[Free][Android] Power/Lift VR

Programy dostosowane do Wirtualnej Rzeczywistości
Awatar użytkownika
Akinaro
Użytkownik
5
Posty: 11
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 17:41
Gogle VR: Homido
Telefon: Xperia Z3
    Windows 8.1 Chrome

[Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Akinaro » pn 31 paź 2016, 17:53

Obrazek

___________________________________________________
Witam!
Chciałbym zaprezentować wam projekt gry "Power / Lift"

Jest to gra wirtualnej rzeczywistości na platformę Android, gdzie głównym zadaniem gracza jest... zainstalowanie bezpieczników na każdej mapie i wydostanie się z poziomu odnajdując ostatnią platformę która zabierze gracza do kolejnego poziomu. A to wszystko w ciemnej atmosferze przypominającej kolejną opuszczoną fabrykę,  klimat który przecież tak każdy lubi!


Z pomocą mojego przyjaciela, Riccardo Di Meo, twórcy aplikacji "VR Theater for Cardboard", udało nam się stworzyć pierwszą publiczną wersję, która potrzebuje trochę testów i waszych opinii!
_________________________________

https://youtu.be/6p3cmGZJyNA

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

___________________________ Gra jest całkowicie bezpłatna i bez żadnych reklam, tworzona w naszym wolnym czasie używając ograniczonych środków, więc jakakolwiek opinia i sugestia dotycząca każdego aspektu gry, będzie mile widziana! ___________________________
Wymagania:
-"Power/Lift" wymaga gogli wirtualnej rzeczywistości(Homido, Cardboard, GearVR itp)
-Kontroler, jakikolwiek posiadający przyciski ruchu i przyciski x/y czy a/b, zaczynając od tych małych padów bluetooth kończąc na padach xbox/Playstation
-Telefon Android z ekranem minimum fullHD i procesorem lepszym niż Snapdragon801(lecz na takim sprzęcie też można grać)
-Słuchawki


O samej grze:
Prace nad grą rozpoczęły się w Sierpniu, jako jedynie proste demo VR które miało sprawdzić możliwości pracy na silniku Unity, z którego Power/Lift korzysta. Jednak po zebraniu materiałów i podszkoleniu się w korzystaniu z silnika Unity, Gra nabrała nowego wizerunku. W przeciwieństwie do innych tytułów gier VR, które starają się wyglądać cukierkowo i "kanciasto", w grze Power/Lift skupiliśmy się na utrzymaniu bardziej realistycznej atmosfery, mimo limitów jakie gry VR posiadają(gry vr wymagają x2 więcej mocy obliczeniowej niż zwykłe gry). Jednak wraz z waszą pomocą w testach istnieje możliwość zwiększenia jakości, gdyż w tej chwili gra jest wciąż w produkcji i mamy nadzieje w niedługim czasie wypuścić aktualizacje zawierające nie tylko nowe poziomy, ale również opcje graficzne pozwalające zwiększyć jakość grafiki.
Ogólnie jeśli chodzi o samą grę, Power/Lift jest lekką mieszanką gry Portal i Mirror Edge... ale bez tych wszystkich elementów które tak lubimy w tych grach! W grze Power/Lift, mamy dziwaczne mapy wypełnione skrzyniami, rurami i platformami które totalnie nie mają żadnego sensu, a twoją jedyną pracą jest wymiana wszystkich bezpieczników które uruchomią ostatnią platformę która zabierze cię do kolejnego poziomu gdzie będziesz robił znów to samo..... 
Wydaje się proste, ale z powodu użycia zaawansowanych narzędzi do tworzenia poziomów zwanych "ręce na klawiaturze i myszce" w przeciągu zaledwie kilku dni bez żadnego konkretnego plany czy nawet szkiców stworzyliśmy poziomy których ukończenie będzie twoim największym wyzwaniem w życiu!
System realistycznych animacji(chyba 4-6 animacji na każdą mapę) wraz z dźwiękiem tworzonym najdroższymi programami(Audacity) a to wszystko otoczone cieniami niskiej jakości, da ci najlepsze wrażenia VR w twoim życiu!
Na dodatek mamy licznik czasu, więc możesz bić nowe rekordy na każdej mapie! 

Gra jest wciąż w budowie, mamy plan implementacji systemu nagród i globalnego rankingu Google Play, utworzenie nowych poziomów i kilku innych dodatków.
Będziemy bardzo wdzięczni jeśli każda osoba która ściągnie grę Power/Lift, podzieli się z nami informacjami o błędach, sugestiach, i modelu telefonu na jakim grali.


Jak wspominałem Power/Lift jest grą całkowicie darmową tworzoną przez tylko dwie osoby w naszym wolnym czasie. Nie możemy pozwolić sobie na użycie żadnych "bajerów" i już gotowych rozwiązań jak wielu innych developerów, więc musimy wszystko robić sami, wliczając w to testowanie, jednak z powodu ograniczonego dostępu do urządzeń wasza pomoc w testach i udzielaniu opinii była by naprawdę pomocna!
_________________________________________________________
Więcej Informacji
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________________________________________________
Pobierz Power/Lift VR!
Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz 06 lis 2016, 09:06 przez Akinaro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
antimatter
Moderator Globalny
14
Posty: 92
Rejestracja: sob 20 lut 2016, 22:06
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: antimatter » pt 04 lis 2016, 02:21

Zapowiada się ciekawie. Zachęcam do wspierania, bo da to korzyści dla obu stron :)

Btw. popraw obrazki, bo coś nie siadło. Grafiki można uploadować bezpośrednio na forum, pod edytorem masz zakładkę Załączniki (tylko nie szalej z nimi :D jak bedzie dużo to wrzuć do tagów )

Awatar użytkownika
rafael0102
Użytkownik
1
Posty: 1
Rejestracja: sob 05 lis 2016, 18:55
    Windows 10 Chrome

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: rafael0102 » sob 05 lis 2016, 19:02

Musze przyznać że mało kiedy jestem pod takim wrażeniem, zagrałem 2 poziomy i na prawdę bardzo mi się podoba, testowałem na samsungu galaxy s4 mini, więc telefonie bardzo słabym do tego typu gier a grało się na prawdę przyjemnie. Gdy przejdę wszystkie poziomy to napisze coś więcej.

Awatar użytkownika
Akinaro
Użytkownik
5
Posty: 11
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 17:41
Gogle VR: Homido
Telefon: Xperia Z3
    Windows 8.1 Chrome

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Akinaro » ndz 06 lis 2016, 09:03

Dzięki za przetestowanie i opinie!

Strasznie trudno dostać jakiekolwiek opinie dla gry VR na Androida, zwłaszcza jeśli nie ma się zaplecza na rozreklamowanie go(gra darmowa, robiona bez wydania ani grosza). Nie wspominając o tym że to moja pierwsza gra Unity.

By wycisnąć trochę więcej z tego projektu w następnych miesiącach chcemy zmienić trochę wygląd gry, skupić się bardziej na czasie(bardziej jak speedrun niż horror) i zaimplementować globalny ranking. No i najważniejsze dać możliwość grania bez gogli używając tylko ekranu.

Jednak w tej chwili zostałem sam z tym projektem, mój przyjaciel Riccardo ma inne projekty do skończenia, więc te zmiany trochę muszą poczekać, jednak uważam, że i tak w aktualnym stanie gra jest lepsza niż nie jedna podobna gra dostępna w sklepie google ;)


PS. co do grafik, to sprawdzałem na 2 komputerach z rożnymi przeglądarkami i na telefonie(opera/chrome) i obrazki działają... Można wiedzieć które sprawiają problem?

Awatar użytkownika
antimatter
Moderator Globalny
14
Posty: 92
Rejestracja: sob 20 lut 2016, 22:06
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: antimatter » ndz 06 lis 2016, 12:23

Na następny dzień już działały, więc spoko. Akurat myślałem, że poprawiłeś :)

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 758
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: Dreamz 1.0, Weebo, itd...
Telefon: Neo V / S4
    Windows 10 Spartan
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Remlas » ndz 06 lis 2016, 18:34

Taki tutaj ruch, że aż pobiorę. Boli mnie rozmiar, bo mam ograniczony transfer, ale nie wytrzymam, jeśli dziś nie pobiorę i nie zagram. Zobaczymy co tam nakleiłeś Akinaro ;)

EDIT:
Dobra, zagrałem
Pierwszy poziom zajął mi 12 minut, nie wiedziałem co robić (dobra, odejmijmy maks 3 minuty za spowolnienie telefonu przez nagrywanie). Nie wiedziałem jaka jest kontrola postaci, przydałyby się ustawienia do mapowania przycisków. Na moim SteelSeries Free skok miałem pod "trójkątem" a wolałbym pod np. krzyżykiem. Mroczny klimat i pojawiające się dźwięki sprawiają, że mam wrażenie, że gram w horror i się wszędzie dokładnie rozglądam zanim gdzieś skoczę, przejdę itd.
Jak nagle włożyły mi się te bateryjki czy co to tam było :P do gniazd to nie wiedziałem o co chodzi.

Podsumowując: brakuje mi ustawień oraz poziomu 0 z tutorialem mechaniki ;)
Dodam jeszcze, że czuję się strollowany :P a mianowicie: w menu głównym tło kręci się do okoła samo. Ja myślałem przez dobre 2 minuty, że to wina żyroskopu i czekałem, aż się skalibruje, by mieć komfortową rozgrywkę...

Idę zagrać level 2, skoro już wiem o co chodzi.

Dodano po 2 minutach 13 sekundach:
brakuje mi menu PAUZY :/

Dodano po 8 minutach 18 sekundach:
level drugi coś stuka, coś puka, maszyny jak z horroru. Gra (na moim S4) nie działa aż tak mega płynnie, co trochę męczy. Znalazłem jeden punkt, drugiego nie, idę dalej, nagle spadam. Ja niestety nie łapię tej gry

Dodano po 18 minutach 58 sekundach:
P.S. Jeśli wstawisz zdjęcia jako załączniki i/lub jako samo IMG bez linka to po kliknięciu będą się one ładnie otwierały w lightboxie jak pierwsze zdjęcie, które wstawisz ;)
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
Akinaro
Użytkownik
5
Posty: 11
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 17:41
Gogle VR: Homido
Telefon: Xperia Z3
    Windows 8.1 Chrome

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Akinaro » pn 07 lis 2016, 09:42

Fakt, że gra za pierwszym razem jest trudna do zrozumienia. To głównie z mojego powodu, bo jak wspomniałem to moja pierwsza gra unity, a moja znajomość programowania jest po prostu marna, a uprałem się by jak najwięcej czasu poświęcić grafice by jakoś przykryć te niedobory... A mój przyjaciel Riccardo, to co zrobił, zrobił za darmo w wolnym czasie więc nie mogę od niego zbyt dużo wymagać, bo nawet taka prosta rzecz jak menu pauzy w VR jest cholernie trudna do zrobienia :/
Jednak na pierwszym poziomie przy starcie dałem wielki żółty znak gdzie napisałem: "wymień wszystkie bezpieczniki by uruchomić ostatnią platformę, idź za znakami exit by tam dojść". W początkowych testach nie był to problem, ale chyba tylko dla tego że znajomi co testowali wiedzieli mniej więcej o c chodzi. To jest właśnie ten problem, że nie ma jak i nie ma kto testować takich gier, gdy nie ma się środków na to, i proste błędy zostają niezauważone...
Idea była by poziomy były tak bardzo skomplikowane, bo każdy poziom ma sporo skrótów i dojść, tak by można było bić jak najlepsze czasy gdy zaimplementujemy globalny ranking. Rekord pierwszego poziomu to 39sekund... oczywiście gdy już się zna co i jak...


Ale jak wspomniałem w najbliższych miesiącach gra będzie przerobiona by skupić się bardziej na trybie "speedrun" niż "horroru". Skrzynki z bezpiecznikami będą wywalone i zamienione na zwykłe checkpointy, a gra będzie bardzie skupiona na prostszym dojściu do ostatniej platformy.

Jednak jak pisałem, takie proste błędy i niedopatrzenia to wina braku testów. Nikt ze znajomych nie ma goggli VR, więc to wyglądało tak że wymuszałem testowanie na każdym kto do mnie przychodził :/
Na dodatek gra jest robiona pod nowsze modele telefonów, więc testy ograniczyły się do tego co miałem, na takim LG G5 czy Galaxy 6 gra śmiga że fps nawet nie spadnie poniżej 58. Bo pierwsza idea była by gra była kompatybilna z Google Daydream, co okazało się koszmarem dla osoby co programowanie i unity zna dopiero od kilku miesięcy.

Ja jestem grafikiem, modele, textury, GUI, kocepty, to nic, mogę to robić cały rok, ale tworzyć własny projekt dla niszowego rynku mobilnego VR to tragedia, ale uparłem się by skończyć tę grę i ją opublikować tak jak jest, mimo że wiedziałem że nie jest idealna.

Więc ogólnie jeśli ktoś jeszcze znajdzie jakieś oczywiste błędy czy ma jakieś sugestie, było by miło je usłyszeć!

Awatar użytkownika
antimatter
Moderator Globalny
14
Posty: 92
Rejestracja: sob 20 lut 2016, 22:06
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: antimatter » pn 07 lis 2016, 13:41

Nie przejmuj się niedoróbkami, każda gra w fazie alpha/beta jest niedorobiona, nawet tytuły AAA ;) Ja widzę, że gra ma już ręce i nogi i to szanuję i podziwiam, bo wg opinii wygląda bardzo ciekawie. Niestety nie mam chwilowo możliwości ogrania.

A powiedz mi, jak jest rozwiązane sterowanie? Jeśli tylko za pomocą kontrolera, to polecam wdrożyć rozwiązanie znane z gry Gravity Pull VR. Jak dobrze pamiętam, gra ta również jest na Unity i ma bardzo ciekawe sterowanie, a mianowicie polega na ruchu telefonu góra-dół (myślę, że to wychylenia akcelerometru, ale mogę się mylić). Wg mnie sprawdza się to znakomicie jeśli chodzi o imersje, wystarczy truchtać w miejscu by poruszać się do przodu w grze. Oczywiście można by u Ciebie nadal zostawić alternatywnie sterowanie za pomocą kontrolera.

Awatar użytkownika
Akinaro
Użytkownik
5
Posty: 11
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 17:41
Gogle VR: Homido
Telefon: Xperia Z3
    Windows 8.1 Chrome

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Akinaro » pn 07 lis 2016, 15:23

Jeśli chodzi o sterowanie to mam nadzieje zaimplementować system gdzie VR będzie można włączyć/wyłączyć więc sterowanie będzie przez ekran dotykowy ORAZ przy VR, możliwość włączenia ruchu do przodu cały czas(postać cały czas porusza się a my tylko kierujemy w boki).

Jednak problem z tym rozwiązaniem i rozwiązaniem z Gravity Pull, polega na tym że tak czy siak potrzebny będzie przycisk do skoku. W pojedynczych miejscach mógłbym wstawić automatyczne skakanie gdy się na nie najdzie, ale to ograniczyło by ruchy gracza i dostępność skrótów już całkowicie i sprawiło by że gra była by liniowa, a skoki będą potrzebne w kolejnych poziomach gdzie platformy będą ruchome cały czas...

I na dodatek, przynajmniej dla mnie, te sterowanie w Gravity Pull, nie jest zbyt dokładne i jest po prostu ślamazarne. A w przyszłych zmianach chcę by gra była bardziej nastawiona na szybkość niż eksploracje ciemnych poziomów więc to jest jeden z kolejnych problemów które z perspektywy gracza wydają się błahostką, a z perspektywy osoby co robi grę tragedią która zmusza do dziesiątek innych mniejszych zmian, bo np jeśli wprowadziłbym to, musiał bym przerobić design leveli, a jeśli zmieniam design levelów, trzeba zmienić logikę gry(checkpointy, skoki) i na końcu wychodzi coś innego :/

Mimo to cieszę się z waszych opinii i sugestii bo jak dotąd z dziesiątek postów i maili jakie wysłałem, może 5% miało jakąkolwiek odpowiedz -_-


W tej chwili przygotowuje level wprowadzający i wyjaśniający co i jak, więc jeden problem będzie już z głowy, reszta niestety musi wciąż czekać bo co jak co ale to projekt-hobby więc czas dla niego mam ograniczony...

Awatar użytkownika
antimatter
Moderator Globalny
14
Posty: 92
Rejestracja: sob 20 lut 2016, 22:06
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: antimatter » pn 07 lis 2016, 15:29

Ależ skakanie i inne interakcje mogą zostać na kontrolerze. Byle samo chodzenie było bardziej imersyjne. No i tak jak wspomniałem, nie problem zostawić wybór graczowi w menu lub przy starcie gry, czy chce sterować ruchem czy padem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości