[HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Hełm tworzony we współpracy HTC oraz Valve.
Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

HTC Vive [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » czw 11 sty 2018, 19:51

Witam na forum,

ostatnio zamierzam zakupić sobie google HTC Vive no i zastanawia mnie w zasadzie jedna rzecz.
Jak jest z wydajnością sprzętu pod Vive'a?

Na ich oficjalnej stronie podane są wymagania zarówno minimalne jak i rekomendowane.
Czy bardzo różni się wydajność w przypadku słabszego sprzętu?
Czy tak jak w przypadku normalnych gier na PC wydajność zależy od gry i na minimalnym sprzęcie niektóre tytuły mogą nie odpalić?

Jak to jest?

Z góry dzięki i pozdrawiam
torm

Awatar użytkownika
Men2
Moderator Globalny
18
Posty: 193
Rejestracja: pn 12 wrz 2016, 22:15
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: GearVR, Bobo Z4
Telefon do VR: S8
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Men2 » czw 11 sty 2018, 21:48

Każda gra będzie chodzić w 90 klatkach tylko im mocniejszy sprzęt, tym wyższe ustawienia graficzne można ustawić, są też dodatkowe opcje takie jak wygładzania krawędzi czy super sampling. Możesz swój komputer przetestować narzędziem VIVE: http://store.steampowered.com/app/32391 ... ance_Test/

Ja poniżej 1060 6GB / Ryzen 5 1600 bym nie schodził.

Ps. Poczekałbym też na HTC VIVE PRO
R5 1600 | 1060 6GB

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 902
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Remlas » pt 12 sty 2018, 07:55

Na słabszym sprzęcie gra będzie chodziła w 45 fps (stałych) i wtedy będą one przerabiane na 90Hz. Reszta jak u kolegi wyżej.
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Macintosh Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 12 sty 2018, 08:43

@Men2 - mój komputer na pewno nie odpali - mam starego laptopa, więc też szukam czegoś nowego przy okazji.

Ale powiedz, czy przez "ustawienia graficzne" masz też na myśli rozdzielczość? - To chyba jedna z istotniejszych spraw.

1060 - z tego co widzę to jest niedużo lepszy niż GTX970, a i przy okazji tańszy:
https://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

--edit--

P.S. co powiecie na taki zestaw? Będzie wszystko śmigać, czy lepiej wziąć i7?:
http://allegro.pl/7th-gen-core-i5-7400- ... 6842648371

Zastanawia mnie jeszcze ten:
http://allegro.pl/najtanszy-komputer-vr ... 65222.html

Byłaby to budżetowa opcja, ale może warto na początek nie przepłacać, za jakiś rok/dwa i tak wszystko będzie znacznie tańsze. Co myślicie?

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 902
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Remlas » pt 12 sty 2018, 10:59

Nie, nie zmienisz rozdzielczości gry dla Vive / Oculusa (chyba, że przez super sampling, ale fizycznie to ciągle będzie ta sama rozdzielczość)

Odnośnie ps: pierwszą propozycje odrazu odrzucam: co to za firma? Typowy gówno składak na allegro, zasilacz z czarnej listy i płyta główna pewnie podobnie (tego nie doczytałem).

Druga propozycja jest już logiczna: sprzedaje to najstarszy salon VR w Polsce, a chłopaki wiedzą co tam robią i mają doświadczenie.

Spójrz jeszcze na giełdę na forum (albo archiwum) - była oferta na kompy i gogle z likwidowanego salonu VR.
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Macintosh Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 12 sty 2018, 11:59

@Remias, dzięki za odpowiedź.
Przejrzałem całe archiwum giełdy, ale nic nie znalazłem.

Zatem ok, będę brał PC z tego salonu - dzięki za poradę. Zastanawia mnie tylko u nich cena googli - jest znacznie wyższa niż np. w X-com, który jest (podobno) jedynym oficjalnym dystrybutorem.

Doradzcie mi tylko jeszcze, czy warto brać ten najtańszy komp, czy może coś w nim wymienić? Rozmawiałem już z osobą sprzedającą i mówił, że do VR w zupełności wystarczy taka konfiguracja, może jedynie opłaca się wymienić coś po czasie. Tylko właśnie właśnie, bo ten GTX 970 jest droższy i słabszy od 1060, więc może warto od razu poprosić o 1060 ? Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Użytnik
Użytkownik
9
Posty: 36
Rejestracja: ndz 12 lis 2017, 19:38
Punkty: Locked
Gogle VR: BoboVR Z5 + RiftCat
Gogle Mobile VR: BoboVR Z5
Telefon do VR: Le Max 2 już w drodze
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Użytnik » pt 12 sty 2018, 13:18

Na pewno Pentium starczy do VR? Ja bym się na razie wstrzymał, albo poprosił o jakiś wykaz dopłat za ulepszenie tego potworka.

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 902
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Remlas » pt 12 sty 2018, 14:12

Myślałem o tym temacie: viewtopic.php?f=51&t=719

Nie wiem na ile spadnie wydajność Intela w VR, więc ciężko powiedzieć na ile Pentium da radę za pewien czas. A może mają podobne komputery u siebie w salonie i dadzą możliwość na nich pograć?

Dodano po 2 minutach 13 sekundach:
@ qba1500 jest akurat z InGame, więc może powie coś więcej :p
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Macintosh Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 12 sty 2018, 14:37

@Remlas ja już rozmawiałem z właścicielem InGame i mówił mi, że takie same komputery używa w salonach i sprawdzają się b. dobrze.
Daje też możliwość ich upgrade'u więc wątpię, aby ściemniał w tej kwestii, bo przecież upgrade to dodatkowe pieniądze dla niego, a jednak odradza.

Zastanawia mnie tylko ta karta... czy lepiej GTX 970 czy GTX 1060.

Awatar użytkownika
Jukeman
Moderator Globalny
10
Posty: 41
Rejestracja: wt 21 mar 2017, 14:45
Punkty: Locked
Gogle Mobile VR: Baofeng Mojing S1
Telefon do VR: Galaxy Note 4
    Windows 10 Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Jukeman » pt 12 sty 2018, 15:40

Jak dla mnie to lepsza jest 1 opcja, po pierwsze duża różnica między gtx 970 a 1060 i ma więcej pamięci. 2 to zasilacz nie jest nołnejmem tylko z tracera i ma certyfikat bronze 80 a xfx nic nie ma. Tracer najtańsze rzeczy, ale zrobi robotę lepiej niź xfx, pozatym ma 550w > 430w. Ram i mobo nie ma znaczenia z jakiej firmy jak nie robisz OC. Tak w ogóle to ja nie brałbym żadnego składaka, tylko kupił części i wrzucił do case'a.
Umiesz sobie komputer poskładać?

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość