UCVR

Dyskusja na temat wszystkich Gogli VR opartych o Google Cardboard.
(Google Cardboard, DreamzVR, Weebo 3D, DaVinci VR, VR Box, Shinecon itd.)
Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
    Windows 10 Firefox
Płeć:

Cardboard UCVR

Post autor: zygyt12 » wt 03 maja 2016, 22:22

Hej. Ciekawy jestem waszego zdania na temat tych gogli.

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=61 ... ule_id=201

Te soczewki fresnela mnie interesują. HTC i Oculus to stosują. Zastanawiam się nad kupnem.

Jednak się skusiłem. Jak dojdą to porównam z vrizzmo i opiszę wrażenia.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gogle dotarły całe i zdrowe więc mogę co nieco opisać.

Opakowanie, standardowy kartonik z plastikową wytłoczką w środku. Niestety ewentualnej instrukcji brak,tylko podstawowe informacje na boku opakowania. Brakuje również kodu QR , prawdopodobnie nie jest on potrzebny ze względu na konstrukcję soczewek.

Same gogle wykonane z matowego plastiku z kilkoma ozdobnymi czerwonymi paskami z przodu i boków urządzenia.
Przednia klapka jest tylko ozdobą, nie stanowi ona elementu służącego do montażu telefonu, posiada otwory wentylacyjne na górze i dole.
Z boku klapki mamy otwory na ewentualny kabel.
Obrazek

Po zdjęciu przodu mamy dostęp do systemu montażu smartphona, i w tym momencie zdajemy sobie sprawę że będą kłopoty.Już wiem dlaczego na aukcji nie było zdjęć z tej perspektywy:)

Obrazek
Obrazek

Okazuje się iż producent niefortunnie rozmieścił klamry montażowe.Mieszczą się one dokładnie u góry i dołu telefonu.
Przy oglądaniu treści z youtube nie jest to problemem, ale montaż sprzętu z podpiętym kablem jest nie możliwy. Większość telefonów posiada
złącze na dole, dziwię się że nie pomyślano o tym. Poradziłem sobie z tym szlifując środkową część klamry tak ,aby nawet telefon
z kablem USB 3.0 mógł zostać zamontowany. Pierwszy problem rozwiązany :) A można go było uniknąć jak by producent pomyślał.

Część "twarzowa" gogli.

Obrazek

Gogle są wyjątkowo wygodne. Gąbka pokryta jest sztuczną ,perforowaną skórą. Osobiście wolał bym materiał w stylu polar,ale na razie nie narzekam. Gąbkowa obwódka montowana jest na plastikowym stelażu który można odpiąć od urządzenia.
Wnęka na nos jest moim zdaniem za mała. Mi akurat to nie przeszkadza,mieszczę się w średniej europejskiej:) Ale osoby z nosem większym będą miały problem. Tutaj trzeba uważać.

Optyka. Soczewki Fresnela.

Obrazek

Do dyspozyji mamy trzy pary soczewek o symbolach
0.0 -350 stopni
350-550 stopni
550-800 stopni

Z moich przymiarek wynika iż pierwsze są nominalne bez korekcji, pozostałych się używa w przypadku posiadania wady wzroku.
Nie jestem w stanie określić jakie wady korygują. Producent nie podaje na ten temat żadnych informacji.Kolejna wpadka.
Wymienia się je bardzo wygodnie i szybko. Nie ma potrzeby wyjmowania telefonu.
Moja wiedza na temat soczewek fresnela ogranicza się tylko do tego iż wiem że takie istnieją.Mocno się zdziwiłem jak stwierdziłem że są one zupełnie płaskie.Cześć od strony oczu jest gładka a cześć skierowana do ekranu posiada owalne symetryczne rowki,przypomina to trochę płytę winylową:)
Mój telefon to Galaxy S5 z 5.1 calowym ekranem. Po włożeniu do gogli i uruchomieniu trinusa pierwsze co się rzuca w oczy to bardzo duży i blisko wyświetlony ekran. Zastanawiałem się jak to możliwe na 5.1 cala? Podejrzewam że odpowiedzi trzeba szukać w wyjątkowo niskiej ogniskowej tych soczewek. Producent w materiałach reklamowych informuje o ogniskowej 30 mm. Faktycznie tak jest. Mierzyłem suwmiarką odległość od soczewek do powierzchni przylegania ekranu. Wychodzi idealnie 30mm. Kolejne pozytywne zaskoczenie to identyczna,lub większa szerokość wyświetlanego obrazu w porównaniu do moich poprzednich gogli vrizzmo. Ale jeżeli chodzi o szerokość to nie jest ona niczym zasłonięta.W vrizzmo patrząc na wprost można dostrzec krawędż soczewki która jest bliżej oka. W UCVR nie widzimy optyki w ogóle.
Dobry efekt jaki dają fresnele to duże pole widzenia w pionie. Nasze oczy bez problemu ogarniają całe pole ekranu jaki oferuje wyświetlacz w S5 . W moim odczuciu idealnym smartphonem był by model z 5.5 calowym ekranem. Pokrył by możliwości soczewek w szerokości widzenia kompletnie.
Kolejną ciekawostką jaka się wydarzyła było zaskoczenie po uruchomieniu gry Skyrim.Od razu coś mi nie pasowało. Początkowo nie wiedziałem co jest nie tak. Byłem świadom że po przejściu z soczewek sferycznych na fresnela odczucia mogą być inne. Okazało się że ustawienie FOV w Skyrim nie pasuje zupełnie do rzeczywistości jaka była przed moimi oczami. Na goglach vrizzmo ustawiałem FOV na poziomie 100-110 stopni. Powyżej tych wartości obraz posiadał nie ciekawe zniekształcenie na środku.Był jak by ściśnięty do środka. FOV na poziomie 110 nie pasuje do gogli UCVR. Musiałem je ustawić na około 130-140 stopni. Mniejsze wartości powodują dziwne odczucia.

To tyle jeżeli chodzi o plusy, niestety są też minusy tych soczewek.

Soczewki Fresnela nie dają takiej ostrości obrazu jaką można uzyskać na dobrych sferach.Środek ekranu na tradycyjnej, dobrze ustawionej optyce jest krystalicznie czysty. Fresnele dają efekt jak by delikatnego filtra który powoduje lekkie rozmazanie obrazu. Słynny "screen door efekt" nie jest tak dokuczliwy na ekranach full-hd. Czcionki są wyrażne na środku ekranu,ale na brzegach nic nie przeczytamy.Ponadto soczewki są rozstawione od siebie na 65 mm. Nie wiem jaka jest średnia u ludzi ale wydaje mi się że to troche za dużo. Jeżeli ktoś oczekuje obrazu ostrego jak żyletka,to lepiej przed zakupem poczytać więcej opinii lub samemu przetestować w miarę możliwości bo może być zawód !!! PRZESTRZEGAM !!!

W skrócie:
PLUSY
-wyjątkowo wygodne
-wymienna optyka
-bardzo duży wyświetlany obraz
-soczewki fresnela nie generują zniekształceń geometrycznych
-nie zamiatamy rzęsami po soczewkach
-nie widzimy krawędzi soczewek
-wytłumiony "screen door efekt" kosztem ostrości
-bardzo lekkie
-elastyczne opaski na głowę z możliwością dodatkowej regulacji

Minusy
-soczewki rozstawione na 65mm,brak możliwości regulacji
-mniejsza ostrość obrazu , na brzegach szczególnie żle to wygląda
-widoczna aberracja chromatyczna na krawędziach widoczności
-mało miejsca na nos
-brak płynnej regulacji ostrości
-cena mogła by być niższa o 90%

Moim zdaniem zbyt słaba ostrość obrazu w stosunku do soczewek sferycznych. Gdyby dało się połączyć jakość vrizzmo z ogniskową tych fresneli było by idealnie.
Ostatnio zmieniony ndz 15 maja 2016, 21:08 przez zygyt12, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 941
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: UCVR

Post autor: Remlas » wt 03 maja 2016, 23:17

Hmm, muszę jutro sprawdzić czy są takie na aliexpress, no pomijam błędy w opisie jak soczewki 550mm. Ciekawe 3 komplety soczewek na wymianę, nie rozumiem tych oznaczeń w stopniach° przy nich. Może dzięki temu że lekkie to nie potrzeba paska na górę głowy. No i brak przycisku :p (ok, jest pad)
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
    Windows 10 Chrome
Płeć:

Re: UCVR

Post autor: zygyt12 » wt 03 maja 2016, 23:19

Bardzo mało informacji jest o nich na necie. Na Gearbest są za około 65$

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 941
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: UCVR

Post autor: Remlas » śr 04 maja 2016, 07:23

:o
Są i na Ali : http://m.aliexpress.com/item/3265107758 ... platform=y

Według Google 36,19 dolara amerykańskiego =
138,747249 złotego polskiego
Czyli o dziwo nie mamy milionkrotnej przebitki na allegro.
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
    Windows 10 Chrome
Płeć:

Re: UCVR

Post autor: zygyt12 » pt 06 maja 2016, 23:58

Godzinę temu zorientowałem się że w tych moich goglach prawa soczewka o ma o wiele gorszą ostrość i to jest powodem moich wywodów na ten temat w recenzji. Po oględzinach okazało się że kabel przeszkadza telefonowi oprzeć się prawidłowo o ściankę przednią. Jak to skoryguję i będzie ok to poprawię te moje wypociny :)

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 941
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: UCVR

Post autor: Remlas » sob 07 maja 2016, 08:29

No i tu chińczyk pogrzebany : nie będą chcieli ci tego wymienić :/ kiedy uporasz się z problemem, chętnie umieściłbym ten tekst na portalu.
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
    Windows 10 Chrome
Płeć:

Re: UCVR

Post autor: zygyt12 » sob 07 maja 2016, 08:55

Poprawiłem mocowanie telefonu, jest lepiej ale i tak widać różnicę w ostrości obrazu między soczewkami fresnela a optyką w vrizzmo.
Jeżeli chodzi o moją opinię w recenzji to pozostaje bez zmian.

Awatar użytkownika
Turelvr
Użytkownik
9
Posty: 39
Rejestracja: pt 04 mar 2016, 17:37
Punkty: Locked
Telefon do VR: Samsung Galaxy S4
    Windows 10 Chrome
Płeć:

Re: UCVR

Post autor: Turelvr » sob 07 maja 2016, 20:52

Bardzo dobrze i profesjonalnie napisana recenzja. :) Rzetelna i wyczerpująca, przyjemnie się ją czytało.
Kolejną ciekawostką jaka się wydarzyła było zaskoczenie po uruchomieniu gry Skyrim.Od razu coś mi nie pasowało. Początkowo nie wiedziałem co jest nie tak. Byłem świadom że po przejściu z soczewek sferycznych na fresnela odczucia mogą być inne. Okazało się że ustawienie FOV w Skyrim nie pasuje zupełnie do rzeczywistości jaka była przed moimi oczami. Na goglach vrizzmo ustawiałem FOV na poziomie 100-110 stopni. Powyżej tych wartości obraz posiadał nie ciekawe zniekształcenie na środku.Był jak by ściśnięty do środka. FOV na poziomie 110 nie pasuje do gogli UCVR. Musiałem je ustawić na około 130-140 stopni. Mniejsze wartości powodują dziwne odczucia.
Ale po ustawieniu FOV na tych 130-140 stopniach było już ok tak?

Ja mam Galaxy S4 z ekranem 5 cali, czy będę widział krawędź telefonu? Mówisz, że ostrość jest mniejsza niż w vrizzmo, ale to nie musi być wada, bo zmiękczone piksele są mniej rażące. :) A jak jest z okularami? Można te gogle założyć na nie?
widoczna aberracja chromatyczna na krawędziach widoczności
Co to znaczy?

A to, że prawa soczewka ma gorszą jakość to czego wina? Twojego konkretnego modelu? Czy wszystkie tak mają.

Generalnie mimo wad, ten headset wygląda ciekawie i zachęciłeś mnie do ich wypróbowania. :) Czy kupując je z linku podanego przez Remlasa mogę po 2 tyg. je zwrócić do sprzedawcy i dostać zwrot kasy?

Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
    Windows 10 Chrome
Płeć:

Re: UCVR

Post autor: zygyt12 » sob 07 maja 2016, 21:33

Ustawienie FOV na 130 dało jak dla mnie optymalne wrażenie przebywania w wirtualnym pomieszczeniu. U mnie na 5.1 cala widać delikatnie brzegi telefonu tylko na szerokości, w pionie jest dopasowany wzorowo. Prawa soczewka miała gorszą jakość ponieważ za mało doszlifowałem ten boczny suwak który trzyma telefon.Kabel przeszkadzał. Pamiętaj, jak będziesz chciał założyć tel. z podpiętym kablem to będziesz musiał przerobić te gogle. Wtedy nici z ewentualnego zwrotu. Soczewki fresnela są dość specyficzne, jak chcesz je sprawdzić i nie boisz się "stalkingu" z mojej strony to daj adres na priv. podeśle Ci jedne z tych korekcyjnych do testów. I tak nie korzystam z nich. Możesz spróbować podmalować je pod jakiegoś taniego cardboarda albo samemu z kartonu wyciąć, wystarczy prosta konstrukcja i dopasowanie ogniskowej.Będziesz wiedział czy fresnele Ci podchodzą. Nie chciał bym aby moja recka wpłynęła na złe decyzje.

Aberracja chromatyczna to problem wielu soczewek. Często na brzegach obrazu widać swego rodzaju tęcze,szczególnie na bieli.
Wydaje się że gogle są za małe na okulary.

Awatar użytkownika
zygyt12
Użytkownik
15
Posty: 104
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 20:22
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Oculus DK2
Telefon do VR: LG G5
    Windows 10 Chrome
Płeć:

Re: UCVR

Post autor: zygyt12 » ndz 08 maja 2016, 16:30

Przemek wstrzymaj się z tymi goglami bo możesz żałować. Ta kiepska ostrość zaczyna być irytująca. Ekran jest wielki ale co z tego. Możliwe że manipulacje ogniskową dały by efekty ale nie za tą cenę.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość