Pytanie laika: "kompatybilność" gier z goglami vr

Programy dostosowane do Wirtualnej Rzeczywistości
Awatar użytkownika
martinezz123
Użytkownik
2
Posty: 3
Rejestracja: wt 14 lis 2017, 19:44
    Windows 7 Chrome

Pytanie laika: "kompatybilność" gier z goglami vr

Post autor: martinezz123 » wt 14 lis 2017, 19:52

Zastanawiam się nad kupnem pełnoprawnych googli VR (Oculus 2 lub Razer OSVR HDK 2 - nie wiem czy jest już wersja konsumencka) i nie mogę zrozumieć na czym polega owa kompatybilność gier z takim czy innym zestawem.
Przecież to tylko dwa wyświetlacze o danej rozdzielczości wpakowane w skrzynkę na głowie +parę dynamometrów do obsługi ruchu (upraszczając oczywiście). Jak kupuję monitor to nie zastanawiam się czy jest kompatybilny z grą Crysis.
Niech mi ktoś wytłumaczy o co chodzi i dlaczego na OSVR nie pogram w gry na Oculusa.

A i jeszcze dodatkowe pytanie - czy Tridef3D współpracuje z Oculusem 2 i/lub OSVR 2?

Będę ogromnie wdzięczny za rozjaśnienie tematu.

Awatar użytkownika
Men2
Moderator Globalny
17
Posty: 165
Rejestracja: pn 12 wrz 2016, 22:15
Gogle VR: BoboVR Z4
Telefon: S5
    Windows 10 Chrome

Re: Pytanie laika: "kompatybilność" gier z goglami vr

Post autor: Men2 » czw 23 lis 2017, 00:12

Tak samo jak iOSa masz tylko na iphonie tak samo oculus chce by gry (zwłaszcza te które sam produkuje) wychodziły tylko na ich platformę.
Kolejną rzeczą jest optymalizacja gier pod konkretne urządzenie.
R5 1600 | 1060 6GB

Awatar użytkownika
martinezz123
Użytkownik
2
Posty: 3
Rejestracja: wt 14 lis 2017, 19:44
    Windows 7 Chrome

Re: Pytanie laika: "kompatybilność" gier z goglami vr

Post autor: martinezz123 » sob 25 lis 2017, 12:01

Ale na czym to polega?

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 765
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: Dreamz 1.0, Weebo, itd...
Telefon: Neo V / S4
    Linux Chrome
Płeć:

Re: Pytanie laika: "kompatybilność" gier z goglami vr

Post autor: Remlas » sob 25 lis 2017, 15:15

Jest to kwestia w pierwszym stopniu programowa. Domyśle gry są zrobione tak, że odczytają dane z czujników np. Tylko Oculusa. Mówiąc potocznie domyślnie odpalając grę pod Oculusa mając podłączonego htc Vive dostaniemy coś w stylu "gogle nie są podłączone". Istnieją jednak modyfikacje jak np. Revive, które umożliwiają granie w gry pomiędzy tymi platformami sprzętowymi.

Odnośnie Tridefa - ostatnio jak miałem Oculusa CV1 wogle nie chciał ruszyć, bo był zrobiony pod Oculusa DK2 bez kompatybilności w przód.
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 765
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: Dreamz 1.0, Weebo, itd...
Telefon: Neo V / S4
    Linux Chrome
Płeć:

Re: Pytanie laika: "kompatybilność" gier z goglami vr

Post autor: Remlas » sob 25 lis 2017, 15:17

A przekładają to na prosty przykład: to jak byś chciał użyć pada od Xboxa do PlayStation lub odwrotnie. Albo odpalić grę z PlayStation na xboxie.
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
martinezz123
Użytkownik
2
Posty: 3
Rejestracja: wt 14 lis 2017, 19:44
    Windows 7 Chrome

Re: Pytanie laika: "kompatybilność" gier z goglami vr

Post autor: martinezz123 » pn 27 lis 2017, 12:07

ok rozumiem. Dzięki za odp.
Jak rozumiem są modyfikacje które pozwalają na odpalenie gier z oculusa na HTC. A na Razera?
No i czy ktoś z was ma doświadczenie jak Razer współpracuje z tridef?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość