[Free][Android] Power/Lift VR

Programy dostosowane do Wirtualnej Rzeczywistości
Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 738
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: Dreamz 1.0, Weebo, itd...
Telefon: Neo V / S4
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Remlas » pn 07 lis 2016, 16:24

Nie problem z poziomu użytkownika, dla niedoświadczonego programisty może być wyzwaniem ;)
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
antimatter
Moderator Globalny
14
Posty: 92
Rejestracja: sob 20 lut 2016, 22:06
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: antimatter » pn 07 lis 2016, 18:07

Mówię o problemie, jeśli komuś się nie podoba tego typu sterowanie, to przy zrobionym już nie problem wstawić opcje w menu do wyboru.

A z poziomu programisty i po krótkim epizodzie w Unity, mogę też stwierdzić, że nie problem takie sterowanie zaimplementować. Wystarczy zapewne elementarna wiedza na temat stałych występujących w grach pod telefony z androidem. Myślę, że jak ktoś robi taką gre to zapewne wie jak się odwołać do akcelerometru czy żyroskopu.

Awatar użytkownika
Akinaro
Użytkownik
5
Posty: 11
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 17:41
Gogle VR: Homido
Telefon: Xperia Z3
    Windows 8.1 Chrome

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Akinaro » ndz 13 lis 2016, 16:07

W tej chwili ukończyłem tworzenie dwóch pierwszych nowych poziomów, wliczając w to, tutorial leve który pokaże co i jak w grze(angielski głos+teksty/strzałki)l. + sporo nowych/poprawionych modeli i tekstur(w grze nie ma żadnych gotowców z marketu więc trochę mi to zajmuje). Nowe shadery powinny również poprawić trochę wydajność, więc nawet jeśli "celuje" w nowe urządzenia, starsze modele powinny mniej lagować.

Co do programistycznej strony projektu...
Nie chce być nie miły, więc nie bierzcie tego do siebie, bo mimo że to mój pierwszy własny projekt w Unity, od dobrych kilku lat pomagam innym w tworzeniu gier i aplikacji(ikony, GUI, grafiki itp). I po tylu latach mogę powiedzieć że każdy mądry i zawsze pisze, że to jest proste, tamto jest łatwo zaimplementować, itp itd. A gdy przychodzi co do czego to zazwyczaj okazuje się że teoria jedno, praktyka drugie, nawet jeśli mowa o prostych skryptach i działaniu gry, robionych przez ludzi co niby mają w tym doświadczenie i którzy zawsze się przechwalają co oni nie robili...

A biorąc pod uwagę to że w tej chwili sam wszystko robię, a programowanie to nie moja bajka, implementacja tysiąca i jednej wersji sterowania jest problemem, zwłaszcza gdy gra nie posiada nawet poprawnego systemu menu, bo implementacja gotowca z marketu daje tyle samo problemów co robienie tego od podstaw.

Oczywiście ktoś może powiedzieć "po co się w takim razie za to zabierasz, skoro nie umiesz"... No cóż mogę odpowiedzieć?

Spędzam swój wolny czas próbując zrobić darmową grę, bez reklam, tylko dla tego że chce coś innym dać od siebie, bo chciałem, gdy inni publikują syf wypełniony reklamami skopiowany setki razy(candy-crush wersja 10000).
Wiem że to brzmi strasznie ofensywnie, i przepraszam za to ale takie zdanie naprawdę padło na innej stronie na której próbowałem zebrać opinie i pomoc i po prostu mi ręce opadają czytając to...

Oczywiście wasze opinie mi bardzo pomogły, więc to nie jest tak że narzekam teraz na was, bez obaw!

W zasadzie to nawet myślałem by olać Mobilne VR, przerobić modele na wyższą rozdzielczość, dodać więcej szczegółów, modeli, lepszego oświetlenia i odsprzedać cały projekt. Przerobienie gry na VR PC było by w zasadzie łatwe i szybsze ale kto by to kupił i dodał własne skrypty? Nikt.

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 738
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: Dreamz 1.0, Weebo, itd...
Telefon: Neo V / S4
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Remlas » ndz 13 lis 2016, 18:14

W pełni Cię rozumiem. "Ogłoś się" może w dziale Dla Developerów, może znajdziesz ludzi zainteresowanych współpracą z Tobą ;)
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
antimatter
Moderator Globalny
14
Posty: 92
Rejestracja: sob 20 lut 2016, 22:06
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: antimatter » ndz 13 lis 2016, 20:39

Nie zrażaj się. Taki jest gamedev niezależny, ale faktycznie tworzyć samemu gre jest ciężko, zwłaszcza bez wsparcia od programisty.

Co do moich zastrzeżeń i "porad" to nie zrozum mnie źle, od kilku lat siedzę w programowaniu i co nieco wiem (ze skryptami C# w Unity też miałem doczynienia), co jest "łatwe" do zrobienia a co "trudne". Z resztą nie pisałem, że jest takie czy takie, tylko ogólnie, że to nie jest jakaś czarna magia ;) ale też nie demagogizuję, że skrypty czy programowanie gier jest czymś ultra łatwym :)

PS: sprawdź skrzynkę prywatnych wiadomości, może ktoś się odezwał do Ciebie z chęcią pomocy.

Awatar użytkownika
Akinaro
Użytkownik
5
Posty: 11
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 17:41
Gogle VR: Homido
Telefon: Xperia Z3
    Windows 8.1 Chrome

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Akinaro » wt 13 gru 2016, 17:55

Witam ponownie!

Wciąż pracuje nad nową wersją gry o której wspominałem, jednak wciąż są to prace graficzne i drobne skrypty, które staram się sam robić, w ramach nauki, cięższe prace programistyczne wciąż muszą poczekać(staram się zrobić najpierw podstawy gry by programista miał ułatwioną prace i mógł sie skupić tylko na tym co ważne)


Jednak razem z Riccardo znaleźliśmy trochę wolnego czasu by wypuścić małą aktualizację dla Power/Lift zawierającą kilka poprawek i uzupełnień. Większe dodatki niestety wciąż czekają w kolejce, gdyż całość wolnego czasu(o który trudno ostatnio) spędzam nad nowym projektem który jakotako ma zastąpić Power/Lift w przyszłości...

Oto mała lista nowości i poprawek w aktualnej wersji Power/Lift:
  • -Nowa ikona! Główne logo w samej grze nie zostało zmenione(musi poczekać), jednak sama zmiana ikony powinna jakoś bardziej przykuć oko w markecie...

    -Pierwszy poziom teraz zawiera angielkis głos, strzałki i znaki które wprowadzą gracza do gry i wyjaśnią co robić.

    -Prosty ranking zawierający tabele czasów dla poszczególnych poziomów
    (takie prygotowanie do globalnego rankingu google play)

    -Zmodyfikowane cieniowanie(zmieniony rozmiar shadowmap, + kilka zmian z shaderami)

    -Małe zmiany w modelach i okluzji. Powinno to delikatnie poprawić stabilność i szybkość gry.

    -Efekt obracajacej się kamery został wylączony w głównym menu
    (wreszcie ludzie nie będą się martwić że im żyroskop nie działa :D )

    -Czas upadku/śmierci został skrócony z 5sek do 3sek by respawn nie był tak denerwujący.

    -Kilka mniejszych zmian i poprawek o których nikt nie wiedział i nikt się nigdy nie dowie :]
_________________________________________________________
Pobierz Power/Lift VR!
Obrazek

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 738
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: Dreamz 1.0, Weebo, itd...
Telefon: Neo V / S4
    Windows 10 Spartan
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Remlas » wt 13 gru 2016, 21:04

no to zaraz zobaczymy co tam ogarnęliście :twisted:

Dodano po 11 minutach 51 sekundach:
Steelseries w dłoń, S4 w Dreamzach na głowę
15536876_840552132769677_1553297368_o.jpg
Dobrze, że wyłączyliście ten autoobrót. Nie muszę dzięki temu pauzować poziomu, by zatrzymać drift żyroskopu. Mam wrażenie, że jakby się szybciej wczytywało? ale to może akurat zbieg okoliczności.
Tutorial spoko, poszło to w dobrą stronę. Ubrałem słuchawki dokanałowe i przy mocnym basie wszystko jest jeszcze bardziej creepy, jeśli chodzi o dźwięk. Mam wrażenie, że ciut jaśniej, ale dobrze, bo w końcu lepiej widzę. Szkoda, że nie odpaliłem gry przed pobraniem aktualizacji, bo miałbym lepsze porównanie.
Performance trochę się poprawił, ale nie czuję bym widział 60fps. Na pierwszym poziomie nie doszedłem do drugiego pointa, bo rozładowała mi się bateria :P ale jest lepiej. Mam tylko wrażenie, czy teraz elementy "luźne" jak niektóre rury można przesunąć?

Update daję na +, idziecie w dobrym kierunku przy małej ilości czasu ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
Akinaro
Użytkownik
5
Posty: 11
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 17:41
Gogle VR: Homido
Telefon: Xperia Z3
    Windows 8.1 Chrome

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Akinaro » śr 14 gru 2016, 10:27

Dzięki za przetestowanie!

Tutorial jest małym testem dla nowego projektu, głównie chodziło o sprawdzenie jak system TTS(text to speech) się spisze, jednak po dodaniu masy efektów jako-tako mniej odczuwa się ten efekt robota jaki ma TTS :D
Co do mniejszych usprawnień głównie chodziło o zmienienie niektórych shaderów i zmniejszenie tekstur cieni, które teraz mają po 512px co powinno przyspieszyć ładowanie i delikatnie poprawić wydajność, co jednak nie zmienia faktu że dalej wbrew woli większości, dalej upieram się by utrzymać aktualny wygląd który niestety odbija się na wydajności :/ Jakoś trzeba przykryć niedostatki samej gry... :D

Jeśli chodzi o elementy z psychiką to były one tam od początku, w zasadzie było ich 2x więcej ale znów wracamy do tematu wydajności... więc już na początku musiałem to ograniczyć :/ A miałem pełno modeli rusztowań, urywających się rur, platform, pułapek....
Cholernie trudno zrównoważyć grę... zwłaszcza gdy nie ma się telefonu pod ręką :D Tak nie żartuje, pękł mi wyświetlacz w mojej xperii, i jedyny test jaki ta wersja miała był na starym nexusie 5 przyjaciela xD

Jednak mimo tej przeszkody mam nadzieję ukończyć nowy projekt, jednak najprawdopodobniej Power/Lift doczeka się w Styczniu globalnego rankingu Google Play który będzie testem "jak to działa" +dodatkowe poziomy jeśli się uda.

Awatar użytkownika
antimatter
Moderator Globalny
14
Posty: 92
Rejestracja: sob 20 lut 2016, 22:06
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: antimatter » śr 14 gru 2016, 17:01

Przykrywanie czegokolwiek lepsza i bardziej wymagająca grafiką nie jest fajne. Może sie to spotkać z krytyką :/ chyba, ze chcesz zrobic benchmarka albo gra sie obroni gameplayem.

Awatar użytkownika
Akinaro
Użytkownik
5
Posty: 11
Rejestracja: pn 31 paź 2016, 17:41
Gogle VR: Homido
Telefon: Xperia Z3
    Windows 8.1 Chrome

Re: [Free][Android] Power/Lift VR

Post autor: Akinaro » śr 14 gru 2016, 18:57

Ogólnie się zgodzę, mimo że to był oczywisty sarkazm.

Jednak mimo tego że to był żart, muszę wspomnieć raz jeszcze, że to jest pierwszy mój kompletny projekt gry który robię w ramach zabawy w wolnym czasie totalnie za darmo i bez żadnych reklam(w przeciwieństwie do innych), i mam do wyboru: pracować nad grą przez wiele miesięcy czy lat, pieścić ją i traktować jak pupilka i szlifować go dniami i nocami, albo skupić się bardziej na wyglądzie a reszta gry przyjdzie później...
Więc wypuściłem Power/Lift w takim stanie by był grywalny, skupić się na razie na atmosferze, a resztę optymalizacji i dodatków wypuszczać powoli gdy znajdzie się czas.

Czy to grzech że skupiam się na grafice? Jakoś dużym producentom to nie szkodzi... CoD czy inne gry AAA to jedno i to samo tylko z roku na rok grafika lepsza i jakoś nikt nic nie mówi :P
Mam co chciałem, nawet 200 ściągnięć się doliczyłem! Co jest cudem biorąc pod uwagę wymagania(gogle i kontroler).


Nowa wersja tego projektu już będzie bardziej doszlifowana, ale to wymaga czasu(dużo czasu dla jednej osoby), więc w tej chwili mogę sobie raczej pozwolić by przykryć co nieco w Power/Lift ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość