Jakie odświeżanie mają ekrany telefonów?

Witam,

wszyscy pisza o rodzielczosciach, gestosci pixeli itd. Nigdzie nie znalazlem jednak informacji, jakie odswiezanie ekranu maja poszczegolne telefony ? Przy telefonie, trzymanym kilka cm. przed oczami, ma to raczej spore znaczenie dla komfortu i zmeczenia wzroku. Sa wogole jakies badania, jak VR wplywa na oczy ?



Pozdrawiam

Pawel

Z tego co mi sie wydaje chyba wszystkie telefony maja odswierzanie 60 Hz ale pewnosci nie mam niech ktos sie inny wypowie, a odnosnie zmeczenia oczu i komfortu wiele zalezy od googli i telefonu, mnie osobiscie nie mecza oczy moze dlatego ze pracuje przy komputerze po 12 godzin wiec jestem raczej przyzwyczajonoy do dlugiego “naswietlania” tak to nazwijmy :wink:

No wlasnie, nigdzie nie widze informacji o czestotliwosci dla telefonow. Ja tez spedzam mase czasu przy monitorze, a za malolata, siedzialo sie z nosem przy TV crt na C64 albo Amidze i jakos zyje. No tutaj jednak jest nieco blizej.

Poziom natezenie da sie ustawic w telefonie wiec tutaj nie jest tak zle jak za bardzo swieci to obnizamy i z glowy :wink: mnie osobiscie nic nie przeszkadza dziala ladnie :wink:

Z tego co wiem póki co nie ma telefonu co ma odświeżanie większe niż 60hz.

Odświeżanie ekranu zależy od technologii, w której został wykonany. Wydaje mi się, że AMOLEDy mają lepsze odświeżanie niż IPSy ale to musi być obsłużone przez system. Siódma odsłona Androida ma zintegrowany tryb VR gdzie odświeżanie jest podbijane do 90Hz. I jeśli się nie mylę to właśnie dlatego daydream-ready są tylko smartfony z ekranami AMOLED

7 odslona androida bedzie wychodzic na starsze telefony wiec takze odswiezanie bedzie wieksze ma sie rozumiec z tego co czytalem moj telefon jest w trakcie testow przez Lenovo aby upgradowac androida z 6.0 do 7.1 wiec dzieki za info gdyby nie ty nie szukal bym nawet nic o tym :smiley:

Obecnie telefony mają ekrany działające w 60Hz.

Tryb VR w androidzie, o którym wspomniano, ma podbijać do 75Hz.

AAAron nie ma za co :wink: i bardzo możliwe że faktycznie będzie 75Hz a ja się pomyliłem :stuck_out_tongue:

Nikt nie jest nieomylny :wink: 60 Hz a 75 Hz to zawsze rownica i mniej oczy sie mecza :smiley: moj telefon ma miec udostepnionego androida 7.0 jakos na poczatku tego roku i juz nie moge sie doczekac :3

Dobrze piszesz :wink:



PS: Teraz zaciekawiłem się czy moto X style będzie miał Nougata :smiley:

No z tego co czytalem to ma miec jakos w przeciagu paru tygodni wiec bedzie zaje***** :smiley:

Sam bym tego lepiej nie ujął :smiley:

Hm, to teraz pytanie jak będzie miała się motka Style do Force. W Force jest oled, pytanie dotyczy szybkiego ruchu głową przy 360. Jak to będzie sie miało dla większego odświeżania przy tych dwóch rożnych ekranach?

Nie jestem pewien. Skoro AMOLEDy mają ponoć lepsze odświeżanie a AMOLED to zmodyfikowany OLED to teoretycznie powinno być lepiej. Ale teoria teorią a praktyka praktyką. Kiedyś w technikum eksperymentowaliśmy trochę i machaliśmy szybko AMOLEDem i IPSem i AMOLED strasznie “rwał” obraz, nie wiem jak to opisać, jak ktoś ma możliwość to może sprawdzić machając szybko na krótkim dystansie i patrząc najlepiej w róg ekranu. Przy AMOLEDzie widać, że obraz jakby zostaje w miejscu a następna klatka jest obok a przy IPSie widać wszystko płynnie. Wiem, że trochę się rozpisałem ale ciężko mi to wytłumaczyć :stuck_out_tongue:

To o czym mówisz to czas reakcji. Teraz wyszedł telefon Razera z ekranem 120Hz, ale oczywiście nie ma go w polskiej dystrybucji :stuck_out_tongue:



[size=85][color=green]Dodano po 1 minucie :[/size]

Przy najnowszych AMOLEDach nie ma już tego problemu, mam też na oko wrażenie jakby telefon podbijał odświeżanie będąc wkładanym do GearVR, ale nie ma nigdzie nic o tym napisane, a ja nie mam jak tego w praktyce sprawdzić.

Telefon w GearVR ma chyba aż 90hz, kiedyś czytałem. OLEDy mają niższy czas reakcji i lepsze kolory kosztem płynności obrau. Czym nowszy OLED tym lepsza płynność. Nie ma znaczenie czy będzie to OLED czy POLED czy AMOLED :wink:

Ja natomiast natknąłem się, że Gear vr nie ma jednak tych 90, ale ma za to “low persistence mode”, więc mamy mniejsze (a w zasadzie prawie brak) smużenia. Podeprę to argumentem, że Gear vr (przynajmniej w unity) daje możliwość renderować maksymalnie 60 fps (Nie wiem jak ma się to w innych silnikach) i było to poparte ograniczeniami sprzętowymi. Tak czy owak obraz jest bardzo przyjemny i nie męczy aż tak.

Mimo, że nie mam żadnych gogli vr, to postanowiłem pobrać aplikację daydream by zobaczyć jak to będzie wyglądać. Po jej uruchomieniu zauwazyłem że ekran w moim axonie 7 zaczął zauważalnie migac. Tak jakby częstotliwośc odświezania była niższa, a nie wyższa. W aplikacji cardboard tak nie ma. Czy to normalne?

Tak. To co widzisz to opisany przeze mnie wyżej low persistence mode.



Przez ekran przechodzą jakby czarne pasy, które mają za zadanie zmniejszenie smużenia ekranu.