Pytanie laika: "kompatybilność" gier z goglami vr

Zastanawiam się nad kupnem pełnoprawnych googli VR (Oculus 2 lub Razer OSVR HDK 2 - nie wiem czy jest już wersja konsumencka) i nie mogę zrozumieć na czym polega owa kompatybilność gier z takim czy innym zestawem.

Przecież to tylko dwa wyświetlacze o danej rozdzielczości wpakowane w skrzynkę na głowie +parę dynamometrów do obsługi ruchu (upraszczając oczywiście). Jak kupuję monitor to nie zastanawiam się czy jest kompatybilny z grą Crysis.

Niech mi ktoś wytłumaczy o co chodzi i dlaczego na OSVR nie pogram w gry na Oculusa.



A i jeszcze dodatkowe pytanie - czy Tridef3D współpracuje z Oculusem 2 i/lub OSVR 2?



Będę ogromnie wdzięczny za rozjaśnienie tematu.

Tak samo jak iOSa masz tylko na iphonie tak samo oculus chce by gry (zwłaszcza te które sam produkuje) wychodziły tylko na ich platformę.

Kolejną rzeczą jest optymalizacja gier pod konkretne urządzenie.

Ale na czym to polega?

Jest to kwestia w pierwszym stopniu programowa. Domyśle gry są zrobione tak, że odczytają dane z czujników np. Tylko Oculusa. Mówiąc potocznie domyślnie odpalając grę pod Oculusa mając podłączonego htc Vive dostaniemy coś w stylu “gogle nie są podłączone”. Istnieją jednak modyfikacje jak np. Revive, które umożliwiają granie w gry pomiędzy tymi platformami sprzętowymi.



Odnośnie Tridefa - ostatnio jak miałem Oculusa CV1 wogle nie chciał ruszyć, bo był zrobiony pod Oculusa DK2 bez kompatybilności w przód.

A przekładają to na prosty przykład: to jak byś chciał użyć pada od Xboxa do PlayStation lub odwrotnie. Albo odpalić grę z PlayStation na xboxie.

ok rozumiem. Dzięki za odp.

Jak rozumiem są modyfikacje które pozwalają na odpalenie gier z oculusa na HTC. A na Razera?

No i czy ktoś z was ma doświadczenie jak Razer współpracuje z tridef?

Podbijam swoje pytanie: czy ktoś z was ma doświadczenie jak Razer współpracuje z tridef?