[Poradnik] Przygotowanie środowiska Unity pod VR

Dział dla osób tworzących w środowisku VR
Awatar użytkownika
szirek
Użytkownik
8
Posty: 29
Rejestracja: ndz 17 sty 2016, 12:03
    unknown unknown

[Poradnik] Przygotowanie środowiska Unity pod VR

Post autor: szirek » wt 19 sty 2016, 13:30

Cześć! Dzisiaj zajmiemy się programem Unity 3D i przygotowaniem jego pod tworzenie aplikacji dla naszego Cardboard.

Potrzebne rzeczy:
  • Unity w wersji >5 - silnik gier 3D lub 2D
  • Wiedza o programowaniu w Unity
  • Internet
  • Czas
Android SDK to program, który jest wymagany do zrobienia Buildu pod Androida.

Zacznijmy może od początku, od stworzenia nowego projektu 3D nazwijcie go jak chcecie, mam nadzieję, że z instalacją Unity sobie poradzicie.

Obrazek

Ścieżkę wybierzcie np. w Moich dokumentach, na pulpicie, ale w innym folderze niż tym, który zaraz stworzymy. Następnie stwórzmy nowy folder, najlepiej na pulpicie. W nim stwórzmy kolejny folder ja go nazwałem SDK. W nim umieścimy sobie następujące pliki:
Wyjaśnijmy sobie co pobieramy, pierwszym plikiem czyli SDK Cardboarda dla Unity jest po prostu obszar roboczy. Następny plik to nic innego niż demo, na początku otwórzmy plik wchodząc w zakładkę Assets > Import Package > Custom Package. Wyszukajmy plik CardboardSDKForUnity. Kliknijmy na niego dwukrotnie, teraz pojawi się nam takie okno:

Obrazek

Kliknijmy Import.

Po załadowaniu możemy importować drugi pobrany plik, powtarzając tą samą czynność. Następnie w edytorze, otwórzmy folder Cardboard

Obrazek

Następnie folder DemoScene, a w nim klikamy dwukrotnie na ikonkę Unity, podpisaną jako DemoScene. Zakładka Game powinna wyglądać tak:

Obrazek

I powinien się wydawać taki głos, podobny do takiego jaki wydawał droid BB-8 w Gwiezdnych Wojnach.

Pozostało nam tylko skompilować grę. Do tego jest potrzebny Android SDK, do którego link dodałem kilka linijek wcześniej. Wejdźmy w linijkę File > Build Settings.

Obrazek

Wybieramy Android i klikamy Player Settings, w którym jako Company Name dajemy nazwę naszej firmy, jako Product Name dajemy nazwę naszej gry. W linijce Bundle Identifier

Obrazek

Uzupełniamy w taki sposób:

com.Company.ProductName

com. < Tutaj zostawiamy

Company - podajemy nazwę, którą uzupełniliśmy w CompanyName, jeśli nasza nazwa ma spacje usuwamy ją i następny człon tej nazwy rozpoczynamy od dużej litery czyli z Jestem tutaj na JestemTutaj.

ProductName - analogicznie do Company, z tym że dajemy nazwę z "ProductName", a wytyczne zachowujemy.

W zakładce Resolution and Presentation zaznaczamy tylko Landscape Left.

Kliknijmy w kwadracik oznaczony Default Icon i wybierzmy jakąś gotową grafikę lub ją zaimportujmy do Unity przeciągając jakąś grafikę do Folderu Cardboard w programie. Program powinien ją automatycznie znaleźć. Możemy kliknąć Build. Tam podajemy ścieżkę zapisu, ja wybrałem ten nasz stworzony folder, czekamy aż wszystko nam się załaduje. Ostatecznie plik apk wrzucamy na telefon, a potem go instalujemy.

Dziękuję za przeczytanie.

Zabrania się publikowania fragmentów lub całości poradnika oraz kopiowania na inne strony bez zgody autora.

Przeniesiono z Dla Developerów do Poradniki dnia wt 19 sty 2016, 15:51 przez Remlas

Przeniesiono z Poradniki do Dla Developerów dnia wt 19 sty 2016, 15:51 przez Remlas

Awatar użytkownika
Tal92
Użytkownik
6
Posty: 17
Rejestracja: pn 26 wrz 2016, 14:58
Gogle VR: DreamzVR
Telefon: ASUS Zenfone2
    Windows 10 Chrome
Płeć:

Przygotowanie środowiska Unity pod gogle Oculus Rift

Post autor: Tal92 » śr 26 paź 2016, 20:49

I. Konwersja gry w Unity pod grę VR dla gogli Oculus:

1. Wejść na:
https://developer3.oculus.com/downloads/

Obrazek

i ściągnąć odpowiednie dla parametrów swojego sprzętu oprogramowanie Oculus SDK,a następnie rozpakować je i uruchomić. Jeśli będziemy mieć podłączone gogle do komputera powinien pokazać się ekran:

Obrazek


2. Następnie wejść w File >> Build Settings (ustawienia projektu):

Obrazek

wybrać platformę PC, MAC & Linux Standalone, następnie przejść do ustawień Player Settings i w Inspektorze w sekcji Other Setting zaznaczyć Virtual Reality Supported

Obrazek

Obrazek

3. Teraz możesz upewnić się, że gogle Oculus Rift są podłączone i rozpocząć testowanie gry w VR ;)


II. Rozpoczęcie tworzenia gry w Unity pod Oculus'a:
1. Wejść na:
https://developer3.oculus.com/downloads ... r_Unity_5/

Obrazek

i pobrać Oculus Utilities for Unity 5, po czym rozpakować plik i uruchomić aplikację.
Voilà, mamy środowisko gotowe do pisania aplikacji VR uruchamianej w goglach Oculus Rift :).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości