[HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Hełm tworzony we współpracy HTC oraz Valve.
Awatar użytkownika
Użytnik
Użytkownik
9
Posty: 36
Rejestracja: ndz 12 lis 2017, 19:38
Punkty: Locked
Gogle VR: BoboVR Z5 + RiftCat
Gogle Mobile VR: BoboVR Z5
Telefon do VR: Le Max 2 już w drodze
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Użytnik » pt 12 sty 2018, 18:35

Nie, to jest po prostu nowszy typ pamięci. Bardziej się liczy moc procesora czy karty graficznej. Zresztą, przy i5 4590 jesteś skazany na DDR3, a przy nowszych na DDR4, więc wyboru w tej kwestii raczej nie masz.

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 12 sty 2018, 18:43

Procek jest zalecany przez HTC - dlatego go wybrałem.
Pewnie są też mocniejsze, ale myślę, że to dobry budżetowy wybór.

Awatar użytkownika
Użytnik
Użytkownik
9
Posty: 36
Rejestracja: ndz 12 lis 2017, 19:38
Punkty: Locked
Gogle VR: BoboVR Z5 + RiftCat
Gogle Mobile VR: BoboVR Z5
Telefon do VR: Le Max 2 już w drodze
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Użytnik » pt 12 sty 2018, 18:45

A i3-8100? Też ma cztery rdzenie, nówka za 485zł na Morelach. O ile płyty główne wciąż nie są drogie.

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 12 sty 2018, 19:26

Kupiłem już cały zestaw na allegro. - tzn. wszystkie podzespoły osobno i sporo mi zostało.
Całość ok. 2.600 z wysyłkami

Dam znać jak dotrze... czy to w ogóle działa ;)

--edit--

dokładna specyfikacja tego co kupiłem:

Procesor:
http://allegro.pl/intel-core-i5-4590-4- ... ml#thumb/1 531,00 zł

Karta graficzna:
http://allegro.pl/zotac-geforce-gtx1060 ... 93141.html 1 349,00 zł

Płyta główna:
http://allegro.pl/plyta-cooler-fujitsu- ... 11052.html 119,90 zł

Ram:
http://allegro.pl/8gb-ddr3-kingston-kvr ... 66858.html 199,99 zł

Zasilacz
http://allegro.pl/zasilacz-xfx-core-ts- ... 25455.html 173,00 zł

Obudowa:
http://allegro.pl/outlet-obudowa-silent ... 98634.html 125,00 zł

Awatar użytkownika
Men2
Moderator Globalny
19
Posty: 204
Rejestracja: pn 12 wrz 2016, 22:15
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: GearVR, Bobo Z4
Telefon do VR: S8
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Men2 » pt 12 sty 2018, 19:41

Nie jestem przekonany do DDR3 1600Mhz no ale daj w przyszłości znać jak sobie ten zestaw radzi w VR
R5 1600 | 1060 6GB

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 12 sty 2018, 19:46

Akurat RAM to najmniejszy problem, zawsze można dokupić kość lub wzmocnić.
Ale spoko muszę jeszcze tylko odłożyć na headset ;)

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 933
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Remlas » sob 13 sty 2018, 09:17

Admin wczoraj był, ale... Balował... Drugie urodziny forum :D

Odnośnie tematu:

DDR3 da radę, gry vr to przecież też gry, a w grach szybkość pamięci bardzo nieznacznie wpływa na jej działanie.

O zasilaczach chętnie bym dalej podyskutował (moim zdaniem padł lepszy wybór), więc jak ktoś chętny na dyskusję to zachęcam do zrobienia tematu w hydeparku, albo w dziale do hardware do vr (nazwa tematu może "czy zasilacz ma wpływ na wydajność w VR"). Może być ciekawie :D

Dodam odrazu, że do tej karty graficznej mogą Ci się przydać przejściówki :p hdmi zostawiłbym bezpośrednio dla htc Vive, więc monitor musisz podłączyć pod dvi albo display port.

No to zobaczymy co ci wyjdzie z tego zestawu jak go odpalisz :D
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Macintosh Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pn 15 sty 2018, 10:21

Spoko, z tego co wyczytałem podstawą jest aby wyciągnąć 90FPS, bo inaczej można paść na chorobę lokomocyjną.. :)

Zestaw raczej powinien sobie poradzić... jeszcze zastanawia mnie tylko dysk twardy - nie kupiłem żadnego bo mam kilka starych dysków, ale pytanie czy ma to jakiś wpływ na płynność działania? Czy tylko wczytywanie/zapis ?

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 933
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Remlas » wt 16 sty 2018, 07:01

Ma wpływ. Takie GTA V potrafiło przyciąć podczas wczytywania kolejnej części mapy. Może nie zobaczysz tego w FPSach, ale w ich stabilności. Najlepiej opcja SSD + (szybki) HDD
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » wt 16 sty 2018, 20:49

Hej,
przyszedł właśnie komp, a raczej kilka jego części i podłączam płytę główną do obudowy.

Problem taki, że w obudowie są 3 wiatraczki, a na płycie jest tylko jedno zasilanie wiatraka - nie licząc procesora.
Można to jakoś obejść? Jakaś przejściówka do zasilacza, albo coś?

--edit--

Ok już znalazłem - jakby kogoś interesowało to nazywa się to rozdzielacz 3pin

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość