[Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Hełm tworzony we współpracy HTC oraz Valve.
Awatar użytkownika
Fuilares
Użytkownik
12
Posty: 77
Rejestracja: pt 22 sty 2016, 13:52
Gogle VR: Bobovr Z4 mini
Telefon: ZTE Axon 7
    unknown unknown
Płeć:

[Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Post autor: Fuilares » pt 04 mar 2016, 00:37

Witam, w tym poradniku pokażę jak sprawdzić czy nasz sprzęt jest gotowy pod HTC Vive.
1. Pobieramy "SteamVR Performance Test" z tej strony http://store.steampowered.com/app/323910/
2. Wyłączamy wszystkie aplikacje (przeglądarka, gry, programy itp.)
3. Gdy narzędzie już nam się pobierze wchodzimy w biblioteka>narzędzia i uruchamiamy go
4. Narzędzie przeprowadzi nas przez szereg animacji, W TYM CZASIE NAJLEPIEJ NIE KORZYSTAĆ Z KOMPUTERA, PONIEWAŻ MOŻE TO ZANIŻYĆ WYNIK KOŃCOWY
5. Po pomyślnym przeprowadzeniu testów dostajemy taki oto wynik końcowy
Obrazek

UWAGI:
-Jeśli przeprowadzasz test na laptopie i zauważasz zaniżoną wydajność, to musisz przestawić domyślną kartę graficzną na dedykowaną
-W zależności od sprzętu, test może pokazywać zintegrowaną kartę graficzną, mimo użycia dedykowanej

To chyba wszystko, pytania możecie zadawać w komentarzach. Prosiłbym również o inne testy benchmarkujących, by łatwiej je porównywać

Przeniesiono z HTC Vive do Poradniki dnia pt 04 mar 2016, 05:56 przez Remlas

Przeniesiono z Poradniki do HTC Vive dnia pt 04 mar 2016, 05:56 przez Remlas

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 755
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: Dreamz 1.0, Weebo, itd...
Telefon: Neo V / S4
    unknown unknown
Płeć:

Re: [Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Post autor: Remlas » pt 04 mar 2016, 14:45

Prosiłbym jeszcze, aby podanie dokładny model karty graficznej, z zwłaszcza w przypadku laptopów.

U mnie MSI Radeon HD 7850 O.C Edition 1GB

Jestem zaskoczony, bo jakoś gram w gry VR :E no ale może być w tym prawda, chociaż wydaje mi się, że grafa działa jakby na malutkim stopniu swoich możliwości...
Przechwytywanie.PNG
EDIT: odciążyłem kompa, okazuje się, że grafika jednak pracuje na 100% mocy (bez kręcenia) i fpsy poniżej 60. Zakup grafiki is comming...
Przechwytywanie.PNG
Ale dziwi mnie ogromnie to co jest pokazane na wykresie: po wyłączeniu zbędnych rzeczy wynik jakby jeszcze słabszy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
Fuilares
Użytkownik
12
Posty: 77
Rejestracja: pt 22 sty 2016, 13:52
Gogle VR: Bobovr Z4 mini
Telefon: ZTE Axon 7
    unknown unknown
Płeć:

Re: [Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Post autor: Fuilares » pt 04 mar 2016, 15:08

Faktycznie, zapomniałem dodać. GTX 970m. Pełną specyfikacje można zobaczyć na moim profilu :) @ Remlas a dziwnie tobie to wyszło. W pewnym momencie masz nagły spadek wydajności. Powtarzałeś później te testy? Wyniki miałeś takie same?
Ostatnio zmieniony pt 04 mar 2016, 15:21 przez Fuilares, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Remlas
Administrator
25
Posty: 755
Rejestracja: wt 05 sty 2016, 17:28
Gogle VR: Dreamz 1.0, Weebo, itd...
Telefon: Neo V / S4
    unknown unknown
Płeć:

Re: [Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Post autor: Remlas » pt 04 mar 2016, 15:28

Testy powtarzałem i z tego co wydaje mi się co do analizy wydajności w excelu mam wrażenie, że drastyczny spadek zachodzi kiedy karta graficzna "wchodzi do gry". Patrząc na test to pierwsza część testuje właśnie CPU a druga GPU i CPU (czyli to co w grze używane)
Szanuj Admina swego, bo możesz mieć gorszego...

Awatar użytkownika
Fuilares
Użytkownik
12
Posty: 77
Rejestracja: pt 22 sty 2016, 13:52
Gogle VR: Bobovr Z4 mini
Telefon: ZTE Axon 7
    unknown unknown
Płeć:

Re: [Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Post autor: Fuilares » pt 04 mar 2016, 16:13

Swoją drogą śmiesznie jest to wszytko przetłumaczone. "Niegotowe", "Capable" i "Ready" xD

Awatar użytkownika
gladiusz
Użytkownik
5
Posty: 13
Rejestracja: pn 29 lut 2016, 12:53
    unknown unknown
Płeć:

Re: [Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Post autor: gladiusz » ndz 06 mar 2016, 00:36

Obrazek

0 zgubionych klatek, ale i tak "kup se droższą kartę"

Awatar użytkownika
Fuilares
Użytkownik
12
Posty: 77
Rejestracja: pt 22 sty 2016, 13:52
Gogle VR: Bobovr Z4 mini
Telefon: ZTE Axon 7
    unknown unknown
Płeć:

Re: [Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Post autor: Fuilares » ndz 06 mar 2016, 02:25

No bo hajs się nie zgadza xD

Awatar użytkownika
MisiaczekM
Użytkownik
3
Posty: 7
Rejestracja: czw 03 mar 2016, 18:23
Gogle VR: DREAMZVR
Telefon: LG G4
    unknown unknown
Płeć:

Re: [Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Post autor: MisiaczekM » śr 09 mar 2016, 20:14

Bzdura, wynik nieadekwatny do tego co widziałem na ekranie.

Laptop Asus ROG G750 JW

Obrazek
Pozdrowionka!! MisiaczekM

Awatar użytkownika
antimatter
Moderator Globalny
14
Posty: 92
Rejestracja: sob 20 lut 2016, 22:06
    unknown unknown
Płeć:

Re: [Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Post autor: antimatter » czw 10 mar 2016, 19:32

@MisiaczekM
a co widziałeś na ekranie? Karta mobilna raczej nie będzie dobrym pomysłem do tak wymagającego sprzętu jak Vive.

Awatar użytkownika
MisiaczekM
Użytkownik
3
Posty: 7
Rejestracja: czw 03 mar 2016, 18:23
Gogle VR: DREAMZVR
Telefon: LG G4
    Windows 10 Firefox
Płeć:

Re: [Poradnik] Czy HTC Vive będzie działał na moim sprzęcie?

Post autor: MisiaczekM » czw 21 kwie 2016, 12:51

Widziałem grę Batman: Arkham City na elranie LG G4, odpaloną na Full HD za pomocą Trinusa. Pograć nie mogłem bo jeszcze nie miałem gogli.
Pozdrowionka!! MisiaczekM

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość