[HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Hełm tworzony we współpracy HTC oraz Valve.
Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 12 sty 2018, 15:50

@Jukeman - tak spokojnie, nie jeden już składałem.
Zastanawiam się tylko czy wyjdzie to taniej, czy drożej niż gotowy komp - teoretycznie w zestawie powinno być taniej, dlatego skłaniam się ku tej opcji.

Poza tym ostatnio wypadłem z rynku części komputerowych i nie bardzo się orientuję co byłoby najkorzystniejsze cena/jakość.

--edit--

Chyba jednak faktycznie zbuduję sam.
Raczej jestem zdecydowany na GTX 1060 (dobra cena i wydajność).

Ale moglibyście polecić do tego jakiś dobry procesor? Ja jeszcze poszukam w sieci... ale to się tak szybko zmienia, że ciężko trafić na aktualny artykuł.

Awatar użytkownika
Użytnik
Użytkownik
9
Posty: 36
Rejestracja: ndz 12 lis 2017, 19:38
Punkty: Locked
Gogle VR: BoboVR Z5 + RiftCat
Gogle Mobile VR: BoboVR Z5
Telefon do VR: Le Max 2 już w drodze
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Użytnik » pt 12 sty 2018, 16:57

Jukeman pisze:
pt 12 sty 2018, 15:40
Jak dla mnie to lepsza jest 1 opcja, po pierwsze duża różnica między gtx 970 a 1060 i ma więcej pamięci. 2 to zasilacz nie jest nołnejmem tylko z tracera i ma certyfikat bronze 80 a xfx nic nie ma. Tracer najtańsze rzeczy, ale zrobi robotę lepiej niź xfx, pozatym ma 550w > 430w. Ram i mobo nie ma znaczenia z jakiej firmy jak nie robisz OC. Tak w ogóle to ja nie brałbym żadnego składaka, tylko kupił części i wrzucił do case'a.
Umiesz sobie komputer poskładać?
550w>430w, pod warunkiem, że ten zasilacz serio wyciągnie chociaż połowę z tego. A polecanie Tracera zamiast XFX-a to głupota, XFX produkuje lepsze zasilacze i jest pewniejszą firmą, niż Tracer. Brak certyfikatu to też nie tragedia, Antec VP-500 go nie ma, a i tak jest jednym z częściej kupowanych, tanich zasilaczy (tanich, czyli 150-200zł).
Co do składania komputera samemu - tak, lepsze to, niż składaki.

Co do polecanego procka - nowe i5 albo Ryżen 5, poniżej bym nie schodził. No chyba, że nowe i3 robią robotę.

PS. Uno momento, coś mi nie pasowało z tym brakiem certyfikatu w XFX. A jednak ma, 80+ bronze. Czyli argument o braku certyfikatu tu nie działa.

Awatar użytkownika
Jukeman
Moderator Globalny
10
Posty: 41
Rejestracja: wt 21 mar 2017, 14:45
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Baofeng Mojing S1
Telefon do VR: Galaxy Note 4
    Windows 10 Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Jukeman » pt 12 sty 2018, 17:16

Tracer kiedyś robił syf, znacznie poprawili się z jakością i chodziło mi o to, że zrobi robotę lepiej z uwagi na właśnie 550>430 i nie wiem czemu miałby nie dać rady. Myślę, że spokojnie to wyciągnie. Ale widzę, że inaczej to napisałem niż chciałem i wyszło jakby to była dodatkowa zaleta :D
Faktycznie ma, jakoś mi to umknęło w biegu.

Jeśli chodzi o tanie procki, najefektywniej kupić używanego xeona. Zależy w jakie mobo celujesz

Awatar użytkownika
Użytnik
Użytkownik
9
Posty: 36
Rejestracja: ndz 12 lis 2017, 19:38
Punkty: Locked
Gogle VR: BoboVR Z5 + RiftCat
Gogle Mobile VR: BoboVR Z5
Telefon do VR: Le Max 2 już w drodze
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Użytnik » pt 12 sty 2018, 17:45

Modecom też niby poprawił się z jakością, ale jest na rynku tylu producentów, którzy nie robili i nie robią szmelcu (XFX, Chieftec - mam, polecam, BeQuiet, OCZ bodajże, Antec, Cooler Master, Tagan, ale to chyba już bardziej historyczna firma, itd.), że do Tracera podchodziłbym z rezerwą. A ten przytyk skierowany do Tracera "żeby chociaż połowę z tego wyciągnął" odnosi się do bogatej przeszłości producentów tego typu. Chociaż, ja obydwa bym odrzucił - Tracer, wiadomo, a XFX mógłby mieć
chociaż z 500W, głównie chodzi o zapas mocy. A skoro i tak stanęło na składaniu samemu, to można przebierać w ofertach.

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 12 sty 2018, 17:48

Panowie, dyskusja na temat sprzętu do HTC Vive przerodziła się w batalię o firmę zasilaczy... jest tu jakiś admin?

Awatar użytkownika
Men2
Moderator Globalny
19
Posty: 205
Rejestracja: pn 12 wrz 2016, 22:15
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: GearVR, Bobo Z4
Telefon do VR: S8
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Men2 » pt 12 sty 2018, 18:09

Co do konfiguracji wybierz 1060 6GB (ja mam Gainward Phoenix i mogę go śmiało polecić) co do procesora to R5 1600 spokojnie wystarczy, Pentium bym sobie darował, z intela to i3-8350k, o i5 też możesz pomyśleć. Polecam ci złożyć samemu, ja mam zasilacz SilentiumPC Supremo M2 ale wiadomo nie należy do najtańszych.

Przy mojej konfiguracji test StemVR pokazuje stabilne 90fps przy ustawieniach pomiędzy wysokimi a bardzo wysokimi.
R5 1600 | 1060 6GB

Awatar użytkownika
Użytnik
Użytkownik
9
Posty: 36
Rejestracja: ndz 12 lis 2017, 19:38
Punkty: Locked
Gogle VR: BoboVR Z5 + RiftCat
Gogle Mobile VR: BoboVR Z5
Telefon do VR: Le Max 2 już w drodze
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Użytnik » pt 12 sty 2018, 18:12

torm, bo jeszcze chyba nikt o to nie spytał, ile chcesz wydać na ten komputer?

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 12 sty 2018, 18:17

@Men2 dzięki, sprawdzę ceny tych podzespołów.

Jak na razie złożyłem taką konfigurację:
Intel Core i5-4590 4 x 3.3 GHz/ 6 MB/ LGA1150
ZOTAC GeForce GTX1060 6GB
SK HYNIX 8GB DDR4 PC4 1Rx8 2400T

Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Użytnik
Użytkownik
9
Posty: 36
Rejestracja: ndz 12 lis 2017, 19:38
Punkty: Locked
Gogle VR: BoboVR Z5 + RiftCat
Gogle Mobile VR: BoboVR Z5
Telefon do VR: Le Max 2 już w drodze
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Użytnik » pt 12 sty 2018, 18:23

Socket 1150 jest na DDR3. Tak, musisz zmienić RAM. Albo socket. A tę i5 z Allegro chcesz brać?

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 12 sty 2018, 18:27

A jest jakaś różnica między DDR3, a DDR4 dla HTC?

Tak, z allegro - znalazłem używany.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość