PlayStation VR - Dyskusja Ogólna

Zapraszam Was do pierwszej ogólnej dyskusji o PS VR. Podzielcie się swoim zdaniem co sądzicie o VR na konsolach, może ktoś z Was (jak np. ja :stuck_out_tongue:) miał już możliwość zagrać w gry na goglach psvr i chciałby wymienić się spostrzeżeniami z innymi użytkownikami?

Z tego co wiem VR jest świetne pod względem jakość/cena i są już parę gier AAA typu Batman: Arkham VR. Minus to na pewno tracking, bo nie oszukujmy się dwie świecące kulki + kamera =/= tracking na podczerwień w Vive, ale wróżę sukces, jeśli sony będzie je wspierało(A przypomnę, że sony lubi porzucać swoje produkty, np PS Vita, EyeToy itp.)

Grałem trochę na psvr i nie było problemu z trackingiem głowy w 360° w wyznaczonym obszarze. Nie pomyślałem niestety i nie wziąłem ani razu move’a za plecy by sprawdzić jak te się sprawują. O dziwo jako plus można tutaj uznać zamkniętość platformy jako plus

Grałam w parę gier na PSVR. Powaliła mnie drużynowa rozgrywka w RIGs, coś czuję, że ma to szansę stać się takim drugim Quake’iem w pryszłości. Interesująca i dopracowana wydała się wersja demo gry Robinson.

Patrząć też na to, że Sony stworzyło kontroler imitujący Karabin do gry oraz na zainteresowanie graczy światem VR, myślę, że PS przez najbliższe kilka lat będzie inwestować w rozwój konsoli PSVR i wszelkich gadżetów z nią związanych,

Zastanawia mnie, czy zaraz nie wymyślą sobie PS5 (pi es fajv) bo stwierdzą, że jednak za słabe jest PS4, a wszystkie gry z Neo muszą działać na zwykłej ;p


Ty tak na serio ? Za niecały miesiąc bo już 10 listopada ma premierę PS4 pro czyli konsola o wydajności dwukrotnie wyższej od standardowego PS4. Jestem niemal pewny że będzie to zapchajdziura na kolejne 3-8 lat.

więcej info: http://www.eurogamer.pl/articles/2016-09-08-ps4-pro-specyfikacja-wyglad-i-najwazniejsze-informacje

A propos:

Ma wyjść Xbox Scorpio z portem na gogle VR… 99% prawdopodobieństwa, że będzie to port przygotowany na OCULUSa.

(tak piszczy świat Gamedev’u) :slight_smile:.



Jednak Sony postarało sięi wypuściło ciekawe gry na VR, myślę, że spokojnie można spędzać godziny na virtualnej zabawie :wink:

Z grami na Oculus’a jest gorzej, póki co jest ich niewiele, i często są bardzo drogie ja na czas ich trwania i poziom trudności gry.

Wirtualna rzeczywistość do działania potrzebuje sporej mocy obliczeniowej, i tu podzielę się z wami tym co udało mi się znaleźć na youtube. Merytorycznie przygotowany materiał polecam.



[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=9090TFb0OJk[/bbvideo]

Mialem przez 5 dni PSVR ale niestety bez Move, tylko ze zwyklym kontrolerem. Wrazenia rewelacyjne. Widac, ze przydalaby sie wieksza rozdzielczosc i wygladzanie krawedzi ale gdy czlowiek zaczyna grac, to zapomina o tym. Demko Resident Evil 7, rewelacja i za pierwszym razem, robi super wrazenie. Driveclub, jezeli chodzi o wnetrze auta, wyglada super ale mnie osobiscie momentalnie brala choroba lokomocyjna. Z naszej czworki, tylko mnie ,wiec zalezy to od indywidualnych predyspozycji. Pierwszy raz mialem stycznosc z VR w latach 90 ale wtedy byla to meczarnia dla oczu i glowy. Komputery byly za slabe i wogole. Wydaje mi sie, ze jest to krok do przodu i mocno sie rozwinie ta technologia. Przyjmie sie to prawie na 100%, nie tak jak Kinect, czy tego typu wynalazki. Dla mnie osobiscie, wystarczy sam obraz i tracking glowy. Poruszanie sie, zwyklym kontrolerem. Nie wyobrazam sobie, przesiasc sie teraz na Move ,czy inne tego typu kontrolery w grach typu Call of Duty itp. Moze w jakims RPG, predzej. Ogolnie bardzo jestem ciekaw, co w tym roku wymysli Microsoft i ile to bedzie kosztowac. Sony jest o duzy krok do przodu. Odnosnie konsol, to ciekawe, czy jakos delikatnie beda przymuszali do kupowania PS4 pro bo moc obliczeniowa jest znacznie wieksza, a to przydaloby sie w przypadku VR. Ja mialem do dyspozycji zwykle PS4 i chlodzenie chodzilo caly czas na max. Konsolka miala co robic :slight_smile:



Pozdrawiam

Testowałem PSVR ostatnio u kumpla i muszę powiedzieć, że działa to rewelacyjne - całkowicie inne wrażenia z gry. Wiadome, że ta technologia potrzebuje jeszcze trochę czasu na dopracowanie jej w 100%. Myślę, że za kilka lat takie zwykłe granie zostanie zastąpione przez full VR equipment :slight_smile:

Witam, Czy jeśli będę grał standardowo w gry (telewizor) to za każdym razem muszę przepinać kable?

Pozdrawiam

nie. Granie w zwykłe gry działa normalnie przy wyłączonym VR, żadne przepinanie kabli nie jest konieczne.



[size=85][color=green]Dodano po 2 minutach 21 sekundach:[/size]

moje spostrzeżenie z grania w PSVR szeroko omawiam tutaj <LINK_TEXT text=“https://solaris7.pl/2018/01/29/rzut-oki … tation-vr/”>https://solaris7.pl/2018/01/29/rzut-okiem-na-playstation-vr/</LINK_TEXT>



W skrócie w chwili obecnej technologia dobrze sprawdza się w tytułach gdzie ważna jest interakcja z przedmiotami jak gry przygodowe, przy grach akcji istotny jest użyty sposób sterowania (i poziom trudności). W strategiach jak vr Dino Frontier ku mojego ogromnemu zawodowi sterowanie nadal jest toporne, z tego powodu nie wróże tym rodzajom pozycji świetlanej przyszłości w wirtualnej rzeczywistości – myszka wciąż jest w tych pozycjach o kilka klas lepsza. Dynamiczne tytuły sieciowe jak Starblood Arena czy RIGS na chwilę obecną bardziej frustrują niż cieszą głównie z uwagi na kwestie sterowania i dynamiczna walkę z kilkoma przeciwnikami atakującymi z różnych stron.



Wirtualną rzeczywistość na pewno warto poznać, sprawdzić na własnej skórze ile frajdy daje własnoręczne strzelanie czy wymiana magazynka jednak przed decyzją proponuje sprawdzić ile gier vr będzie potencjalnie dla Was interesujących (oraz zastosowany w nich typ sterowania).



Dodatkowo uważam iż problemy ze błędnikiem są wyolbrzymiane i skutecznie hamują rozwój technologii powodują powstawanie zbyt wielu nudnych i słabych pozycji o ograniczonym sterowaniu.