Colorcross vr

Dyskusja na temat wszystkich Gogli VR opartych o Google Cardboard.
(Google Cardboard, DreamzVR, Weebo 3D, DaVinci VR, VR Box, Shinecon itd.)
Awatar użytkownika
FoliopakDesu
Użytkownik
6
Posty: 17
Rejestracja: śr 20 sty 2016, 19:28
Punkty: Locked
    Windows 10 Firefox

Cardboard Colorcross vr

Post autor: FoliopakDesu » śr 22 cze 2016, 13:48

Cześć. Z racji tego, że nigdy nie lubiłem języka polskiego , nigdy na nim nie uważałem, moja recenzja będzie bardzo krótka.

Zawartość pudełka:

W pudełku znajduje się mała prostokątna ściereczka do soczewek, reklama happy vr (kupowałem te gogle na ich aukcji na allegro), karteczka z informacjami o goglach; w języku angielskim i chyba chińskim. Oprócz tych rzeczy są oczywiście zapakowane w przeźroczystą folię gogle. Całe pudełko jest zrobione jak wszystkie inne pudełka więc nie będę się o nim rozpisywał. Moje poprzednie gogle 3D vr glasses nie były w ogóle zapakowane do pudełka i nie miały nic w zestawie.
https://zapodaj.net/facbfa8c97214.jpg.html
https://zapodaj.net/7d384fd9713dd.jpg.html
https://zapodaj.net/9a990a530fc98.jpg.html
https://zapodaj.net/d550370f90a5e.jpg.html
https://zapodaj.net/2493aa7df4fd2.jpg.html
https://zapodaj.net/916bccbaea0ee.jpg.html
https://zapodaj.net/c80ce24c36736.jpg.html
https://zapodaj.net/a3c7dc9925ceb.jpg.html
https://zapodaj.net/af63705bf0289.jpg.html

Jakość wykonania i wygoda:

Gogle są wykonane z plastiku, nie mają ostrych krawędzi. Nic nie skrzypi, a światło nie dociera do środka gogli. Soczewki są fajnie zamontowane, być może da się je wyjąć. Podczas krótkich sesji gogle są wygodne, przy dłuższych( ponad 15 minut) pojawia się jeden problem, bolący nos. Jednak ból jest tak mały, że prawie w ogóle nie przeszkadza w korzystaniu. Wczoraj po odebraniu z paczkomatu i założeniu ich po dwóch minutach jedna soczewka zaczęła parować. Prawdopodobnie związane jest to z tym, że było gorąco, a ja byłem spocony. Dzisiaj sprawdzę czy ten problem występuje, jeżeli nie, poprawię recenzję.
W porównaniu z moimi goglami 3D vr glasses, Colorcross -y vr są o wiele wygodniejsze. Colorcrossy-y mają oczywiście opaski, które można regulować. Nic nadzwyczajnego, działają dobrze, zapewniają wygodę, jak w każdych goglach.
https://zapodaj.net/964131e2c3dd2.jpg.html

Personalizacja i funkcjonalność:

Tutaj prawie nic nie ma do pisania. Telefon bardzo dobrze trzymany jest przez uchwyt. Nie ma możliwości, żeby wypadł. Natomiast samo wkładanie telefonu to duży minus. Praktycznie nie da się włożyć telefonu tak, żeby ekran nie ocierał o gogle. Montowanie telefonu jest niewygodne. Gogle nie posiadają żadnej regulacji pod rozstaw oczu itd. Dużym minusem jest brak przycisku magnetycznego i pojemnościowego. Nie da rady włożyć do nich okularów.
https://zapodaj.net/2265885aa023a.jpg.html
https://zapodaj.net/339ab84a4ead3.jpg.html

FOV (Field of View) - pole widzenia, jakość soczewek i ostrość:

Jeżeli chodzi o FOV, według happy vr jest trochę większe od Weebo3D 2.0. Według mnie FOV to najmniej 85, najwięcej 105 stopni, przypuszczam, że jest tyle ile napisali na ulotce gogli czyli 95 stopni. Wszystko wskazuje, że pole widzenia jest takie jak, albo nawet większe niż w Weebo3d 2. 0, które mają ogniskową 45 mm i średnice soczewki 37mm. Według moich pomiarów i informacji w ulotce, colorcross-y mają średnicę soczewki 35mm, czyli o 2 mm mniejszą niż w Weebo3d 2.0, ale za to ogniskowa colorcrossów wynosi 40mm, czyli jest mniejsza o 5 mm od Weebo3D 2.0, Odległość oczu od soczewek jest mała w recenzowanych przeze mnie goglach. Obraz jest ostry niemalże na całej soczewce. Moje obliczenia wskazują, że obraz nieostry stanowi 5 - 10% całej soczewki. Zresztą zamieszczę grafikę pokazującą to i sami ocenicie. Soczewki są bardzo dobrej jakości i to jest główny argument dlaczego warto kupić te gogle. Na moim LG G3, nie było widać krawędzi ekranu, więc jest bardzo dobrze. W poprzednich goglach miałem uczcuie patrzenia na duży telewzior, w colorcrossach nie ma na szczęście takiego czegoś. Obraz widzi się jak by był przed tobą
https://zapodaj.net/0392f4d401def.jpg.html
https://zapodaj.net/fad96a0a3b64f.png.html

Podsumowanie:

Gogle są bardzo dobrze wykonane. Wszelkie krawędzie są zaokrąglone. Niestety przy dłuższych sesjach robią się troszkę niewygodnie(mały ból nosa). Można to naprawić stosując gąbkę dobrej jakości na nos. Colorcross-y nie mają żadnych regulacji. Natomiast telefon w goglach jest bardzo dobrze trzymany, nie ma możliwości, żeby wypadł. Podczas wkładania telefonu ociera się ekran o gogle.Na szczęście nie zauważyłem żadnych rys. Niestety nie posiadają przycisku pojemnościowego i magnetycznego. Wyposażenie gogli jest takie jakie powinno być( ściereczka do soczewek). Optyka gogli jest znakomita, obraz jest ostry niemalże na całej soczewce, a FOV jest bardzo duży. Jedna soczewka trochę paruję, ale prawdopodobnie jest to spowodowane tym, że byłem spocony. Jeżeli coś się zmieni w dzisiejszych testach( w parowaniu soczewki), edytuje wpis. Stosunek ceny do jakości jest wyśmienity. Jeżeli nie nosicie okularów i jesteście gotowi przykleić dobrą gąbkę na nos to te gogle to naprawdę świetny wybór.

FOV (Field of View) - pole widzenia, jakość soczewek i ostrość = 5/5
Personalizacja i funkcjonalność = 2/5
Jakość wykonania i wygoda = 4/5
Stosunek ceny do jakości = 5/5

Średnia ocena gogli = 4.0/5

Gogle kosztują 60 złotych z przesyłką. Testowałem je na LG G3, na oprogramowaniu Cyanogenmod 13

EDIT 15.12: Soczewki jednak nie parują, źle układałem przedtem nos w goglach. Mój widok przez gogle vr:
https://zapodaj.net/efcf007a29d61.png.html

Awatar użytkownika
Fuilares
Użytkownik
12
Posty: 77
Rejestracja: pt 22 sty 2016, 13:52
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Bobovr Z4 mini
Telefon do VR: ZTE Axon 7
    Windows 10 Chrome
Płeć:

Re: Colorcross vr

Post autor: Fuilares » śr 22 cze 2016, 23:53

Dobra recenzja, ale zakładam że zaraz ktoś cię zjedzie, bo 1. polecasz colorcrossy, po 2. wcześniej miałeś tylko 3D vr glasses. Moim zdaniem gogle warte uwagi, komu zależy na wielkości, cenie i jakości, ale już nie aż tak na wygodzie

Awatar użytkownika
bartek.nocun
Nowy użytkownik
4
Posty: 9
Rejestracja: ndz 13 lis 2016, 16:18
Punkty: Locked
    Windows 10 Spartan

Colorcross 3d problem!

Post autor: bartek.nocun » pn 21 lis 2016, 20:51

Witam dzisiaj przyszły mi gogle colorcross 3d i pierwsze wrażenie na plus.Gdy załozylem smartfona i wlaczylem trinusa zobaczylem po bokach male paski niby male ale przeszkadzaja w imersji.Chodzu tu o taką jakby ramke.Mój telefon ma 4.6 cali wiec nie powinno byc chyba problemu z ramką.Czy ktos moze da mi jakies ustawienia do trinusa zeby te soczewki pokrywaly caly obraz.Bardzo mi na tym zależy.Przyjmuje każdy sposób byle by dzialal jakos:)

Dodano po 57 sekundach:
Trinusie niby jest konfiguracja soczewek ale ja sie na tym nie znam :((

// 1. Już coś mówiłem o nazwach tematów...
// 2. Jest już temat do tych gogli
// 3. Chińskie ostrzeżenie słowne...
// Remlas

Awatar użytkownika
mulat
Użytkownik
5
Posty: 11
Rejestracja: śr 16 lis 2016, 13:48
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: ColorCross
Telefon do VR: Xiaomi Redmi 4 Prime 3/32
    Linux Chrome
Płeć:

Re: Colorcross vr

Post autor: mulat » wt 22 lis 2016, 16:11

@bartek.nocun z tego co udało mi się wygooglować na temat tych okularów to maksymalny FOV uzyskasz od 5", dlatego prawdopodobnie nie da się nic zrobić z ramka.
Recenzja: Gogle ColorCross pisze:Maksymalne FOV uzyskamy już przy ekranach o przekątnej 5.0”.
PS. Zamówiłem dziś te gogle razem z mini pilotem bluetooth za 11,4$, czekam na przesyłkę z Chin. Zobaczę jak się sprawują i postaram się wprowadzić modyfikacje z gąbką w celu polepszenia wygody użytkowania (jak coś to wrzucę fotki na forum). Główna przesłanka do zamówienia to dobre opinie o soczewkach, pełny FOV dla 5" i mega niska cena.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość