[HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Hełm tworzony we współpracy HTC oraz Valve.
Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 902
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Remlas » śr 17 sty 2018, 08:32

To tylko jeden z patentów :p mogłeś jeszcze wziąć przejściówkę z molex na 3 pin, albo samemu polutować kabelki :P
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » śr 17 sty 2018, 20:23

Taaa... dawno nic nie składałem i mam małe problemy ;)
Niby wszystko złożyłem dobrze, a nawet nie chce odpalić (nie dzieje się kompletnie nic).

Tutaj mam dokumentację płyty głównej:
http://support.harlander.com/upload-art ... -d3227.pdf

Dziwne, ale na mojej nie ma ani : Multi Rail Power Supply, ani Lucid Power Con.

Power switch podłączyłem w/g dokumentacji (próbowałem też chyba wszystkich innych kombinacji, ale płyta zachowuje się jakby nie miała prądu).
Chyba głupotą było kupowanie Fujitsu ;)

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 902
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Windows 10 Firefox
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Remlas » śr 17 sty 2018, 21:46

przede wszystko, to płyta BTX :P też się bardzo zdziwiłem tym wyborem.

powiadasz ze nie rusza. Sprawdź więc, czy działa zasilacz. Zewrzyj PS_ON i GND. Jak się odpali to działa (dalej zależy jeszcze jak :P ). OFC zasilacz cały wypięty.

Może coś z prockiem, albo pamięciami. odpalaj też bez ramów, bez gpu, nawet bez CPU (chyba, że szkoda Ci pasty)
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » śr 17 sty 2018, 21:52

Problem jest albo z zasilaczem albo płytą.
Gdyby była pamięć, proc, albo karta to chociaż by zaczął coś mielić.

Tutaj ewidentnie nie ma prądu - po prostu cisza.
Zasilacz raczej wykluczam - to nówka sztuka. Płyta używana, więc stawiam na nią, ale jutro ma jeszcze do mnie dzwonić sprzedawca, żeby ustalić co z nią nie tak i w razie w mi wymieni.

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 902
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Windows 10 Firefox
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Remlas » śr 17 sty 2018, 22:13

nie koniecznie musi być płyta/zasilacz :P

moja poprzednia płyta asus m4a785td-m evo kiedy RAM coś źle stykał NIC nie reagowała do momentu wyjęcia obu kości / poprawienia. Tu tak też może być. Pamiętałeś o dystansach do płyty głównej i obudowy? 😂
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Windows 10 Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » czw 18 sty 2018, 16:52

Odłączałem po kolei wszystko - kartę, ram i procka... nic z tego :)

Dodano po 1 godzinie 12 minutach 51 sekundach:
Oddaję płytę i biorę inną.
Co powiecie na to: http://allegro.pl/plyta-glowna-asus-h81 ... 56174.html ?

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 902
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Punkty: Locked
Gogle VR: PiMAX 4k
Gogle Mobile VR: Dreamz 3.0, Gear VR3, itd...
Telefon do VR: Samsung Galaxy S8
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Remlas » czw 18 sty 2018, 23:08

Tylko 2 sloty ram, więc późniejszą rozbudowa trochę trudniejsza
I tylko 2 porty USB 3.0 (czyli pewnie 1 host)
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
torm
Użytkownik
9
Posty: 31
Rejestracja: czw 11 sty 2018, 19:48
Punkty: Locked
    Macintosh Chrome

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: torm » pt 19 sty 2018, 08:40

Ram mnie tak nie przeraża... to nie będzie duży problem.
Ale 2 porty USB 3.0 chyba do VIVE'a są akurat o ile dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
qba1500
Użytkownik
4
Posty: 9
Rejestracja: pn 01 sty 2018, 21:41
Punkty: Locked
Gogle VR: Oculus Rift CV1, HTC Vive, PSVR
Gogle Mobile VR: Dreamz, Weebo, GearVR
Telefon do VR: S7
    Windows 7 Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: qba1500 » sob 20 sty 2018, 15:54

Jeżeli chcesz żeby zestaw hulał z tym procesorem bez aktualizacji BIOS, będziesz potrzebował płyty na chipsecie H97 lub wyżej.

G4600 ma wsparcie dla 4k, a żadna gra nie wykorzystuje go nawet w 50%. Jest to współczesny procesor ze wsparciem najnowszych technologii takich jak Hyper-Threading Tech, który wybrany przez Ciebie i5 już nie ma. Nie dość, że Pentium jest 200 zł tańszy od kupionego przez Ciebie i5 to pewnie w praktyce ma lepszą stabilność. Podobnie jak połowa wybranych przez Ciebie podzespołów jest używana i przestarzała. Jeżeli już szukać alternatywy dla poczciwego Pentiuma, to celowałbym w Ryzen i socket AM4 który dużo lepiej zapowiada się względem przyszłego wsparcia dla VR a i w świetle ostatnich wydarzeń wypada lepiej niż Intele średniej i wyżej półki.

Za 2600 zł można złożyć porządny zestaw z podzespołów nowych i na gwarancji. A jeżeli nie przeszkadzają Ci podzespoły używane to można by ten zestaw trochę wzmocnić albo zostawić parę stów na zakup gogli.

Z kupionych przez Ciebie podzespołów, to tylko obudowa i zasilacz się nadaje. Za grafikę przepłaciłeś, w grudniu można było taką nową kupić za 1100. Trzeba chwilę poczekać aż ceny znowu spadną, albo dołożyć dosłownie kilka złotych za używane GTX980Ti które bije tą 1060 na głowę.

Najlepiej zrobisz jak wszystko zwrócisz i zaufasz profesjonalistom. Te eksperymenty wyjdą Ci więcej niż prowizja za moją pomoc. Ponadto na zakupione u mnie zestawy oferuję wsparcie po sprzedażowe.

Apropo cen gogli, są one do negocjacji ;)

Awatar użytkownika
Użytnik
Użytkownik
9
Posty: 36
Rejestracja: ndz 12 lis 2017, 19:38
Punkty: Locked
Gogle VR: BoboVR Z5 + RiftCat
Gogle Mobile VR: BoboVR Z5
Telefon do VR: Le Max 2 już w drodze
    Linux Chrome
Płeć:

Re: [HTC Vive] sprzęt a wydajność gier

Post autor: Użytnik » ndz 21 sty 2018, 02:41

Nieee, polecanie G4600, bo ma HT, a ta i5-tka nie. W tym Pentiumie są 2 fizyczne rdzenie, stąd HT (dodam tylko, że i5 ma 4 i HT nie jest potrzebny, skoro i tak ma tyle samo wątków). I jeszcze te zapewnienia, że jest stabilniejszy... 2/4 > 4/4? Tak w ogóle, HT nie jest najnowszą technologią, Pentium 4 już z tego korzystał. Za 2600 zestaw z nówek i to porządny? Dajcie namiar, to sam kupię.

Dodano po 18 minutach 31 sekundach:
Jeszcze co do cen - długo nie spadają, i mogą nie spaść. Nie wiem, jak tam z tym BitCoinem ostatnio, ale skoro ceny GTX-a 1080Ti wahają się między 4600-6000 na Komputroniku, to chyba ma się w miarę dobrze.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość