko w ETS 2 i Warthunder w tym pierwszym jest mega naprawde tymbardziej ze odpalam gre w trybie openVR wprost ze steama a warthunder to samo jako VR w launcherze opcja wlaczona i lecim :smiley: Wiele od komputera zalezy jak to bedzie dzialac no i od dysku aby przesyl danych byl staly bez wiekszych przerw, mam zamiar kupic SSD wiec moze bedzie nawet lepiej who knows, przekonamy sie, popatrz sobie jest NOLO VR jest to system sledzenia ruchu postaci taki jaki masz w HTC dodatkowo do tego pady podobne jak w HTC za 100 $ czyli 400 zl podsumowujac majac zestaw Telefon(1000z)+Google(do 400zl)+Vridge(60-80 zl)+NOLO VR(400zl)= niecale 2000zl nie zle VR z mozliwoscia gry we wszystkie gry na steamie bez problemu :slight_smile:

No brzmi to pozytywnie. W weekend bede dzialal. Wczoraj o 2 w nocy, odpalalem jeszcze Vridge przez wifi ale po odpaleniu gierki ze steam, mialem zielona kaszane na ekranie. Cos musialem pochrzanic ale nie chcialo juz mi sie bawic. Czy Vridge chodzi tez przez USB ? Jak testowalem Trinusa, to przez wifi mialem okolo 20 FPS, a przez USB prawie 60. No nic, opisze swoje wrazenia, jak poskladam do kupy. Mam porownanie do PSVR, to bede mogl w miare obiektywnie napisac.



Pozdrawiam

Pawel

Wlasnie zapomnialem napisac przez WIFI gdize mam 5Ghz i przez trinusa i Vridge dziala ogolnie do niczego myslalem ze sie zawiodlem juz na VR cardboardowym totalnie ale podlaczylem kablem poustawialem w windowskie ustawienia sieci bo nie mialem internetu po podlaczeniu kabla ale mniejsza i wszystko dziala swietnie mniej niz 60 fps jeszcze nie mialem :wink: w Vridge jest wersja trial jak w trinusie wiec mozna testowac po 10 min do woli, jak bedziesz mial juz jakies wrazenia z cardboarda to daj znac czy jest to porownywalne z PS VR :slight_smile:

Rowniez mam 5 Ghz ale jakis mizerny zasieg przy tej czestotliwosci. Tak, dam znac co do porownania z PSVR, tym bardziej ,ze PSVR ma mniej PPI niz, moj telefon, no ale to nie wszystko.



[size=85][color=green]Dodano po 4 godzinach 22 minutach 50 sekundach:[/size]

Bylem przed chwila w Media i mieli blizniacze okulary dla BoboVR Z4. Identycznie wygladaly. Nie wiem, czy dobrze ustawilem bo wiadomo, jak to w sklepie ale troche zawiodl mnie FOV. Ostrosc i jakosc obrazu ok ale male pole widzenia. Nie ruszalem soczewkami na boki, moze to przez to. No nic, jutro powinny przyjsc moje.



Pozdrawiam

Pawel



[size=85][color=green]Dodano po 35 minutach 18 sekundach:[/size]

Teraz zwrocilem uwage, ze te co byly w Media, bardziej przypominaly pierwsza wersje Z4 Bobo bo mialy strasznie gruba ta gabke. Te ktore zamowilem, na zdjeciu maja duzo ciensza z otworami do odpowietrzania. Mam nadzieje ,ze wlasnie takie dostane.



Pawel

Ja mam soczewki na maksa na boki i ekran oddalony tez na maksimum i to najlepiej wyglada jak dla mnie FOV jest dobry, nie mam porownania dla ps vr czy htc wiec kurcze szkoda ze nie moge jakos obiektywniej na to spojrzec :stuck_out_tongue: ale jako taka alternatywa jest ok moze za pol roku htc bedzie za 2 tysiace(zart) :wink:

Witam,



wlasnie doszly moje bobo vr. Jeszcze dzis bede podlaczal pod kompa i testowal trinusa ale ogolnie nie jest zle, chociaz przy moim telefonie 5,2", pole widzenia jest jednak mniejsze niz w PSVR. Szczegolnie u gory widze ramke. Do tego, nie rozumiem kompletnie, dlaczego, ta przednia klapka jest przezroczysta. Moj telefon nie zaslania w calosci tych otworow, gdzie sa soczewki i wpada swiatlo od gory. Tak, jak czytalem, otwor na nos jest maly i niewygodny. Te mocowanie na paskach, to wogole jakas paranoja jest ale prawie wszyscy stosuja ten sposob. Plastikowa korona PSVR, to naprawde super sprawa i mimo, ze nie jest lekka, to jakos ciezar rozklada sie na calej glowie i nie ciagnie do przodu. Mam nadzieje, ze Chinczycy wpadna na pomysl, skopiowania tego mocowania :slight_smile: Podziele sie pozniej, jak to dziala z PC bo glownie o to mi chodzi. Grafika z gierek na telefon, nie nadaje sie do VR.



Pozdrawiam

Pawel