DreamzVR 2.0

Dyskusja na temat wszystkich Gogli VR opartych o Google Cardboard.
(Google Cardboard, DreamzVR, Weebo 3D, DaVinci VR, VR Box, Shinecon itd.)
Awatar użytkownika
Z3us
Użytkownik
6
Posty: 18
Rejestracja: pn 05 gru 2016, 09:02
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Dreamz VR 2.0
Telefon do VR: Xperia Z1
    Windows 7 Firefox
Płeć:

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: Z3us » pn 09 sty 2017, 15:36

A jesteś pewien, że to ramki telefonu a nie ramki samych gogli? Jak założysz gogle bez tel to widzisz boczne krawędzie obudowy?

Awatar użytkownika
jwo
Użytkownik
2
Posty: 3
Rejestracja: czw 22 gru 2016, 22:41
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: DREAMZ.VR
Telefon do VR: UMI PLUS
    Linux Chrome

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: jwo » pn 09 sty 2017, 16:22

Ramki telefonu.
Przesuwają się jak ruszam ekranem z googlami na głowie :)

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 902
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: Remlas » pn 09 sty 2017, 23:10

jwo pisze:U mnie 5,5 cala i na wersji fresnel widać ramki po bokach.
Zastanawia mnie natomiast rzecz następująca:
Zrobiłem kalibrację soczewek (zarówno gotowym kodem qr z jak i wygenerowanym manualnie) i obraz w części aplikacji jest ostry przy minimalnym rozstawie soczewek (np. dinotrek vr), natomiast dla innych trzeba soczewki rozsunąć maksymalnie do zewnątrz (np. cinevr).
Czy te aplikacje korzystają z Cardboard API? Ustaw jakąś kompletną głupotę w konfiguratorze QR (np. Obraz w formie małego kwadracika po lewej stronie) i uruchom obie aplikacje. Czy w obu obraz wyświetla się z tym "marginrsem" ? Wydaje mi się, że jedna z apek ignoruje (nie korzysta) z ustawień cardboard (czyli i kodu QR)
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
Z3us
Użytkownik
6
Posty: 18
Rejestracja: pn 05 gru 2016, 09:02
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Dreamz VR 2.0
Telefon do VR: Xperia Z1
    Windows 7 Firefox
Płeć:

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: Z3us » śr 11 sty 2017, 08:49

Przetestowałem fresnele na LG G3. Efekt na ekranie QHD jest super w porównaniu do FHD, ziarno ekranu praktycznie nie istnieje, w ogóle nie zwracałem na to uwagi. Zawiodłem się za to tym, że jednak 5,5 cala ekranu nie wystarcza by całkowicie zlikwidować boczne ramki. Te fresnele faktycznie mają nieziemski FOV :P. Na 5.5 boczne ramki są troszkę widoczne, faktycznie może to już tak nie przeszkadzać jak przy 5 calach ale fakt jest faktem - 5.5 cala to za mało by całkowicie pozbyć się ramek.

Awatar użytkownika
jwo
Użytkownik
2
Posty: 3
Rejestracja: czw 22 gru 2016, 22:41
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: DREAMZ.VR
Telefon do VR: UMI PLUS
    Linux Chrome

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: jwo » śr 11 sty 2017, 17:29

Remlas pisze:Czy te aplikacje korzystają z Cardboard API? Ustaw jakąś kompletną głupotę w konfiguratorze QR (np. Obraz w formie małego kwadracika po lewej stronie) i uruchom obie aplikacje. Czy w obu obraz wyświetla się z tym "marginrsem" ? Wydaje mi się, że jedna z apek ignoruje (nie korzysta) z ustawień cardboard (czyli i kodu QR)
No generalnie jest jak piszesz - część apek nie chce używać api cardboard (pomimo, że są odpalane wszystkie z cardboard i nawet mają widoczną konfiguracje cardboard w środku).

Z obserwacji wynika, że to głównie aplikacje na unity 3d.

Natomiast rodzi się pytanie czy istnieje jakiś sposób aby te aplikacje również odpowiednio skalowały obraz (np. domyślny plik konfiguracyjny dla unity 3d)?

Awatar użytkownika
Beach Please
Użytkownik
1
Posty: 1
Rejestracja: śr 01 lut 2017, 19:40
Punkty: Locked
Telefon do VR: Huawei P9
    Windows 10 Chrome

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: Beach Please » śr 01 lut 2017, 19:53

Witam serdecznie,
Wersji standardowej dreamzVR nie da się używać z okularami korekcyjnymi? Używałem ostatnio Samsung Gear VR i tam nie miałem z tym problemów. Wszystko pasowało idealnie. Jednak strach kupować coś co może nie pasować. W tym miejscu wziąłbym po prostu wersję "dla okularników" jednak z racji zastosowania innych soczewek i przestrogach, że dla początkujących lepsza jest wersja klasyczna wolałbym właśnie ją.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
8
Posty: 27
Rejestracja: śr 03 sie 2016, 21:42
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: FiiT VR
Telefon do VR: Vibe Z2 PRO
    Linux Chrome
Płeć:

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: Makabra » śr 01 lut 2017, 19:58

Ja mial m fresnele wersja zwykła, i moje okulary się mieściły na styk. Generalnie używam soczewek kontaktowych, dlatego okulary przetestowałem tylko z ciekawosci

Awatar użytkownika
magus
Użytkownik
11
Posty: 57
Rejestracja: sob 24 wrz 2016, 13:49
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Da Vinci VR
Telefon do VR: HTC One M7
    Windows 10 Chrome

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: magus » śr 01 lut 2017, 23:14

Moje oprawki maja 13 cm szerokosci i miescily sie bez problemu do dreamz 2.0 standard.

Awatar użytkownika
piotr.krukowski
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: sob 22 paź 2016, 15:40
Punkty: Locked
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: piotr.krukowski » czw 02 lut 2017, 18:34

Chciałbym to tylko tutaj zostawić :) Recenzja Tomasza Brodeckiego z Łodz360.

I mały cytat na początek:
"Podsumowując — na dziś są to najlepsze, jakie widziałem, gogle typu Cardboard do dużych telefonów." :D

Obrazek

Awatar użytkownika
Pabloos
Użytkownik
3
Posty: 7
Rejestracja: czw 19 sty 2017, 07:41
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: DREAMZ 2.0
Telefon do VR: LeMax2 5,7" 2k
    Windows 7 Firefox
Płeć:

Re: DreamzVR 2.0

Post autor: Pabloos » ndz 12 lut 2017, 21:13

Witam,
Podepnę się z pytaniem. Czym i w jaki sposób czyścić soczewki frensel aby ich nie uszkodzić. Czy są to soczewki wykonane ze szkła i można używać np. benzyny ekstrakcyjnej czy trzeba być bardziej uważnym i producent poleca specjalne preparaty?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości