[Poradnik] Jak rozpocząć pracę z tworzeniem aplikacji VR?

Cześć. Chciałbym zacząć od rzeczy, na które trzeba się przygotować zaczynając tworzenie aplikacji w ogóle, chodzi mi głównie o to, że program Android Studio lubi czasami coś odwalić, czasami się wysypie*[sup]1[/sup], jednak mimo tego, że czasami ma takie potocznie ujmując “jazdy” jest najlepszym i najpopularniejszym środowiskiem dla początkującego developera jak i developera aplikacji w ogóle. Do pracy w każdym programie potrzebna jest społeczność, która się na tym zna i której można zawsze czegoś spytać, ogólnie tworzenie aplikacji pod VR jest inne niż normalnych z normalnych przyczyn. (jeśli są nie normalne to najpopularniejsze aplikacje to aplikacje 2D, a jak jest coś 3D to jest to grą tworzoną np. w Unity). Dla pytań co do programu polecam te strony:

[list]

  • http://forum.android.com.pl - ogólnie dla programistów aplikacji android
  • [/list]
    [list]
  • http://stackoverflow.com/ - dla programistów, wiele pytań co do programowania w Android Studio
  • [/list]
    [list]
  • https://developers.google.com/cardboard/ - dokumentacja Cardboarda, przykład którym dziś się będziemy zajmować
  • [/list]

    wysypie[sup]1[/sup] - chodzi mi o to, że program coś odwali, w sensie się samoczynnie wyłączy lub z błędu użytkownika.



    Myślę, że instalację programu sobie pominiemy, istnieje wiele programów dotyczących tego zabiegu, odsyłam:



    <LINK_TEXT text=“https://www.youtube.com/results?search_ … oid+studio”>https://www.youtube.com/results?search_query=instalacja+android+studio</LINK_TEXT>



    Po odpaleniu programu, utworzeniu nowego projektu z Empty Activity jako activity_main możemy zacząć. (chociaż można to zrobić całkiem inną drogą, nie u wszystkich to działa bo jak ktoś się już próbował bawić w tym programie to może się nie pojawić takie okienko, śmieszne sprawy hehehuhu)



    Tworzymy konto na GitHubie, z którego będziemy pobierali “obszar roboczy” dla tworzenia aplikacji VR. Pobieramy również GitHub For Desktop gdzie się logujemy. W Android Studio w zakładce VCS wybieramy Checkout from Version Control > GitHub









    Tutaj podajemy swoje dane logowania konta z GitHub.







    Tutaj tworzymy konto Master, ja podałem te same hasło co z GitHuba, nie wiem co się stanie jak się poda inne, raczej nic.







    To okienko powinno tak wyglądać, w linijkę Git Repository URL wklejamy ten link: https://github.com/googlesamples/cardboard-java.git



    W linijkę Parent Directory wklejamy ścieżkę gdzie się ma to zapisać, tworzymy folder na pulpicie, a w nim jeszcze 1 folder, a jego ścieżkę wklejamy do tej linijki.



    Możemy wyłączyć program.



    Włączamy program ponownie:



    Pojawi się nam:







    I wybieramy ten nasz ostatni projekt, potem Import Project (Eclipse ADT, Gradle, etc.) szukamy folderu, w którym pobrało nam się to środowisko (ta sama ścieżka, którą podawaliśmy, potem folder cardboard-java) i wybieramy build.gradle Klikamy OK. Czekamy aż program się włączy.



    Jeśli chcemy przetestować aplikację na telefonie, podłączamy go kablem USB, odpalamy w nim Debugowanie USB, potem w programie klikamy Run, potem jeszcze raz Run w zakładce, wyskoczy nam ADB a tam lista z nazwą naszego telefonu, zatwierdzamy, na telefonie wyskoczy prośba o zezwolenie na użycie debugowania usb, czekamy na pulpicie telefonu, gdzieś w menu pojawi się ta aplikacja, którą odpalamy albo odpali się samoczynnie. Testujemy.



    Jeśli jest błąd proszę mnie o tym powiadomić, dziękuję za dotrwanie do tego momentu. Jeśli będziecie mieli problemy z programem piszcie tutaj, ja chętnie odpowiem.



    Przygotowanie programu jest czasochłonne, zobaczcie ile mógł poświęcić na to twórca Trinus VR, myślę, że na jego pracę będziecie patrzeć pod innym kątem i kupimy jego program :slight_smile:



    Zabrania się publikowania fragmentów lub całości poradnika i jego kopiowania na inne strony bez zgody autora.

    Zaakceptowane i przypięte :slight_smile: Dzięki za wkład!

    Mamy nadzieję, że będziesz tutaj jedną z głównych osób rozwijających tematykę tworzenia pod VR :slight_smile:

    Dzięki za przypięcie, myślę że będzie tutaj więcej użytkowników. Może się zdarzyć, że wywali Wam jakieś błędy z Checkout from Version Control coś o git.exe lub Wam nie wyświetli okienka Welcome, ale na to jest rozwiązanie na stackoverflow, a jeśli nie znajdziecie lub nie rozwiążecie to proszę pisać, chętnie pomogę.

    Cześć,

    W ramach 3City VR i z okazji Codeweek zrobiliśmy wykład jak zacząć z VR.

    Oczywiście bardzo Polecam:

    https://www.youtube.com/watch?v=aKNlVQddoXs

    Jeżeli masz dobry pomysł na taką aplikację możesz go przetestować w firmie CIACH robią oni testy aplikacji testy rynkowe. NIezależnie od tego czy to aplikacja internetowa, na androida czy iOS. Koszty takich badań to mały ułamek kosztów aplikacji więc przy kiepskim pomyśle pomoze dużó zaoszczędzić.



    //Ładna reklama,

    //Warn +1

    //Remlas

    Hej,



    Czy ktoś mi może wytłumaczyć jakie należy mieć kompetencje językowe/programowe, aby zrobić aplikację na VR (htc lub oculus) ?

    Ale niekoniecznie grę. Nie znalazłam takich konkretów w necie.



    Czy to jest kwestia języka programowania czy bardziej narzędzi do robienia aplikacji do VR?

    I czy zrobiona apka na htc może działać także na oculus czy inny sprzęt, czy trzeba ją jakoś dopasowywać ?



    I oczywiście naprowadźcie mnie proszę, jeśli moje pytania są nieprecyzyjne.



    Dzięki!

    Dorota