[Riftcat] Kolejny 'must-have' do cardboard?

Dzisiaj na grupie pojawił się wpis z programem Riftcat (https://riftcat.com/vridge). Niewiele myśląc wziąłem się do testowania. Program ma za zadanie umożliwienie nam grania w gry dedykowane Oculus’owi przy pomocy naszych kochanych cardboard’ów. Projekt jest w fazie beta, ale działa całkiem nieźle.



Na początku zawiodłem się typem połączenia - wif-fi. Okazało się jednak, że program nie był w stanie się połączyć (aktualnie twórcy walczą z tym bug’iem), więc spróbowałem starego dobrego USB - i działało!



Przetestowałem aplikację SightLine: The Chair. Wybrałem tę aplikację, ponieważ miałem z nią styczność wcześniej na Oculus’ie. Moje wrażenia są mieszane. Aplikacja działa, ale mając w głowie doświadczenia z Oculusa… no cóż… wiele brakuje :smiley: Przede wszystkim irytujące może być zjawisko tzw. driftingu, które w tej aplikacji jest dużo bardziej dokuczliwe niż w dedykowanych grach pod androida. Na szczęście większość apek pod Oculusa ma możliwość resetowania pozycji, co trochę ułatwia walkę z tym problemem. Aby możliwe było przesłanie obrazu po kablu USB 2.0 pojawia się również duży ubytek jakości - według mnie znacznie większy niż w przypadku gry na trinusie.



Niezależnie od mojego zdania polecam sprawdzić samemu i się wypowiadać. Raczej z aplikacją szybko się nie rozstanę - w końcu to kolejna, całkiem niezła plikacja pod cardboard’a, która da nam zabawę na wiele, wiele godzin :wink:

Do tego jest to projekt polski, co jeszcze bardziej mnie cieszy :wink: Zakupiłem dzisiaj pełną wersję oprogramowania ze względu na zakończenie okresu darmowego. Każdy kto założył konto przed 16 czerwca tego roku ma zniżkę 50%. Niecałe 50 zł to nie dużo, zwłaszcza że projekt ten ma potencjał i aktualnie nie widziałem niczego, co zbliżyłoby się do uzyskania VR z Vive i Ocls na urządzeniach mobilnych.

Odnośnie RIFTCAT mam trzy pytania /problemy:

  1. używam wersji beta i działa ogólnie fajnie ale w trybie Steam nie mogę skutecznie nic uruchomić. Niby działa, obsługuje się niemal cała funkcjonalność STEAM VR, konfiguruje pokój, ale próba odpalenia np. No limits 2 pokazuje niezgodność konfiguracji kontrolera. niby mam zainstalowany gamepad xbox i steruję nim w steam ale te demo pokazuje jako aktywny kontroler mysz i klawiaturę i raportuje to jako błąd konfiguracji. I faktycznie obraz reaguje na ruchy myszy, ruchy z żyroskopu telefonu w ogóle nie sa przekazywane mimo poprawnej pracy w samym steam. Sam steam potwierdza konfigurację gogli ale brak kontrolerów. no i w ogóle nie mogę tego obejść.


  2. używam wifi w trybie N na 2,4 Ghz ale jest za wolno po prostu. Testował ktoś w trybie AC na 5 GHz - jest wydajniej? W trybie USB 2.0 jest lepiej ale bardzo kapryśnie z uwagi na wypinający kabel, stąd o ile uda się zwiększyć przepustowość wolałbym bezprzewodowo, liczę na te wifi w 5Ghz…


  3. czy po wykupieniu pełnej wersji pojawia się jeszcze jakaś korzyść poza usunięciem limitu 10 min na sesję? niestety nie kwalifikuję się na zniżkę, rejestracja po 16.06, ale co zrobić… :slight_smile:



    Używam Samsung galaxy S4 na dreamz. Niby riftcat potwierdza jedynie częściową zgodność z tym modelem (tj. niektóre wersje źle działają, bo faktycznie mają różne procesory), ale ponieważ mój reaguje na zyroskop poprawnie, zakładam, że jednak nie tu problem i jest to do obejścia o ile rozkminię tajniki konfiguracji kontrolera… :slight_smile: