PIMAX 4k google z ekranem 4k

Pozostałe, mniej popularne, pełne hełmy VR.
Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 786
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Windows 10 Spartan
Płeć:

Re: PIMAX 4k google z ekranem 4k

Post autor: Remlas » sob 22 paź 2016, 23:07

Chwila, że z poziomu aplikacji możemy regulować ostrość optyki + - ?
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
tomito86
Użytkownik
5
Posty: 10
Rejestracja: sob 22 paź 2016, 15:20
Gogle Mobile VR: Oculus CV1
    unknown Firefox
Płeć:

Re: PIMAX 4k google z ekranem 4k

Post autor: tomito86 » ndz 23 paź 2016, 10:42

Remlas pisze:Chwila, że z poziomu aplikacji możemy regulować ostrość optyki + - ?
Ogniskowanie tylko ale czytalem ze nie trzeba okularow zakladac do nich


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przyjedzie taki dzien ze nie bedziesz mial ochoty na rzeczywistość.

Awatar użytkownika
Mario Sky
Użytkownik
5
Posty: 12
Rejestracja: wt 11 paź 2016, 21:43
Gogle Mobile VR: HTC Vive, Pimax 4K, GearVR
Telefon do VR: Samsung S6
    Linux Chrome

Re: PIMAX 4k google z ekranem 4k

Post autor: Mario Sky » czw 27 paź 2016, 02:46

Opiszę swoje przygody z Primax 4k..

Instalacja - W poniedziałek podłączyłem do kompa z GTX 1080 i zainstalowanym wcześniej Vive. Po podłączeniu P4k sprzęt pobrał aktualizację. Niestety nie było obrazu w goglach pomimo paru godzin walki i wykluczania po kolei potencjalnych przyczyn, od monitora 120Hz, po oprogramowanie. Działał żyroskop bo na na monitorze był obraz. Wczoraj podłączyłem P4k do drugiego kompa z GTX 1070 i działa bez problemu i żadnych kombinacji. Na tym kompie też był soft do Vive, plus masę innych rzeczy.. także małe przygody od początku :D

Pierwsze wrażenia - obraz lekko ciemny pomimo regulacj. Testy były robione w bardzo jasnym pomieszczeniu, co nie pomagało. Ogolnie obraz jest bardzo dobrej jakości i ten lekko ciemny obraz to już moje czepianie się, bo szczegółwość obrazu jest dużo wyższa niż w Vive. To nie prawda że nie widać pikseli, chociaż są znacznie mniejsze niż w Vive, czy Gear VR. Dopiero 4k na oko wyeliminuje je, przynajmniej tak mi się wydaje.

Soft - Nigdzie nie można ustawić rozdzielczości 4k, czy 1080p. Podejrzewam że gogle dokonują czegoś w rodzaju interpolacji, bo obraz bym porównał do 1080p z antyaliacingiem x4. Sprzęt jest w pełni zgodny z oprogramowaniem Steam i Vive. Oprogramowaniem mozna ustawić dpi w zakresie 50-75mm. Nie wiem czy się da używać kask z okularami i nie sprawdzę tego. Jak już będę miał możliwość usiąść dłużej to zobaczę czy da się korzystać z kontrolerów Vive i Primax 4k.

Filmy i net. (gry?) - Ten sprzęt jest stworzony do oglądania filmów i do naprawdę komfortowej obsługi systemu i netu. Odświeżanie po HDMI1.4b jest zbyt niskie do komfortowego grania, no może poza strategiami :D Granie w Primax w szybkie gry typu wyścigi jest dla mnie bez sensu, bo nawet na Vive wyłączam multiprojekcję żeby błednik komfortowo działał i żebym mogł grać parę godzin w VR. Może na siłę w Elite Dangerous da się pograć na Primax i przy chwili wolnego czasu to sprawdzę.
Ostatnio zmieniony czw 27 paź 2016, 13:01 przez Mario Sky, łącznie zmieniany 1 raz.
HTC Vive, Pimax 4K, Gear VR, i7 6600K, GTX 1080 Gigabyte, GTX 1070 MSI, Win 10 Pro.

Awatar użytkownika
tomito86
Użytkownik
5
Posty: 10
Rejestracja: sob 22 paź 2016, 15:20
Gogle Mobile VR: Oculus CV1
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: PIMAX 4k google z ekranem 4k

Post autor: tomito86 » czw 27 paź 2016, 07:31

@Mario Sky
Możesz mi napisać pod jakim systemem instalowałeś piplay

//Nie cytuj całej wypowiedzi, jeśli nie jest to konieczne! REGULAMIN II.10. - Antimatter

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przyjedzie taki dzien ze nie bedziesz mial ochoty na rzeczywistość.

Awatar użytkownika
Mario Sky
Użytkownik
5
Posty: 12
Rejestracja: wt 11 paź 2016, 21:43
Gogle Mobile VR: HTC Vive, Pimax 4K, GearVR
Telefon do VR: Samsung S6
    Linux Chrome

Re: PIMAX 4k google z ekranem 4k

Post autor: Mario Sky » czw 27 paź 2016, 11:25

Windows 10 Pro PL i beta steam vr i steam. Musiałem wyłączyć Bitdefender, bo jak był włączony to zatrzymywał proces chyba pipplay, nawet po dodaniu do wykluczeń ze skanowania plików i procesów.
HTC Vive, Pimax 4K, Gear VR, i7 6600K, GTX 1080 Gigabyte, GTX 1070 MSI, Win 10 Pro.

Awatar użytkownika
tomito86
Użytkownik
5
Posty: 10
Rejestracja: sob 22 paź 2016, 15:20
Gogle Mobile VR: Oculus CV1
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: PIMAX 4k google z ekranem 4k

Post autor: tomito86 » czw 27 paź 2016, 11:43

U mnie podobnie :) a tez masz tak ze jak najpierw wlaczysz Pimax a pozniej Piplay to generują się błędy? Jak wlaczam najpierw oprogramowanie Piplay a pozniej Pimax to jest ok. Co dziwne, jak komputer wlacza sie z uruchomionym Pimaxem i pozniej wlacze Piplay to błędy sie nie genrują :D ale z wersji na wersje jest co raz lepiej :)
Przyjedzie taki dzien ze nie bedziesz mial ochoty na rzeczywistość.

Awatar użytkownika
Mario Sky
Użytkownik
5
Posty: 12
Rejestracja: wt 11 paź 2016, 21:43
Gogle Mobile VR: HTC Vive, Pimax 4K, GearVR
Telefon do VR: Samsung S6
    Linux Chrome

Re: PIMAX 4k google z ekranem 4k

Post autor: Mario Sky » czw 27 paź 2016, 13:43

Piplay staruje z systemem, więc ręcznie go nie uruchamiam. Zauważyłem że po wczytaniu windy trzeba dać około 30s zanim piplay znajdzie gogle, bo jak wcześniej je uruchomię to wtedy są błędy i zostaje tylko restart kompa. Nie pomaga ręczne wyłączenie procesów. Widać że oprogramowanie jest do poprawy.
HTC Vive, Pimax 4K, Gear VR, i7 6600K, GTX 1080 Gigabyte, GTX 1070 MSI, Win 10 Pro.

Awatar użytkownika
Mario Sky
Użytkownik
5
Posty: 12
Rejestracja: wt 11 paź 2016, 21:43
Gogle Mobile VR: HTC Vive, Pimax 4K, GearVR
Telefon do VR: Samsung S6
    Windows 10 Chrome

Re: PIMAX 4k google z ekranem 4k

Post autor: Mario Sky » pn 14 lis 2016, 17:14

Trochę ostatnio posiedziałem z Pimax 4k i spełnia w 100% swoje zadanie jako wysokiej jakości i rozdzielczości kask do doświadczeń VR, od eventów po Porno w 4k, 180 czy 360 stopniach. Jak ktoś nie nastawia się na gry to jest to w tej chwili najprawdopodobniej najlepszy wybór na rynku. Cena też jest znacznie niższa od Vive, czy Oculus, a jakość obrazu jest znacznie lepsza niż na vive. Kabel jest też znacznie delikatniejszy i w porównaniu do tego z Vive i wygodniej się korzysta. Sam kask też jest wygodniejszy i lepiej wyważony.
Ostatnio zmieniony pt 18 lis 2016, 21:58 przez Mario Sky, łącznie zmieniany 1 raz.
HTC Vive, Pimax 4K, Gear VR, i7 6600K, GTX 1080 Gigabyte, GTX 1070 MSI, Win 10 Pro.

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 786
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: PIMAX 4k google z ekranem 4k

Post autor: Remlas » pn 14 lis 2016, 23:43

A niskie odświeżanie nie przeszkadza?
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
Mario Sky
Użytkownik
5
Posty: 12
Rejestracja: wt 11 paź 2016, 21:43
Gogle Mobile VR: HTC Vive, Pimax 4K, GearVR
Telefon do VR: Samsung S6
    Windows 10 Chrome

Re: PIMAX 4k google z ekranem 4k

Post autor: Mario Sky » pt 18 lis 2016, 20:28

Niskie odświeżanie nie przeszkadza w tych zastosowaniach co opisałem, przynajmniej subiektywnie. Do gier w które gram (wyścigi) PIMAX 4k się nie nadaje właśnie przez odświeżanie. Na Vive mogę grać komfortowo godzinami bez mdłości dopiero bez włączonej reprojekcji, czyli 90Hz/90 FPS, a nie 90Hz/45Fps z reprojekcją i wtedy błędnik mi siada dość szybko. Przy okazji dodam że właśnie tutaj jest różnica pomiędzy GTX 1070 a 1080 w VR. Na GTX1070 nie da się grać bez reprojekcji w asetto corsa/ pCars. Brakuje paru kl do 90 i wtedy nawet jak jest 86 to fps leci o połowę do 45. Za to GTX1080 jest tak skrojony że daje radę..... na ten moment.
HTC Vive, Pimax 4K, Gear VR, i7 6600K, GTX 1080 Gigabyte, GTX 1070 MSI, Win 10 Pro.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość