Wiimote i konfiguracja

Game pady, kontrolery ruchowe, maty ruchowe i inne pomysły na integrację ze środowiskiem VR.
Awatar użytkownika
BlohowiakPL
Użytkownik
1
Posty: 1
Rejestracja: sob 16 sty 2016, 13:33
    unknown unknown

Wiimote i konfiguracja

Post autor: BlohowiakPL » sob 16 sty 2016, 13:38

Witam.
Chcę połączyć wiimote z komputerem (WN 10). Szukałem już na różnych forach i na YouTube, ale żaden z tych poradników u mnie nie działa.
Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
JackQuack
Founder
2
Posty: 3
Rejestracja: wt 19 sty 2016, 13:21
    unknown unknown
Płeć:

Re: Wiimote i konfiguracja

Post autor: JackQuack » wt 19 sty 2016, 14:11

Halo, zieńtopry :)

Zacznij od odinstalowania wszelkich sterowników bluetooth poza podstawowym Windowsowskim.

Jak to zrobisz - zainstaluj Toshiba Bluetooth Stack.

W Toshiba Bluetooth Stack łączenie z Wiimotem jest bardzo proste :)

Jak dalej będą problemy - pisz śmiało :)

Awatar użytkownika
adamer00
Użytkownik
6
Posty: 18
Rejestracja: wt 09 lut 2016, 22:01
    unknown unknown

Re: Wiimote i konfiguracja

Post autor: adamer00 » czw 11 lut 2016, 16:11

Hej

Dzięki tym sterownikom udało mi się sparować kompa i wii remote. Co teraz?

Awatar użytkownika
MoWerr
Użytkownik
13
Posty: 81
Rejestracja: pn 18 sty 2016, 16:55
Gogle VR: Vrizzmo Volt
Telefon: Xiaomi RedMi Note 2
    unknown unknown
Płeć:

Re: Wiimote i konfiguracja

Post autor: MoWerr » pt 12 lut 2016, 13:51

Teraz musisz rozejrzeć się za programami typu freePIE lub glovePIE, napisać skrypt, który "przetłumaczy" sterowanie kontrolerem na przyciski klawiatury i myszki, a później to już tylko cieszyć się grą :D

Awatar użytkownika
adamer00
Użytkownik
6
Posty: 18
Rejestracja: wt 09 lut 2016, 22:01
    unknown unknown

Re: Wiimote i konfiguracja

Post autor: adamer00 » pt 12 lut 2016, 14:00

A czy da się zaprogramować wiiremote aby działało bez sensor bara?

Awatar użytkownika
Olson
Użytkownik
9
Posty: 39
Rejestracja: wt 08 mar 2016, 14:52
Gogle VR: Cardboard
Telefon: Zte nubia z5s nx503A
    unknown unknown
Płeć:

Re: Wiimote i konfiguracja

Post autor: Olson » wt 08 mar 2016, 14:55

Tak bez problemu, wtedy korzystasz tylko z żyroskopu i akcelerometru

tutaj masz skrypt do obsługi myszy przez wiimote(wymaga motion plusa), skrypt nie mojego autorstwa /*
WiiMotion Plus Mouse v 2010.01.14
by lednerg

Emulates the basic functionality of a Gyration Air Mouse.
Requires GlovePIE version .42 or higher.

Leave the Wiimote on your desk when starting so it can calibrate.
Hold B to move, A = Left-Click, + = Right-Click, Down = Middle-Click.
*/

var.MoveButton = wiimote.A
mouse.LeftButton = wiimote.B
mouse.RightButton = wiimote.Plus
keyboard.W = wiimote.Up
keyboard.S = wiimote.Down
keyboard.A = wiimote.Left
keyboard.D = wiimote.Right
//mouse.MiddleButton = wiimote.Down

var.Speed = 75 // 0 to 100

PIE.FrameRate = 120hz
if wiimote.HasMotionPlus = false then debug = "WiiMotion Plus NOT DETECTED!"
if wiimote.HasMotionPlus = true and var.MoveButton = true {
var.YawSpeed = wiimote.MotionPlus.YawSpeed
var.PitchSpeed = wiimote.MotionPlus.PitchSpeed
if SameValue( Smooth(wiimote.SmoothRoll, 10), wiimote.SmoothRoll, 10) then var.Roll = Smooth(wiimote.SmoothRoll, 10) else var.Roll = wiimote.SmoothRoll
if var.Roll < 0 and var.Roll >= -90 {
var.XYswap = 1 - EnsureMapRange(var.Roll, -90, 0, 0, 1)
var.RightDown = -1
var.TopUp = 1
}
if var.Roll <= 90 and var.Roll >= 0 {
var.XYswap = 1 - EnsureMapRange(var.Roll, 90, 0, 0, 1)
var.RightDown = 1
var.TopUp = 1
}
if var.Roll > 90 and var.Roll <= 180 {
var.XYswap = 1 - EnsureMapRange(var.Roll, 90, 180, 0, 1)
var.RightDown = 1
var.TopUp = -1
}
if var.Roll < -90 and var.Roll >= -180 {
var.XYswap = 1 - EnsureMapRange(var.Roll, -90, -180, 0, 1)
var.RightDown = -1
var.TopUp = -1
}
var.SpeedX = var.TopUp * var.YawSpeed - ( var.TopUp * var.YawSpeed * var.XYswap ) + ( var.RightDown * var.PitchSpeed * var.XYswap )
var.SpeedY = var.TopUp * var.PitchSpeed - ( var.TopUp * var.PitchSpeed * var.XYswap) + ( -var.RightDown * var.YawSpeed * var.XYswap )
mouse.DirectInputX = int(var.MouseX)
mouse.DirectInputY = int(var.MouseY)
var.MouseX = var.MouseX + ( var.SpeedX / (10500000 - EnsureMapRange(var.Speed, 0, 100, 0, 10000000) ) )
var.MouseY = var.MouseY - ( var.SpeedY / (10500000 - EnsureMapRange(var.Speed, 0, 100, 0, 10000000) ) )
/* // for mouse.x and mouse.y instead
mouse.x = var.MouseX
mouse.y = var.MouseY
var.MouseX = var.MouseX + ( var.SpeedX / (20500 - EnsureMapRange(var.Speed, 0, 100, 0, 20000) ) )
var.MouseY = var.MouseY - ( var.SpeedY / (20500 - EnsureMapRange(var.Speed, 0, 100, 0, 20000) ) )
*/
}
if var.MoveButton = false {
var.MouseX = mouse.DirectInputX
var.MouseY = mouse.DirectInputY
/* // for mouse.x and mouse.y instead
var.MouseX = mouse.x
var.MouseY = mouse.y
*/
}
Ostatnio zmieniony czw 10 mar 2016, 20:41 przez antimatter, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Starajmy się takie długie kody dawać również w tagach [spoil]

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość