Dirt3 cardboard headtracking

Programy dostosowane do Wirtualnej Rzeczywistości
michał.michałowski
Nowy użytkownik
1
Posty: 2
Rejestracja: sob 04 lut 2017, 18:40
    Windows 8.1 Chrome

Dirt3 cardboard headtracking

Post autor: michał.michałowski » sob 04 lut 2017, 18:50

Witam chciałem zagrać w Dirt3 przez trinus i pytanie czy ktoś kiedyś ustawiał śledzenie ruchów głowy. Zmieniłem śledzenie głowy na track ir i nie pomogło.

Awatar użytkownika
b00t
Użytkownik
13
Posty: 81
Rejestracja: pt 21 paź 2016, 21:19
Gogle VR: DreamZ 1.0
Telefon: SGS4
    Linux Chrome
Płeć:

Re: Dirt3 cardboard headtracking

Post autor: b00t » śr 08 lut 2017, 11:24

Ja ustawiałem i poza problemami z żyroskopem w telefonie nawet działało. Teraz nie mam dużo czasu ale postaram się opisać co i jak najszybciej jak dam radę ;)

michał.michałowski
Nowy użytkownik
1
Posty: 2
Rejestracja: sob 04 lut 2017, 18:40
    Windows 8.1 Chrome

Re: Dirt3 cardboard headtracking

Post autor: michał.michałowski » wt 14 lut 2017, 13:12

Dzieki wielkie jak coś moge podesłać screeny z moich ustawień.

Awatar użytkownika
b00t
Użytkownik
13
Posty: 81
Rejestracja: pt 21 paź 2016, 21:19
Gogle VR: DreamZ 1.0
Telefon: SGS4
    Windows 10 Firefox
Płeć:

Re: Dirt3 cardboard headtracking

Post autor: b00t » wt 14 lut 2017, 20:47

Sorki, że trwało to prawie tydzień, ale teraz dopiero usiadłem, żeby to przejrzeć. Z tego, co widzę mam w trinusie ustawiony tryb sensora na "FTNoIR/OT Redirect" a port sensora jako 5555. Potem ustawiłem opentrack'a w input na "UDP sender" z portem 5556 a output dałem "freetrack 2.0 Enhanced" a w ustawieniach interface ustawiłem na both. Ważne jeszcze, że musiałem odinstalować sterowniki takich trackerów jak freetrack czy trackIR bo dla gry były wyżej w hierarchii od opentrack'a. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pisz ;)

Awatar użytkownika
tomasz.adamczyk
Użytkownik
2
Posty: 3
Rejestracja: pt 17 lut 2017, 20:41
    Windows 7 Firefox

Re: Dirt3 cardboard headtracking

Post autor: tomasz.adamczyk » pt 17 lut 2017, 21:43

mam pytanie, byc moze bardzo noobowe :P
Mam dreamzy 2.0 i xiaomi redmi note 3.
Jednak w zaden sposob nie moglem wymusic obracania glowy w pojezdzie z pomoca zyroskopu z trinusem VR. Czy z uzyciem samego telefonu jest to w ogole mozliwe?

Awatar użytkownika
b00t
Użytkownik
13
Posty: 81
Rejestracja: pt 21 paź 2016, 21:19
Gogle VR: DreamZ 1.0
Telefon: SGS4
    Linux Chrome
Płeć:

Re: Dirt3 cardboard headtracking

Post autor: b00t » ndz 19 lut 2017, 00:36

Na mgsm mówią, że telefon ma żyroskop ale z mgsm nigdy nic nie wiadomo. Najlepiej pobierz ze sklepu play aplikację do testowania sensorów (ja używam sensors multitool) i sprawdź co będzie (albo nie będzie) w zakładce gyroscope. Jeśli wykres będzie się zmieniał podczas ruszania telefonem to będziemy się dalej zastanawiać ;)

Awatar użytkownika
tomasz.adamczyk
Użytkownik
2
Posty: 3
Rejestracja: pt 17 lut 2017, 20:41
    Windows 7 Firefox

Re: Dirt3 cardboard headtracking

Post autor: tomasz.adamczyk » ndz 19 lut 2017, 18:07

Ma zyroskop i apki cardboard dzialaja slicznie. Na dreamzach 2.0 wszystko wyglada bajecznie.
Tylko nie bardzo rozumiem, jak mam uruchomic head tracking w trinusie. A nie bardzo moge znalezc jakiegos tuta. Nie chce tutaj oftopowac, ale czy trinus sam w sobie obsluguje head tracking czy to trzeba zrobic jakos z poza tego programu?

Awatar użytkownika
b00t
Użytkownik
13
Posty: 81
Rejestracja: pt 21 paź 2016, 21:19
Gogle VR: DreamZ 1.0
Telefon: SGS4
    Linux Chrome
Płeć:

Re: Dirt3 cardboard headtracking

Post autor: b00t » pn 20 lut 2017, 01:22

Jak dla mnie to nie jakoś straszny offtop :D Obsługuje mapowanie myszy na pewno, jakieś opcje trackingu też tam widziałem ale my powinniśmy użyć przekierowania o którym pisałem. A czy kiedy odpalisz trinusa i opentracka to ośmiornica się rusza? Bo chyba zapomniałem dodać, że w opentracku też musisz wystartować :P

Awatar użytkownika
tomasz.adamczyk
Użytkownik
2
Posty: 3
Rejestracja: pt 17 lut 2017, 20:41
    Windows 7 Firefox

Re: Dirt3 cardboard headtracking

Post autor: tomasz.adamczyk » wt 21 lut 2017, 23:04

Zalapalem o co chodzi z opentrackiem itp.
Ok. Opanowalem to, przesylam z telefonu dane z zyroskopu. Napotkalem kolejne 2 problemy :D
1. kiedy patrze gora - dol, albo obracam glowa, wszystko sie zgadza, ale kiedy patrze w lewo, albo w prawo, kamera jedzie w ta strone, ale ucieka w dol, strasznie to irytuje.
2. LAG! probowalem streamowac przez Nvidie (moonlight), probowalem bezposrednio z trinusa. Jest minimum pol sekundy laga. To w zasadzie uniemozliwia gre :/. Z 2 strony calosc idzie po kablu, poza streamem nvidii, bo moonlight wykrywa kompa tylko i wylacznie po wifi. Co powinienem zrobic? :D

Awatar użytkownika
b00t
Użytkownik
13
Posty: 81
Rejestracja: pt 21 paź 2016, 21:19
Gogle VR: DreamZ 1.0
Telefon: SGS4
    Linux Chrome
Płeć:

Re: Dirt3 cardboard headtracking

Post autor: b00t » pt 24 lut 2017, 09:13

1. To pewnie wina samego żyroskopu w telefonie i ciężko będzie to naprawić
2. Spróbuj zmniejszyć jakość w trinusie

Jaki masz telefon?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości