Samsung Gear VR

Pozostałe, mniej popularne, pełne hełmy VR.
Awatar użytkownika
Sluper
Użytkownik
7
Posty: 24
Rejestracja: śr 13 sty 2016, 21:31
Gogle VR: Samsung Gear VR
Telefon: Samsung Galaxy S6
    unknown unknown
Płeć:

Samsung Gear VR

Post autor: Sluper » czw 14 sty 2016, 14:40

Witam, zastanawiam się nad zakupem Samsung Gear VR do mojego Samsung Galaxy S6, zastanawiam się tylko co do modelu bo zauważyłem że jest R321 i R322 może mógłby mi ktoś doradzić w tej kwestii bo tą pierwszą opcje widzę za 299zł. Zastanawiam się też czy może jest jakaś lepsza alternatywa dla tych googli (tańsza lub podobna cena), producent podaje że FoV w S Gear wynosi 96 stopni, czy uważacie że jest to w pełni zadowalające?

Awatar użytkownika
siwy882
Użytkownik
8
Posty: 29
Rejestracja: śr 13 sty 2016, 08:41
    unknown unknown

Re: Samsung Gear VR

Post autor: siwy882 » czw 14 sty 2016, 14:57

Siema, z tego co pamiętam to gear vr do mojej s6 kosztowały 800zl, tyle że z trinusem po usb zapomnij żeby działało, przynajmniej póki co tylko WiFi. Potrzebujesz jeszcze package disabler pro jak nie masz roota. Tak czy inaczej warto, wygodne, wentylator daje rade i nie parują podczas dłuższej rozgrywki.
Wersję mam r321 dedykowane pod s6/s6edge

Wysłane z Galaxy S6
Ostatnio zmieniony czw 14 sty 2016, 14:57 przez siwy882, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 694
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: Dreamz 1.0, Weebo, itd...
Telefon: Neo V / S4
    unknown unknown
Płeć:

Re: Samsung Gear VR

Post autor: Remlas » czw 14 sty 2016, 14:59

Odnośnie modeli: jeden z nich jest pod Galaxy S6, a drugi do Note 4 (jeśli wierzyć Amazonowi). Są też ponoć dwie wersje : nowsza i starsza, nowa jest lżejsza itd. ale nie udało mi się znaleźć specyfikacji od Samsunga, więc nie jestem w stanie tego potwierdzić.
Jeżeli chodzi o kąty: widziałem gogle (np. GoClever Elysium), które według producenta mają ok. 100°. Jakiś czas temu widziałem na wystawie w Media Markcie Gear VR, więc jeśli masz możliwość możesz spróbować podjechać to sklepu tego typu i samemu ocenić swoje wrażenia (ja swoich nie pamiętam).
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
Sluper
Użytkownik
7
Posty: 24
Rejestracja: śr 13 sty 2016, 21:31
Gogle VR: Samsung Gear VR
Telefon: Samsung Galaxy S6
    unknown unknown
Płeć:

Re: Samsung Gear VR

Post autor: Sluper » czw 14 sty 2016, 15:34

Takie Vrizzmo chwali się 105* FoV jestem ciekaw czy odczuję dużą różnicę względem S Gear jeśli ma 96*, bo przypuszczam że między Weebo a Gear jest spora różnica.
Siwy882 a czy masz tą wersje Samsung Gear VR http://allegro.pl/gogle-samsung-gear-vr ... 02429.html bo właśnie zastanawiam się czy ją kupić bo pewnie to są te starsze a nowsze to http://allegro.pl/samsung-gear-vr-sm-r3 ... 78742.html
Mógłbyś napisać coś więcej jak wygląda użytkowanie w praktyce czy np. oglądasz długie filmy normalnie z tym urządzeniem czy to bardziej udręka. Napisałeś Trinus tylko po wifi, czy mógłbyś powiedzieć jaka jest wówczas grywalność?

Awatar użytkownika
siwy882
Użytkownik
8
Posty: 29
Rejestracja: śr 13 sty 2016, 08:41
    unknown unknown

Re: Samsung Gear VR

Post autor: siwy882 » czw 14 sty 2016, 19:26

Wersję mam tą pierwszą, do której podałeś linka. Jest zwykła i wersja lite, wejdz na stronę i masz podane:
http://sklepsamsung.pl/telefony/akcesor ... 321nzwaxeo

Wersja lite jest niby lżejsza, ale pasek, ktory zakładasz na głowę nie ma wygodnej zakładki, która jest w tej poprzedniej, brak czujników i wentylatora. Aczkolwiek jest podejrzanie tania, jeśli to faktycznie oryginał to ustrzelileś okazję (zwróć uwagę na gwarancję tylko 6 mięsiecy). Osobiście jestem bardzo zadowolony, tym bardziej, że dostałem je od żony na gwiazdkę [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Tak czy inaczej kupił bym je jeszcze raz, na moją głowę są wygodne 2-3h grania i nie odczuwam dyskomfortu. Aplikacje oculusa/samsunga działają bardzo dobrze, gogle mają wbudowane czujniki i to z nich właśnie korzystają, nie wiem jak to jest jak używasz trinusa, czy używają wtedy z tych w telefonie czy z tych w okularach, nie rozgryzłem tego jeszcze.
Na co dzień noszę okulary korekcyjne, na szczęście gear ma pokrętło do regulacji ostrości, bez tego byłoby kiepsko.
Z miłą chęcią oglądam filmy czy np YouTube w przeglądarce 360, fajna sprawa.

Odnośnie połączenia przez WiFi mały wywód spłodziłem ma grupie Quacks of the Jack, pozwolę sobie to przekleić tutaj:

Heloł!

Tak więc dla użytkowników Trinusa poprzez WiFi lub dla posiadaczy Gear VR (póki co) chciałbym zakomunikować iż ku mojemu ździwieniu można swobodnie kręcić się na fotelu i delektować się grą bez szczególnych przycięć. Tak więc czego używam:

-router firmy Tp-Link (w razie co podam model)
-Gear VR i S6
-laptop/PC
-pad Ps3 (lub inny)
-Trinus VR
-SoundWire
-w przypadku Gear - Package disable pro

Laptop podłączony jest do routera przewodowo. Router został zaimplementowany tylko i wyłącznie pod VR, nie ma dostępu do internetu (nie testowałem jeszcze gier online).

Pad skonfigurowany poprzez XInput Wrapper (motioninjoy potrzeuje dostępu do neta) potrzebny osobny dongle bluetooth (wbudowany blue nie działa). Koniecznie oryginalny pad ps3, mam też "zamiennik", ale działa tylko po kablu. Niżej link do sterów
http://forums.pcsx2.net/Thread-XInput-W ... Controller

Soundwire zainstalowany na komputerze jak i w telefonie
http://soundwire-server.en.uptodown.com/

Trinus:
Image size - Ultra
Head Mount Model - Cardboard 4,7 (przy tej opcji widzę hud) można kombinować wg uznania
Capture Mode - Fast
Lens correction - on

Rozdzielczość jednak musiałem ustawić 1024x728, przy 1920x1080 zbyt duża latencja.

Testowane na Far Cry 4 i BF3
Nie ma co ukrywać ale bateria schodzi dość szybko, koło 3h, dlatego planuję jeszcze jakiegoś powerbanka do okularów lub też nie przytwierdzonego.
Niżej jaki z tego ping wychodzi.


ps. miał ktoś problem z jednoczesną niemocą obracania głową i padem/myszą? nie mogę tylko w FC4 przesunąć obrazu kiedy równocześnie obracam głową w wyniku czego kręcę się jak bąk na fotelu :D (BF3 działa normalnie)

to by było na tyle ;)

eVeeR'owości :D


Wysłane z Galaxy S6


//Dodałem blok cytatu dla poprawy czytelności posta
//Remlas

Awatar użytkownika
LookeyyPL
Użytkownik
10
Posty: 41
Rejestracja: wt 12 sty 2016, 17:46
    unknown unknown
Płeć:

Re: Samsung Gear VR

Post autor: LookeyyPL » pt 15 sty 2016, 00:39

siwy882 pisze:
ps. miał ktoś problem z jednoczesną niemocą obracania głową i padem/myszą? nie mogę tylko w FC4 przesunąć obrazu kiedy równocześnie obracam głową w wyniku czego kręcę się jak bąk na fotelu :D (BF3 działa normalnie)
To jest problem po stronie gry bo w GTA V jest to samo :) Gra przełącza się albo w tryb PAD albo Klawiatura + Mysz. Albo jedno albo drugie. Dlatego w GTA V musiałem używać myszy i klawiatury mimo, że padem jest wygodniej.

Co do całego tematu, Weebo są dobrymi goglami, ale jak operujesz dobrą gotówką to Vizzmo mogłoby być bardzo OK. Ogólnie na Weebo testowałem S6 i ogromnym plusem jest to, że obraz jest krystalicznie czysty. Rozdzileczość robi swoje ;) Możesz kupić Weebo za 59 zł a później zawsze sprzedać (nawet po tej samej cenie ludzie kupią bo od Ciebie bedzie szybciej niż od producenta).

Awatar użytkownika
Sluper
Użytkownik
7
Posty: 24
Rejestracja: śr 13 sty 2016, 21:31
Gogle VR: Samsung Gear VR
Telefon: Samsung Galaxy S6
    unknown unknown
Płeć:

Re: Samsung Gear VR

Post autor: Sluper » pt 15 sty 2016, 15:55

No tak masz rację, ale jak sobie pomyślę, że będę musiał czekać kilka tyg. na to za nim mi dojdzie to Weebo to parodia. Gdy zapytałem o Weebo "producenta" to sugerował mi bym lepiej poczekał na nowszą wersje jeśli mam SGS6 a zapowiedź druga połowa stycznia, koniec stycznia to może być i koniec lutego bo jak go ostatnio pytałem to Weebo 3.0 miało być już przed świętami tamtego roku. Z drugiej strony Vrizzmo cena 249zł a S Gear 299zł nie ma aż tak wielkiej różnicy w cenie a jednak S Gear stworzone zostało specjalnie pod ten rodzaj tel. i myślę że jakość soczewek i wyświetlany w nim obraz będzie równie dobry. Na forum androida ktoś ocenił Vrizzmo jako shit bo to zwykłe cardboard i nie ta liga (wykonanie) co Samsung Gear.
siwy882 czy mógłbyś mi napisać jak jest z jakością wyświetlanego obrazu? Wiele osób ocenia to tak jakbyśmy patrzyli przez lornetke i jest efekt tunelu, czy to prawda?

Awatar użytkownika
siwy882
Użytkownik
8
Posty: 29
Rejestracja: śr 13 sty 2016, 08:41
    unknown unknown

Re: Samsung Gear VR

Post autor: siwy882 » pt 15 sty 2016, 16:19

Widzisz, to nie jest tak, że widzisz tylko obraz wyświetlany na smartfonie, pole widzenia ludzkiego oka widzi gąbkę/obramowkę okularów, lecz i tak nie zwracasz na to uwagi, kwestia przyzwyczajenia.
Jeśli masz już wydać to 300 zł, to wydaje je mądrze i kup samsunga, chociaż tańszego. Ja pomimo tego, że mam gear i tak kupie weebo, czekam tylko na wersję 3.0. Jakość obrazu igła(nie mylić z fullhd albo 4k)

Wysłane z Galaxy S6

Awatar użytkownika
Sluper
Użytkownik
7
Posty: 24
Rejestracja: śr 13 sty 2016, 21:31
Gogle VR: Samsung Gear VR
Telefon: Samsung Galaxy S6
    unknown unknown
Płeć:

Re: Samsung Gear VR

Post autor: Sluper » pt 15 sty 2016, 16:35

a możesz powiedzieć ze względu na co kupujesz jeszcze weebo?

Awatar użytkownika
siwy882
Użytkownik
8
Posty: 29
Rejestracja: śr 13 sty 2016, 08:41
    unknown unknown

Re: Samsung Gear VR

Post autor: siwy882 » pt 15 sty 2016, 18:34

Dla porównania, dla żony, i żeby przetestować trinusa po usb [WHITE SMILING FACE]

Wysłane z Galaxy S6

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość